WOL - igen :-)
Fra : Torben Brøndum

Dato : 19-12-02 15:29

Hej derude,

Forsøger (for første gang) at få WOL til at virke. Har downloadet
utility fra AMD. Wol aktivet i Bios. Netkortet også konfig. til at måtte
starte op efter std. by. Men jeg kan ikke få det til at virke

Når man stopper pc´en skal den helt slukkes, std. by eller dvale ?

Kan se, at netkortet er aktivt (lyser), dioden for strøm på fronten blinker
(hvis den skal det) - den burde være klar. På anden pc forsøger jeg med at
indtaste
mac-adresse samt broadcastadressen. men den starter ikke op.

Begge maskiner er på samme swichede netværk, så pakken skal ikke ud fra
nettet.

Jeg har læst nogle papers, men er låst fast nu. Jeg vil meget gerne om I vil
hjælpe mig videre - tak på forhånd.

Iøvrigt: er der noget med en port ? - har set et utility, hvor et portnummer
skal tastes ind, men denne option findes ikke i det jeg har fra AMD.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : jens

Dato : 19-12-02 18:10

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
portnummer
> skal tastes ind, men denne option findes ikke i det jeg har fra AMD.
hvis det er et pci netkort, skal der være en ledning fra netkortet til et
stik på bundkortet
er det et pci netkort ?

Fra : Torben Brøndum

Dato : 19-12-02 18:52

Hej "jens" <mkg2@jellingnet.dk>
..
> hvis det er et pci netkort, skal der være en ledning fra netkortet til et
> stik på bundkortet
> er det et pci netkort ?

Åh jo - det er (naturligvis) ok

Torben Brøndum

Fra : jens

Dato : 19-12-02 18:57

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse

> Hej "jens" <mkg2@jellingnet.dk>
> .
>
> Åh jo - det er (naturligvis) ok

næe det er ikke natuirligt da der er mange bundkort idag der har "onboard"
netkort og der er mig bekendt ikke problemer med en ledning.
men du præciserer ikke hvilket bundkort der er tale om, så det var et gæt.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 19-12-02 19:21

Hej "jens" <mkg2@jellingnet.dk>

> næe det er ikke natuirligt da der er mange bundkort idag der har "onboard"
> netkort og der er mig bekendt ikke problemer med en ledning.
> men du præciserer ikke hvilket bundkort der er tale om, så det var et gæt.

Jeg må lave en eller anden fejl (manglende opsætning eller....) for jeg har
prøvet
på nogle forskellige maskiner nu, men ingen vil starte aut. op.

Beskrev i mit oprindelige indlæg de ting, jeg havde forsøgt.

Ellers andre gode forslag ??

Torben Brøndum

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 19-12-02 19:25

hejsa

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote in message
> Hej derude,
>
> Når man stopper pc´en skal den helt slukkes, std. by eller dvale ?

Lige meget...

> [...]
> indtaste
> mac-adresse samt broadcastadressen. men den starter ikke op.

Hvad bruger du af range og subnet mask?
Hvad bruger du af broadcast IP ?

> [...]
portnummer
> skal tastes ind, men denne option findes ikke i det jeg har fra AMD.
Noee ikke hvad jeg ved af...

Men det lyder som om at din PC-mobo BIOS har en setting du ikke har slået
til.
Kik efter ring on LAN, wake on LAN
Herefter kik i netkorts BIOS, evt via et vendor tool, om PXE er slået til på
denne også - det skal den nemlig.

Men du antager den rette holdning - at få det til at virke på LAN først, og
dernæst via WAN...
når du når hertil kik på http://www.dslreports.com/wakeup

MVh
Martin Bilgrav

Fra : Torben Brøndum

Dato : 19-12-02 22:56

Hej "Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk>

> Hvad bruger du af range og subnet mask?
> Hvad bruger du af broadcast IP ?

range ? (192.168.0.1 = fastIP på kortet !!), subnet 255.255.255.0
BroadcastIP: 255.255.255.255

> [...]
> Noee ikke hvad jeg ved af...
>
> Men det lyder som om at din PC-mobo BIOS har en setting du ikke har slået

Det skulle være slået til.

> Herefter kik i netkorts BIOS, evt via et vendor tool, om PXE er slået til

> denne også - det skal den nemlig.

Prøver på to forskellige mask. én med SIS indb. netkort og én med realtek
8139 kort.

Netkort bios det er vel via konfig af kortet ? og PXE, hvordan gør jeg det.

Hvis kortet er aktivt, når pc´en er slukket skal min switch have en relevant
aktiv Led ?

Torben Brøndum

Fra : Morten Strårup

Dato : 19-12-02 23:28

> range ? (192.168.0.1 = fastIP på kortet !!), subnet 255.255.255.0
> BroadcastIP: 255.255.255.255

BroadcastIP skal da være 192.168.0.255.

MVH

Morten Strårup

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-12-02 10:05

On Thu, 19 Dec 2002 23:27:57 +0100, "Morten Strårup"
<morten@lightworkings.dk> wrote:

> BroadcastIP skal da være 192.168.0.255.

Næ. 255.255.255.255 er 'alle hosts på dette subnet'.

-A

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 20-12-02 00:06

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote in message

> Hej "Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk>

> range ? (192.168.0.1 = fastIP på kortet !!), subnet 255.255.255.0
> BroadcastIP: 255.255.255.255

Jeg ved (kan ikke huske...) om det betyder noget, men prøv evt med
192.168.0.255 som BC addy...

> Det skulle være slået til.

ok.

> [...]
> 8139 kort.
>
> Netkort bios det er vel via konfig af kortet ? og PXE, hvordan gør jeg

Du skal nok kikke i denne retning: Altså konfig af netkort BIOS...
WOL skal enables i dit netkorts BIOS/PROM.
Kik på vendors hjemmeside efter et DOS program eller lign til koonfig af
Boot prom.
Jeg har prøvet med Intel, 3Com og Broadcom netkort og alle disse skulle have
WOL enabled før det virker.

> Hvis kortet er aktivt, når pc´en er slukket skal min switch have en
relevant
> aktiv Led ?

Ja, det mener jeg.

HTH
Martin Bilgrav

Fra : Torben Brøndum

Dato : 20-12-02 01:00

> [...]

> Boot prom.
> Jeg har prøvet med Intel, 3Com og Broadcom netkort og alle disse skulle

Nå, nu kan jeg få det til at virke, men kun såfremt pc´en nedlukkes i
standby funktion.
Jeg spurgte tidligere, om den kunne være slukket og det blev der svaret
positivt på.
Men så kan jeg ikke se, at netkortet er aktivt (ingen leds i switchen lyser)
og den starter
så ej heller - altså kun i standby funktion.

Og i den funktion blæser køleren, diske kører, men skærmen er slukket.

Jeg troede, at man man kunne starte op fra nul af....altså med en slukket pc
???

> relevant
>
> Ja, det mener jeg.

Det har switchen så også i standby, men ikke i shutdown tilstand...og så
skal det
vel ej heller virke ??

Og hvis det er shutdown det skal virke i, skal man så også konfig shutdown
af diske
og skærm eller...???

Men kan dsen startes fra nul ??

Er det korrekt, at man ikke kan få en Win2Ksrv i i standby tilstand - evt.
hvordan ?

Tak til alle Jer derude indtil nu for Jeres hjælp - håber jeg får svar på de
sidste ting

Torben Brøndum

Fra : Martin S.

Dato : 20-12-02 02:41

KLIP

> Og hvis det er shutdown det skal virke i, skal man så også konfig shutdown
> af diske
> og skærm eller...???

Næh... men som skrevet for neden skal du aktivere det i driveren for
netkortet.

> Men kan dsen startes fra nul ??

Ja.
Hvis du har et 3com kort eller lign. så download nyeste drivere og aktiver
WOL i driveren
En af mine venner bøvlede i LANG tid med WOL med et 3com kort. Det endte med
at han installerede nyeste 3comdrivere i windows2000pro. Aktiverede WOL i
windows under netkort-driverindstillingerne og så virkede det.

Hvad er det for et mobo og hvilke netkort sidder du og leger med ? Er du
forresten sikker på at din switch understøtter broadcast (det gør den vel i
og med du kan WOL-le fra dvale..) ?

Fra : funny

Dato : 05-02-03 11:36

Hej martin

Jeg sidder her og læser dit svar for jeg har samme problem

Du skriver om vendor tool og jeg har været inde og lede efter det men kan
ikke

Finde noget program så der for spørger jeg hvad er det for noget

Og hvor kan man finde det.

MVH Michael