pcmcia kort til 486
Fra : dev/null

Dato : 19-12-02 10:07

Er der nogen som ved om dette overhovedet kan lade sig gøre, altså at
købe et pcmcia netkort og så bruge det sammen med en ældre maskine (486)

Morten M. Jørgensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-12-02 10:25

On Thu, 19 Dec 2002 10:07:05 +0100, dev/null <no@spam.net> wrote:

> Er der nogen som ved om dette overhovedet kan lade sig gøre, altså at
> købe et pcmcia netkort og så bruge det sammen med en ældre maskine (486)

Hmm, det afhænger nok af, hvilken bus-type, der er i 486'eren.

Jeg har set PCMCIA-til-PCI kort og et PCMCIA-slot til at sætte i
hullet til et diskettedrev, men det var vist også med et PCI-kort
'bagved'.

-A

Fra : dev/null

Dato : 19-12-02 11:08

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
>
> Jeg har set PCMCIA-til-PCI kort og et PCMCIA-slot til at sætte i
> hullet til et diskettedrev, men det var vist også med et PCI-kort

ved du tilfældigvis hvordan jeg finder ud af det?
det eneste som jeg ved er at der sidder et pcmcia slot i maskinen

Morten M. Jørgensen

Fra : Jacob Culmsee

Dato : 19-12-02 11:37

> ved du tilfældigvis hvordan jeg finder ud af det?
> det eneste som jeg ved er at der sidder et pcmcia slot i maskinen

Hvis du har et PCMCIA slot er der vel intet i vejen for at proppe et netkort
i.

Jacob :)

Fra : Per Bau

Dato : 19-12-02 11:13

"dev/null" <no@spam.net> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som ved om dette overhovedet kan lade sig gøre, altså at
> købe et pcmcia netkort og så bruge det sammen med en ældre maskine (486)

Det skulle nok kunne lade sig gøre, det kører i hvertfald på min gamle
486sl2 maskinen fra IBM. Dog tro jeg nok du skal sikre dig at det er et
16bit kort du får fat i. Men hvad skal du bruge det i? Det kunne måske
hjælpe dig til et bedre svar.

/Per

Fra : dev/null

Dato : 19-12-02 11:38

Per Bau wrote:
> [...]
> 486sl2 maskinen fra IBM. Dog tro jeg nok du skal sikre dig at det er et
> 16bit kort du får fat i. Men hvad skal du bruge det i? Det kunne måske

Da jeg ikke lige helt forstår dit spørgsmål, vælger jeg bare at svare
med noget som jeg håber giver bare det mindste svar.
maskinen er en 486dx4-100
pcmcia slot type, ved jeg faktisk ikke hvad er. det ser ud til at der
sidder to slots i maskinen, begger er med to rækker af pins.
os er windows 98
hvis det ikke var noget af disse svar som var det søgte, så skriv
venligt hvad du mente.

Morten M. Jørgensen

Fra : Chr. Mygind

Dato : 19-12-02 11:55

dev/null skrev:

> [...]
> os er windows 98
> hvis det ikke var noget af disse svar som var det søgte, så skriv

Svaret er ja
Såfremt din maskine HAR pcmcia-porte kan du sagtems montere et
pcmcia-netkort i maskinen. Du skal dog, som Per siger, sandsynligvis sikre
dig, at det netkort du anskaffer dig er 16-bit. Din maskine vil
sandsynligvis ikke kunne fungere med et moderne 32-bit pcmcia-netkort.

Er din maskine en bærbar?

/Chr

Fra : Chr. Mygind

Dato : 19-12-02 11:57

Chr. Mygind skrev:

> Er din maskine en bærbar?

....idet Asbjørns svar så ud til at forudsætte, at du talte om en stationær
maskine - og sådan opfattede jeg også først dit spørgsmål.

/Chr

Fra : dev/null

Dato : 19-12-02 12:29

Chr. Mygind wrote:

> ...idet Asbjørns svar så ud til at forudsætte, at du talte om en stationær
> maskine - og sådan opfattede jeg også først dit spørgsmål.
>
> /Chr

ups, det har du fuldstændig ret i, jeg mente en bærbar, men det kan jo
egentlig sagtens se ud som om at jeg spurgte til en stationær.