Bøger
Fra : Søren Lange

Dato : 06-03-01 11:03

Er der nogen der ved om der eksisterer bøger med vejledninger i temperatur,
foder og vandkvalitet til det enkelte individ, og hvor kan de evt. købes?
Har mange gange forsøgt at finde ordentlige bøger, men alle har endnu været
generelle for næsten alle arter....mangler noget mere håndfast...

MVH.:
Søren Lange
Soeren-Lange@mail1.stofanet.DK

Fra : Freddy ;-\)

Dato : 06-03-01 15:29

Der er en gammel bog - Den hedder 'Akvarie Teknik'
Den beskriver ikke de forskellige arter, men er en guldgruppe når det
handler om teknik. (Som navnet siger

Mvh. Freddy...

Fra : ole larsen

Dato : 06-03-01 16:37

Freddy skrev i meddelelsen <982sm4$k4v$1@news.inet.tele.dk>...
>Der er en gammel bog - Den hedder 'Akvarie Teknik'
>Den beskriver ikke de forskellige arter, men er en guldgruppe når det
>handler om teknik. (Som navnet siger
>
>Mvh. Freddy...

Hvis det er den af 2 Danske forfattere der hedder vist nok "Akvarieteknik"
fra omkring 80,
vil jeg gerne advare: Der er mindst to eklatante fejl i, hvoraf den ene kan
udrydde alt liv i et akvarium. Den ene er: cirka - det er nogle år siden,
jeg læste den - hvis pH er for højt, er det fordi akvaristen har indrettet
forkert. Den anden og værre er en anvisning på en "enkelt og sikker måde" at
syrene akvarievand på. De foreslår at man titrerer med en stærk syre ( og
det kan sagtens lade sig gøre ) og - her er rædslen - benytter målene som
rettesnor til fremtidige syrninger uden at nævne CO2 indflydelsen. Og hvis
jeg ikke husker forkert, foreslår de endog at man "ganger op". Der er flere
gode anvisninger i den, men også det modsatte, så pas på !

Ole

Fra : N/A

Dato : 06-03-01 18:00

Fra : ole larsen

Dato : 06-03-01 18:00

Christian Jørgensen skrev i meddelelsen ...
>Mergus har lavet en serie. Der er 5 bøger. I princippet kan du nøjes med
det
>såkaldte fotoindex. Kan købes i Planteimporten eller på nettet
>(www.amazon.de, søg på mergus (og det er ikke ment som en reklame, men de
er
>billige )
>
>Christian

Kunne ikke være mere enig - Avifauna er billige med den ( ditto )

Ole

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-03-01 08:46

"ole larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> det
> er

> Kunne ikke være mere enig - Avifauna er billige med den ( ditto )

Og futterhaus i Flensborg er billigst ca 155 per stk.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Timo Jensen

Dato : 07-03-01 21:23

Hej Søren.

> [...]
temperatur,
> foder og vandkvalitet til det enkelte individ, og hvor kan de evt. købes?
Der findes masser af bøger om specifikke arter, men næppe meget om de
specifikke individer, brotset fra enkelte specielle fisk.

> Har mange gange forsøgt at finde ordentlige bøger, men alle har endnu
været
> generelle for næsten alle arter....mangler noget mere håndfast...
Har du prøvet på biblioteket?
Eller den lokale akvarieforening?

Du kan møde andre akvarister, f.eks. på lørdag (se min signatur *S*)

Timo Jensen

Husk akvadagen i Viborg den 10 marts.
http://www.viborg-akva.dk
http://www.procella.dk