VCore - hvad skal den egentlig sættes til?
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-12-02 16:03

Hej gruppe, jeg sidder og tænker på hvor godt jeg egentlig kan køle min cpu.
Jeg har en XP2000+ med en Alpha 8045T-køleprofil med en Papst 19dB monteret.
Jeg har læst en del om at hvis man bare flyttet Vcore en smulle til enten
den ene eller anden side, kan det betyde op til 10 grader på CPU-en!! Jeg
vil egentlig vide om der er et helt specifikt tal, man kan sætte den til,
med et system som mit:

/*
Xp2000
Av7333 med Kingston 2100
Alpha 8045T
Godt med kabinetskøling
*/

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : o&u

Dato : 19-12-02 22:02

On Thu, 19 Dec 2002 16:03:13 +0100, "Trygleren [9000]"
<TryglerenSLETDETHER@hesteskelet.dk> wrote:

> [...]
>vil egentlig vide om der er et helt specifikt tal, man kan sætte den til,

Hej

Jeg kører en xp2100 ved 1.65 volt. Så er den idle 35 grader.

Du kan jo prøve dig frem. Det gjorde jeg, - men jeg havde læst at en
sænkning på 0.1 volt kunne gå, og det er det netop.

Forudsat at du kører den ved nominel hastighed.

mvh

John

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-12-02 23:22

> Jeg kører en xp2100 ved 1.65 volt. Så er den idle 35 grader.

Okay da!

> Du kan jo prøve dig frem. Det gjorde jeg, - men jeg havde læst at en
> sænkning på 0.1 volt kunne gå, og det er det netop.

Ok.

> Forudsat at du kører den ved nominel hastighed.

Det gør jeg.

Tak for svaret, men i mellemtiden har jeg måttet sande, at jeg var for
tidligt ude med mit spørgsmål. Jeg opdagede nemlig, efter at have læst den
forrige trådbesvarelse, at jeg slet ikke kan sænke min VCore på mit
bundkort. Det eneste jeg kan, er at sætte den op. Rigtig træls' =(

Fra : o&u

Dato : 21-12-02 09:54

On Thu, 19 Dec 2002 23:21:46 +0100, "Trygleren [9000]"

> [...]
>forrige trådbesvarelse, at jeg slet ikke kan sænke min VCore på mit
>bundkort. Det eneste jeg kan, er at sætte den op. Rigtig træls' =(

Det skal du måske ikke være så ked af. Jeg måtte reinstallere windows
xp. Problemer med netkort og xp gik i sort.

Ved nominelle 1.75 volt er der ingen problemer. Min idle temp. her i
det kølige soverværelse er steget til 43 grader. Ikke alarmerende med
den hurtigste palamino, 1733 MHz.

mvh

John