MS Windows
briani 27239
Prob. men netværk,FTP og winxp
Fra : Thomas

Dato : 19-12-02 08:58

hej.

Jeg har rodt med at få et netværk op og køre mellem min bærbare og min
stationære.

Af uransagelige årsager ville det simpelthen ikke lykkes, så det gider jeg
ikke og rode mere med det lige nu.
mit problem er bare at nu er det umuligt at logge ind på min FTP server.

jeg har kørt netværksguiden og sat den til at det kun er en maskine og at
den er connectet direkte til nettet.

MS firewallen er ikke slået til.

Min port 21 er åben i min router.

problemt har ike været der før, og er just opstået efter al min roden med
netværket, og nu går jeg rent faktisk og overvejer at gendanne til et
tidspunkt hvor det hele virkede.
jeg har måske en ide om at det er min interne IP på netværket der er blevet
ændret, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle være et problem, menmindre
Routeren ikke ved hvor den skal sende data hen.
Al andet virker dog upåklageligt, Internet osv.

MEN inden jeg gendanner håber jeg da at der er nogen der har en god ide til
en løsning.

Venligst

Thomas

PS: Jeg sidder bag en router: cisco 677 og jeg har Statisk IP.

Fra : jens

Dato : 19-12-02 09:37

"Thomas" <Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> hej.
<klip>

> PS: Jeg sidder bag en router: cisco 677 og jeg har Statisk IP.

det virker ikke fordi du har kørt en netopsætnings guide for at få den
bærbare på.
xpèn har en anden ip end den som routeren har fået at vide den skal sende
port 21 til, det er routeren der har staisk ip, ikke xpèn.

under søg hvad ipèn er, hvis du kører med dhcp fra routeren, skal servicen
dhcp client aktiveres manuelt under administration-services. da den bliver
deaktiveret i det øjeblik du indtaster en fast ip i opsætningen, og ikke
aktiverer sig selv igen. (en fejl efter min mening)
og du kan ikke sige den er "direkte på nettet med en router imellem"

og så skal du kontrollere om den ip xpèn har er den som routeren sender port
21 til. den kan være ændret i xpèn efter dine forsøg.

men den bærbare kan sgtens komme på også.

mvh jens

Fra : Thomas

Dato : 19-12-02 13:50

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
port
> 21 til. den kan være ændret i xpèn efter dine forsøg.
>
> men den bærbare kan sgtens komme på også.
Takker..

jeg kunne bare tage og tænke mig om.

jeg havde opdaget at min interne ip var ændret fra 10.0.0.2 til 10.0.0.3 så
jeg var bare ne smule sløv til lige at regne ud at jeg i sin tid havde
configureret min router til 10.0.0.2 DOH

nå men jeg brugte lige 10 sek på at få den op og køre, så nu ruller min ftp
igen.

jeg takker endnu engang.

venligst
Thomas

Fra : jens

Dato : 20-12-02 09:29

> [...]

> configureret min router til 10.0.0.2 DOH
>
> nå men jeg brugte lige 10 sek på at få den op og køre, så nu ruller min

det var så lidt da.
men fik du den bærbare på så ?
og er der dhcpserver i sådan en router ?