ØV - Se her !
Fra : Mette Rahm

Dato : 18-12-02 22:41

Faldt over dette link - jeg er normalt ikke herinde hos jer, men syntes
altså I skulle se noget stygt.
Hundehvalpe til salg som auktionsvare

Det burde være ulovligt at sælge dyr på den måde....... under tilstand står
de som "samleobjekt"

http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1017986976/_39710073/
LS10-10-3C6AC69F200360/

Venligst Mette

-------
Gillian's Norske Skovkatte
www.dk-gillian.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-12-02 11:02

> Det burde være ulovligt at sælge dyr på den måde....... under tilstand
står
> de som "samleobjekt"

Hvorfor? Om de sælges til fast pris eller på auktion må da komme ud på et -
altså bortset fra prisen. Nu har jeg ikke set hvilke valg, der er på
"tilstand", men det er da i hvert fald ikke forkert - en hund er jo ikke en
brug-og-smid-væk-ting.

Mvh Maria

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-12-02 18:57

Nej men det er vel heller ikke en ting/brugsvare??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-12-02 22:08

> en

> Nej men det er vel heller ikke en ting/brugsvare??

Jo, hvad ellers? En hund er da et kæledyr/brugsgenstand afhængig af ejerens
anvendelse af den. Jeg fatter fint pointen med at sælger ikke har hold i
hvem han sælger til, men det er vist mildt sagt ikke kun hunde på auktioner,
der har det problem. Og hvem siger at det er hundehandlere og ikke
stueopdræt, der sælges på auktioner? Der er jo milevid forskel på en
rundkørsel, som ejererne mere eller mindre bare skal af med, og så en
stambogsført hund, hvor både køber og sælger bruger masser af tid på at
finde den helt rigtige hund.

Mvh Maria

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 22-12-02 10:57

On Sat, 21 Dec 2002 22:08:15 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrotd:

> [...]
>rundkørsel, som ejererne mere eller mindre bare skal af med, og så en
>stambogsført hund, hvor både køber og sælger bruger masser af tid på at

,,,,,,,,,,,,,,Jeg kan overraske dig med at der heldigvis findes rigtig
mange mennesker der bruger præcis lige så meget tid og energi på at
vælge et gadekryds. Og mange af dem er præcis lige så seriøse
hundeejere som os med "stambogshunde" Og mange ejere af gadekryds skal
ikke bare af med deres hvalpe !men går skam op i hvem de sælger dem
til og vil først snakke med dem og se hvordan de ser ud osv . du har
vist en forskruet opfattelse af verden omkring dig, hvad gadekryds og
folk der har dem, er for noget. Og når du nu siger at du syntes at en
hund er en brugsgenstand så får jeg helt ondt af dig og din hund hvis
du har en . Sørgeligt at nogle mennesker tænker som dig .

Men God jul til dig og din brugsgenstand/ting/brugsvare/kæledyr eller
hvad du nu kalder den .

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Helge Thrane

Dato : 26-12-02 17:51

Jeg er overbevist om at de fleste som sælger en rundkørsel, er lige så
samvittighedsfulde som mange opdrættere af racehunde. Kærlighed til hunde
drejer sig ikke kun om penge, så når ikke racerene hvalpe sælges billigere
end "de ægte", giver det mennesker som ikke har mulighed for at betale
tusindvis af kroner for en racehund, chancen for at give en hund et godt og
kærligt liv. Iøvrigt forstår jeg ikke at nogen kan opfatte et levende væsen
som en brugsgenstand! Når man tager en hund til sig tager man også et
ansvar, og det er ikke bare en støvsuger man går ned og bytter til en anden
fordi den ikke svarer til ens forventninger.

Mvh Helge
Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e04db2b$0$199$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : R. Ilsøe

Dato : 20-12-02 12:23

> Hvorfor? Om de sælges til fast pris eller på auktion må da komme ud på
et -
> altså bortset fra prisen.

Men hvis de stadig kører med at der er en mindste-pris og man er forpligtet
til at sælge til mindstepris, så har sælger jo ikke den store mulighed for
at sortere ud i egnede og ikke egnede købere... Der med sagt at der i mine
øjne er tale om en der vil ha' så meget som muligt for sine hvalpe uden at
tænke på om de så kommer et godt sted hen. Det er jo desværre ikke sådan at
bare fordi folk betaler meget, så er det gode hundeejere.

--
R. Ilsøe

Balto, Flatcoated Retriever (½ år)
Cikorie, Flatcoated Retriever (10½ år)
http://www.flatcoated-retrievers.dk (Nu med Forum)
http://www.my-icc.com/affiliates/t.php?rid=1440

Fra : Mari

Dato : 21-12-02 04:24

"R. Ilsøe" <frygtigloes_@hotmaill.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> bare fordi folk betaler meget, så er det gode hundeejere.

Og det er med de "naive øjne" som beskuere, at hundehandlerne kan opretholde
deres lyssky forretning.
Se her.......... http://www.dr.dk/rapporten/hunde/hunde.htm
og hvis du var nedtrykt efter at have set om hestetransporterne - så vil du
ikke være mindre
nedtrykt efter at have set Rapportens gennemgang af hundehandel. Tag ikke
fejl
af hundehandel og hundeopdræt. En hundehandler opkøber hele kuld og
sælger dem videre - og det er ikke hovsakuld - men kuld fra "fødemaskiner",
hvor hvalpene bliver "taget fra" længe før de er gamle nok til at klare sig
uden moderen.
De kommer til at mangle den vigtige prægning "på barselsgangen". Og endnu
mere
usmageligt - Rapporten påviste at spildprocenten ved hjemtransporten var
betydelig.

Vil man protestere over auktionen, kan det gøres her:
http://www.qxl.com/isroot/html/DA/static/hvem_er_vi.shtml

Mari

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-12-02 12:53

Med mindre jeg husker helt forkert, kan sælger på QXL bestemme, hvem dyret
sælges til uanset buddet.

Det blev lavet, efter jeg havde en længere mailkontakt med den ansvarlige
for dyreauktionen, som for øvrigt selv er en ansvarlig dyreejer.

Men derfor er jeg alligevel modstander af dyr på auktion.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mari

Dato : 21-12-02 04:17

> [...]
> altså bortset fra prisen. Nu har jeg ikke set hvilke valg, der er på
> "tilstand", men det er da i hvert fald ikke forkert - en hund er jo ikke

Se her, Maria........ det drejer sig mindre om at de bliver solgt
end om måden de bliver købt med videresalg for øje.
Hundehandel er og bliver uetisk.......... i modsætning til hundeopdræt,
hvor ejeren af hunden opdrætter og sælger sine hvalpe.

Mari

Fra : Verner

Dato : 19-12-02 22:35

On Wed, 18 Dec 2002 22:41:05 +0100, "Mette Rahm" <robogirl@tiscali.dk>
wrote:

>Det burde være ulovligt at sælge dyr på den måde.......

Øhh, hvorfor dog det, det er vel ikke salgsmåden der er så afgørende.

Verner

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 20-12-02 16:39

On Wed, 18 Dec 2002 22:41:05 +0100, "Mette Rahm" <robogirl@tiscali.dk>
wrotd:

> [...]
>Hundehvalpe til salg som auktionsvare
>
>Det burde være ulovligt at sælge dyr på den måde....... under tilstand står

......enig

,,,,,,,,,,,,,,jeg har skrevet til den øverste ansatte
jacob.norlem@qxl.dk og svinet dem til , man sætter sku da ikke levende
dyr på auktion , måske de og andre skulle slå etik og moral op i
ordbogen . Pengegriske svin siger jeg bare .

Fra : susanne jensen

Dato : 20-03-03 22:53

det kunne være man skulle sælge ejerne på aktion
på denne måde

Fra : Carsten

Dato : 21-03-03 15:50

"susanne jensen" <darlingdk1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> det kunne være man skulle sælge ejerne på aktion
> på denne måde

Korrekt citat teknik tak!
Dit indlæg siger absolut ingen ting, da jeg overhoved ikke har en ide om
hvad du svare på!

Carsten

Fra : Is

Dato : 21-03-03 19:23

--
Man kan da sige, at det overflødige ER klippet væk !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Carsten

Dato : 21-03-03 21:01

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan da sige, at det overflødige ER klippet væk !

Ja!
Folk skal nok lige have et lille kursus omkring Internet!

De tror fordi de kan se et 2 mdr. gammelt indlæg eller 1 min. gammelt indlæg
at alle andre også kan se dem.

Men faktum er at mange server sletter gamle indlæg, jeg kan kun se tilbage
til den 4/3.

Nye indlæg kan tage flere minutter for den når rundt på de forskellige
Internet udbyders news server, så hvis en skriver et indlæg fra Stofanet, så
kan cybercity bruger feks. se det før TDC bruger kan, og hvis en Cybercity
bruger skriver et svar på indlægget, så kan TDC bruger se det før Stofa
bruger.
Det vil sige at TDC bruger vil kunne se svaret på indlægget før de kan se
selve indlægget!

Carsten