MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Reparere XP Pro
Fra : J. Jensen

Dato : 19-12-02 13:51

Hej

Kan man reparere XP pro med en anden cd end den oprindelig blev installeret
fra?
Her tænker jeg på at serienumrene ikke er ens. Har det noget at sige ved en
reperation ?

Hvordan er fremgangsmåden hvis man vil beholde alle data samt brugerprofiler
på disken ?

Jesper

Fra : Poul Hansen

Dato : 19-12-02 23:16

Hvis du kan starte op, har Xp en god facilitet. I engelsk version
Accessories/Sytem Tool/Sytem restore.
Ellers kan man som oftest gensinstallere oven i den gamle - på den måde
beholder du dine filer:

Poul

Fra : J. Jensen

Dato : 20-12-02 01:49

"Poul Hansen" <poulh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du kan starte op, har Xp en god facilitet. I engelsk version
> Accessories/Sytem Tool/Sytem restore.
> Ellers kan man som oftest gensinstallere oven i den gamle - på den måde
> beholder du dine filer:

XP kan ikke starte.

I en anden tråd skrev jeg om den "Stop: c0000218
{Registreringsdatabasefilfejl}" fejl der kommer.
Jeg kan godt reparere registreringsdatabasen ved at følge
http://support.microsoft.com/?kbid=307545 og derefter lave en system restore
til en tidligere dato, hvorefter det hele virker fint.
Problemet er bare at der kun går et par dage, så kommer fejlen igen.
Derfor tænkte jeg om der var andre måder at reparere windows på.

Har kørt chkdsk med overfladescanning, og her var ingen fejl.
Har ligeledes testet ram'ene .. bare for at prøve et eller andet

Jesper