slotkonverter?
Fra : Peter F. Stenkilde

Dato : 19-12-02 15:06

Hej NG
Jeg har et Dell OptiPlex GX1 400MTbr bundkort.
Det bruger Slot 1, og CPU'en kan kun opgraderes til 800mHz. Min nuværende
CPU er P2 400mHz.

Hvad er en slotkonverter?
Kan den hjælpe mig med at opgradere min CPU mere, end til de 800mHz ???

Hilsen Peter

Fra : o&u

Dato : 19-12-02 16:01

On Thu, 19 Dec 2002 15:06:19 +0100, "Peter F. Stenkilde"
<pfs@lightship.nospam> wrote:

> [...]
>CPU er P2 400mHz.
>
>Hvad er en slotkonverter?
>Kan den hjælpe mig med at opgradere min CPU mere, end til de 800mHz ???

http://www.datatel.dk/files/index2.php

under Diverse, 99 kr.

Du skal så isætte en socket370 cpu. Den skal være fcpga. Tualatins må
det ikke være med denne konverter.

Fcpga cpu'er også kaldet coppermines.

Dem handler datatel ikke med mere.

www.edbpriser.dk

kan du finde celeron 700 - 1100 MHz. Hvis de reelt kan købes.

Plll findes kun som EB version, der er til fsb 133 og det kan dit
bundkort ikke.

Men en Plll af E serien til fsb 100 MHz, kan du måske finde brugt.

Jeg tror godt, at du kan opgradere til mere end 800 MHz. Intels cpu'er
er jo multiplier låste og booter korrekt uanset hvad multiplier
(8x100) bundkortet er indstillet på.

Du kan opgradere til tualatin celeron med en slot-T adapter der kan
købes i tyskland for 25 € plus 15 € i forsendelse plus 2 € for
paypal.com betaling.
http://www.upgradeware.com/english/product/slot-t/compatibility.htm

er kompatibel med Del Optiplex GX1

Så dette går til celeron tualatin 1400 MHz. Denne cpu har samme cache
som de gamle Plll, 256 kbyte.

http://www.jes-computer.de/shop/csc_articles.php?VID=ZYgHea6PYW93iLdQ&saSearch[category]=Upgradeware

mvh

John

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-12-02 20:37

> Men en Plll af E serien til fsb 100 MHz, kan du måske finde brugt.

En brugt pIIII 1ghz (10x100) vil nok være et god bud på en opgradering -
hvis det skal være nremt.

/A...