MS Windows
briani 27239
Partitionstabel væk på WD-disk
Fra : Peter Møller Christe~

Dato : 19-12-02 08:17

Hej med jer!

I forbindelse med et nedbrud på min Win XP Pro-maskine er partitionstabellen
tilsyneladende gået sig en tur på min Western Digital 80 Gb (8 Mb) disk.
Når jeg starter maskinen kommer der en dos-skærm og fortæller, at hard-
eller software er ændret siden Windows sidst var i funktion. Men uanset om
jeg vælger fejlsikret tilstand, 'start Windows normalt' eller 'start Windows
i sidst kendte fungerende tilstand', stopper maskinen kort efter. I ét af
tilfældende kommer der første en masse 'boot'-tekst nederst på en ellers
sort skærm, og nogle af meddelelserne tyder på en manglende partitionstabel.
Hvordan reetablerer jeg den? Hvis jeg forsøger at boote fra Win XP
Pro-CD'en, går processen i stå, inden den er kommet rigtigt igang.

Venligst
Peter