Automatisk teksttilpasning ?
Fra : Mikkel

Dato : 18-12-02 22:50

Hej

Jeg har noget tekst i en <div class="content"> og "width: auto;" i CSS. Al
tekst tilpasser sig til browservinduets bredde, præcis som det skal. Men
når jeg indsætter et billede mellem teksten, så er det dette billeds bredde
som nu bliver minimumsbredden for teksterne.
Hvorledes får jeg teksterne til fortsat at tilpasse sig til browservinduets
bredde, mens billedet blot skal tildækkes efterhånden som højre side af
browservinduet mindskes mod venstre ?

MVH

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-12-02 12:54

"Mikkel" <mikkel395@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
browservinduets
> bredde, mens billedet blot skal tildækkes efterhånden som højre side af

Prøv at putte billedet ind i en ekstra <div>, hvor du sætter
style="position:absolute,top:xx, left:yy"

Så kan billedet i hvert fald ikke flytte sig ind mod venstre, når
browservinduet gøres mindre.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Mikkel

Dato : 20-12-02 20:25

"Erik Ginnerskov" <egin@oncable.dk> wrote in

> Så kan billedet i hvert fald ikke flytte sig ind mod venstre, når
> browservinduet gøres mindre.

Rigtigt, men jeg har flere billeder - skiftevis tekst og billede. Alle
skærmprint som der forklares med tekster over. Nogle skærmprint er meget
store (1600x1200) og i PNG. Hvis de pixelreduceres så bliver tydeligheden
dårlig. Derfor skal teksterne autojusteres til browservinduets bredde, men
billederne skal ikke. Hvad kunne man gøre ? (bruger CSS)

MVH

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-12-02 00:13

Mikkel <mikkel395@hotmail.com> skrev:

> Nogle skærmprint er meget store (1600x1200) og i PNG.

Tænk på de stakler der kun har 800x600 til rådighed - de
kan ikke se dit billede på skærmen. Derfor er du nødt til at
tilpasse størrelsen.

> Hvis de pixelreduceres så bliver tydeligheden dårlig.

Alt på web er et kompromis - vil du vise billeder eller vil du
ikke? Du kan altid lave dem i flere størrelser, så folk ved et
enkelt klik kan få vist dem i den størrelse du vil have.

--
Allan