Win XP kan ikke logge på NT-server
Fra : Nakskov

Dato : 18-12-02 16:28

Hej.

Vi skal have en XP home til at logge på et NT-domæne, men jeg har ladet mig
fortælle at det ikke kan lade sig gøre ??

Eller findes der en "smutvej"??

PÅ forhånd tak.

Henrik Johansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-12-02 08:48

On Wed, 18 Dec 2002 16:27:37 +0100, "Nakskov"
<tknREMOVE@traekom.dk> wrote:

> Vi skal have en XP home til at logge på et NT-domæne, men jeg
> har ladet mig fortælle at det ikke kan lade sig gøre ??

Det er rigtigt.

-A

Fra : jens

Dato : 19-12-02 09:11

> Det er rigtigt.

af hvilken grund ?
selv en w98 kan logge på et domæne. så kan det teknologiske vidunder til xp
home vel også.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-12-02 09:25

On Thu, 19 Dec 2002 09:11:14 +0100, "jens" <mkg2@jellingnet.dk>
wrote:

> af hvilken grund ?

Tja, det skal du nok spørge Microsofts product management om. Jeg
gætter på, at det er et spørgsmål om positionering: Der skal være
en billig Windows til private, der skal være en dyr Windows til
større installationer, og så skal der være en forskel på de to
produkter.

> selv en w98 kan logge på et domæne. så kan det teknologiske
> vidunder til xp home vel også.

Nej, ikke XP Home. Men XP Pro kan.

-A

Fra : jens

Dato : 19-12-02 09:45

> [...]
> en billig Windows til private, der skal være en dyr Windows til
> større installationer, og så skal der være en forskel på de to

tak for den oplysning

mvh jens

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-02 17:21

Er der slet ingen krumspring man kan lave ????

VH Hernik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-12-02 09:36

On Thu, 19 Dec 2002 17:21:23 +0100, "KaPoW"
<henrik_snabel-A_duls_dot_dk> wrote:

> Er der slet ingen krumspring man kan lave ????

Ikke mig bekendt. (Og det er da også veldokumenteret, at det er
en af forskellene på Home og Pro). Men det er vel ikke helt
umuligt, de siger noget andet i en Windows-gruppe, så prøv det.

-A

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 22-12-02 14:41

Hvis det udelukkende drejer sig om at få adgang:

At logge på et domæne vil sige, at du får en identitet og et logon script.

Identiteten kan du lave ved at benytte samme brugernavn og adgangskode
lokalt, som du vil bruge på domænet.

Logon scriptet må du få en kopi af og selv køre...

Lars.