Købmand Georg Ogelvie, København 1845
Fra : Philip Sampson

Dato : 19-12-02 07:44

Hej NG,

Er der nogen, der har kendskab til købmand Georg Ogelvie, der ved
folketællingen 1845 boede i Sankt Annæ Øster Kvarter i København og da er 40
år gammel og født i hovedstaden? Han havde en sort tjenestepige fra Dansk
Vestindien. Havde han selv noget tilknytning dertil?

v.h.

Philip Sampson

Fra : Bent Fleron

Dato : 19-12-02 08:45

Philip Sampson wrote:
> [...]
> da er 40 år gammel og født i hovedstaden? Han havde en sort
> tjenestepige fra Dansk Vestindien. Havde han selv noget tilknytning

Aner det ikke, - men jeg har en Mariane Winther * 13.apr. 1836 og død i
barselsseng 26.nov.1857 (fødenavn : Mary Ann Ogilvie). Hun blev kort
efter sin fødsel bortadopteret til familien Winther fordi moderen også
døde i barselsseng ved datterens fødsel. Hendes biologiske forældre var
Landmand (avlsforvalter) Georg William Ogilvie (1794-1839) og Ane Marie
Hovalt (1804-1836). Jeg kan ikke fortælle dig ret meget mere, jeg har
dog et notat som følger: Se også anetavle for Simon Spies i "Find dine
Rødder". Det kan muligvis være en ny indgangsvinkel for dig.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
Gud ske lov for tandlæger nu om stunder:

Fra : Hugh Watkins

Dato : 20-12-02 05:09

"Bent Fleron" <bentNOSPAM@fleron.dk> wrote in message news:3e0178f0$0$192$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...

> [...]
> dog et notat som følger: Se også anetavle for Simon Spies i "Find dine
> Rødder". Det kan muligvis være en ny indgangsvinkel for dig.

OLGEVIE
også i UK

http://216.239.51.100/search?q=cache:OzPd2cQerGoC:www.cs.ncl.ac.uk/old/people/brian.randell/home.informal/Genealogy/genuki/Transcrip
tions/NBL/XLBN1822.html+Ogelvie+site:uk+genealogy&hl=en&ie=UTF-8

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&safe=off&q=Ogelvie++genealogy&btnG=Google+Search

og USA

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&safe=off&q=Ogelvie++london&btnG=Google+Search

London

OGILVIE

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&safe=off&q=Ogilvie++genealogy

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&safe=off&q=Ogilvie++site%3Auk

SCOTTISH

quite a famous family
http://216.239.51.100/search?q=cache:eJz1v3iyPM8C:www.hmc.gov.uk/nra/browser/person/page/personOG.htm+Ogilvie++site:uk&hl=en&ie=UTF-
8

enjoy

Hugh W

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 19-12-02 20:10

Jeg kender ej heller manden men:
Af min hjemmeside http://home6.inet.tele.dk/flemclar/ kan under Helsingør
læses:

Viede
Ungkarl, smed i Villingerød James Ogelvie, 27 år.
Ane Katrine Marie Pouline Spies, datter af afd. kobbersmed Johan Hendrik
Spies, 30 år, i Helsingør
25. mai I kirken.
kobbersmed Spies
bager Knudsen #
16: Lyst 7. Juli. - Vacc. - Faderens till. de..?? for brudgommen og bruden.
[vanskeligt at tyde]
-----
Hilsen Flemming Svendsen.