Kan man fjerne Words XML koder, så det fre~
Fra : J Bundvad

Dato : 06-03-01 11:27

Hej alle!

Lad mig først berskrive udgangspunktet for mit problem:

Jeg anvender FP2000 til at bestyre et intranet, hvor menuer o.l. er lavet i
javascript.

Der er i vores system en række mere almindelige tekstfiler, som dog er
baseret på en FP produceret skabelon, da de indeholder css samt en række
særlige koder, som bl.a.dirigerer en printkommando til at printe et andet
dokument end det, der er på skærmen.

Mit problem er, at de øvrige "forfattere" i systemet anvender Word 2000 til
at skrive deres tekster.

Når de åbner min skabelon - skriver i Word 2000 - og gemmer i html format
efterlader Word en hel stribe koder, som ikke er nødvendige, derunder font
henvisninger, som gør, at vi ikke kan tilpasse layoutet med css senere.

Jeg er ikke interesseret i at give samtlige brugere FP2000 - bl.a. for at
beskytte "de bevægelige dele" af intranettet.

Her kommer spørgsmålet:

- Findes der et add on filter til Word, som kan anvendes til at fjerne disse
unødvendige koder?

Ud over dette ville jeg naturligvis være taknemmelig for alle gode forslag
til løsninger, som I kan komme frem med.

mvh

Jens Bundvad

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-03-01 14:31

http://officeupdate.microsoft.com/

Fra : J Bundvad

Dato : 07-03-01 14:52

Hej Jens Peter

Tak for dit hurtige svar - det løser dog ikke helt mit problem.

Jeg har downloadet det filter-add-on, jeg fandt på den adresse du henviste
til (msohtmf2.exe)

Når jeg anvender det med den mest vidtgående indstilling fjerner det godt
nok en del af de "overflødige" koder, men Word indsætter fortsat font tags
for hvert afsnit - og de forsvinder ikke. Det er bl.a. disse tags, som giver
problemer med anvendelsen af CSS.

mvh
Jens

Fra : ha

Dato : 07-03-01 17:59

> Ud over dette ville jeg naturligvis være taknemmelig for alle gode forslag
> til løsninger, som I kan komme frem med.

Forsvinder koderne ikke hvis du får dem til at gemme dokumentet i .txt
format?

m.v.h.

Henrik Andersen

Fra : J Bundvad

Dato : 08-03-01 10:15

Hej Henrik

Hvis de gemmer i txt - kan teksten kopieres over via frontpage til noget der
du'r (det er faktisk sådan jeg gør p.t.) - men jeg har brug for at de kan gå
ind og rette dokumenter direkte på intranettet - så jeg ikke behøver at
skulle have fat på hvert eneste dokument

....men tak for forslaget

mvh
Jens

Fra : LJH

Dato : 30-04-01 09:26

Der er så vidt jeg ved ingen ideel løsning. Hvis du i FrontPage markerer
hele teksten (Ctrl + A) og bagefter Ctrl + Shif + z, så fjerner du i hvert
fald noget af Word 2000 Xml´en. Er det ikke nok, så har jeg brugt Word
Viewer, der kan downloades gratis fra Microsofts websted. Først indlæses
siden i Word Viewer og herefter Copy / Paster jeg teksten over i FrontPage.
Nu er al XML helt sikker væk.

Håber du har fået lidt ideer til, hvordan du gribert "sagen" an.

Venlig hilsen

Lars / www.freelancekonsulenten.dk

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 08-03-01 16:20

J Bundvad wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Ud over dette ville jeg naturligvis være taknemmelig for alle gode forslag
> til løsninger, som I kan komme frem med.

Prøv at se her:
http://www.si.dk/netsteder/artikler/tip/tidy.html

Mvh
Jonas