divNavn.style.visibility="visible" virker ~
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-12-02 18:24

Hej NG

Jeg har en side, hvor jeg viser en række billeder i lille format i et skema.
Når cursoren kommer ind over et billede, vises billedet i større format i en
stor tabelcelle.
En forklarende tekst vises nedenunder i en anden celle (men kun i IE?).

http://www.ginnerskov.dk => Tips og tricks => 2 => Avanceret diasshow

Hvordan kan jeg få f.eks. Netscape til også at vise de forklarende tekster?

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 18-12-02 21:46

"Erik Ginnerskov" <egin@oncable.dk> wrote in message
> http://www.ginnerskov.dk => Tips og tricks => 2 => Avanceret
> diasshow

Eller:
http://hjem.get2net.dk/egin/kursus/effects/diasshow/dias.htm

> Hvordan kan jeg få f.eks. Netscape til også at vise de forklarende
> tekster?

document.getElementById("divnavn").style.visibility skulle kunne gøre det.
Netscape (og Mozilla) kan tilsyneladende ikke finde ud af den korte
version.

--
René (AKA The Artist Currently Known As Rel7Star)
--- farende rundt i en 1985 Toyota MR2 1,6 16v ---

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-12-02 22:23

"René Lønstrup (AKA Rel7Star)" <7star@iname.com> skrev

> document.getElementById("divnavn").style.visibility skulle kunne gøre
det.
> Netscape (og Mozilla) kan tilsyneladende ikke finde ud af den korte
> version.

Det har jeg nu prøvet med det første billede, det virker ikke.
Andre forslag?
Eller har jeg misforstået noget og implementeret forslaget forkert?

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 18-12-02 23:48

> Det har jeg nu prøvet med det første billede, det virker ikke.
> Andre forslag?
> Eller har jeg misforstået noget og implementeret forslaget forkert?

Prøv at fjerne denne linie:
divAarhus.style.visibility="visible"

Så _burde_ det virke

...For det virker nemlig fint når jeg prøver (på en test-side). Jeg har
testet (med positivt resultat) i Netscape 6.2, Netscape 7 samt Mozilla 1,
alle på en Windows2000 maskine..

Netscape 4.xx vil derimod ikke godtage det, dels fordi den slet ikke
understøtter .getElementById (jeg mener den hedder document.name[] istedet
for), og dels fordi den bruger "show"/"hide" som værdier istedet for
"visible"/"hidden"...

Anyway, jeg har lavet en simpel test-version der virker i NN6+ hos mig ;) :
http://www.rel7star.dk/test/test-visibility.html

Og en knap så simpel test hvor jeg har lagt et par billeder ind, med en
funktionalitet alá din:
http://www.rel7star.dk/test/test-visibility2.html

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-12-02 12:46

"René Lønstrup (AKA Rel7Star)" <7star@iname.com> skrev
> Prøv at fjerne denne linie:
> divAarhus.style.visibility="visible"
>
> Så _burde_ det virke

Jeg takker ydmygt, nu virker det. Skal så bare have lavet ændringen på alle
billederne.
Det er rart, når man kan lære nye tricks

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 19-12-02 18:20

> Jeg takker ydmygt, nu virker det.

Det var godt, - var lige ved at blive urolig

> Skal så bare have lavet ændringen på alle billederne.

Uha, ja - der er lidt arbejde at gå igang med :)

Prøv lige engang at kigge kilden igennem på den her:
http://www.rel7star.dk/test/test-visibility2.html (specielt funktionerne
til at vise/gemme billeder/text)
Måske det var en idé at lave noget lignende på dit dias-galleri? - Det
ville ihvertfald gøre det mere overskueligt at fejlrette/opdatere (plus at
det fylder mindre på disken ;) )..

Bare et forslag :)

> Det er rart, når man kan lære nye tricks

Ja, er det ikke herligt

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-12-02 18:46

hej René

"René Lønstrup (AKA Rel7Star)" <7star@iname.com>
> Uha, ja - der er lidt arbejde at gå igang med :)

det er nu ikke så slemt med lidt 'klippe/klistre', det er overstået.

Den har jeg gemt til nærmere studium.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-12-02 18:51

"René Lønstrup (AKA Rel7Star)" <7star@iname.com> skrev
> Prøv at fjerne denne linie:
> divAarhus.style.visibility="visible"
>
> Så _burde_ det virke

Et andet lille problem med den side er nu opstået (det er virkelig lille):

IE og Netscape placerer teksterne forskelligt i tekstcellen. Kan det lade
sig gøre at placere teksterne specifikt i forhold til cellen i stedet for
målt fra sidens øverste venstre hjørne?

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-12-02 19:39

"Erik Ginnerskov" <egin@oncable.dk> writes:

> IE og Netscape placerer teksterne forskelligt i tekstcellen. Kan det lade
> sig gøre at placere teksterne specifikt i forhold til cellen i stedet for
> målt fra sidens øverste venstre hjørne?

Ja. Dine tekster står i div'er der er absolut placeret. Absolut
placerede elementer plcæres i forhold til det nærmeste omsluttende
element der er placeret. Hvis du ændrer cellen til at være
position:relative, så skulle indholdet blive placeret i forhold til
den.

-L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-12-02 22:15

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev
> [...]
> element der er placeret. Hvis du ændrer cellen til at være
> position:relative, så skulle indholdet blive placeret i forhold til

Jamen, der er ikke nogen position defineret på den celle, hvori de
forskellige tekst-div'er er lagt.

Hvordan foreslår du, at jeg indsætter en sådan position på cellen, skal det
gøres i css/stylesheet?

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Stig Nygaard

Dato : 19-12-02 07:21

Hej Erik

Erik Ginnerskov wrote:
> Hvordan kan jeg få f.eks. Netscape til også at vise de forklarende tekster?

divNavn.style.visibility="visible"

er en IE-only non-standard metode. Du skal bruge getElementById-funktionen:

document.getElementById("divNavn").style.visibility="visible"

Virker i fleste nyere browser-versioner inkl. Netscape 6+, Internet
Explorer 5+, Mozilla (og alle andre Mozilla/Gecko-baserede), Opera 7+,
Konqueror, osv. osv...

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Chrisser

Dato : 19-12-02 11:49

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Virker i fleste nyere browser-versioner inkl. Netscape 6+, Internet
> Explorer 5+, Mozilla (og alle andre Mozilla/Gecko-baserede), Opera 7+,

Skal man så ikke også lige huske at sætte id="divNavn" på sin div ?

Chrisser

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-12-02 12:41

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev
> Skal man så ikke også lige huske at sætte id="divNavn" på sin div ?

Jo, da. Men det har der da også været hele tiden. Ellers ville den
oprindelige version da ikke kunne virke i IE - og det gjorde den. Jeg ville
bare have den til at virke i mere end blot IE.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Chrisser

Dato : 19-12-02 12:45

"Erik Ginnerskov" <egin@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ville
> bare have den til at virke i mere end blot IE.

Nu er jeg ikke sikker, men jeg mener at name="divNavn" er nok hvis det gøres
som i din oprindelige version...

- under alle omstændigheder har du jo så nu den kompatible version du var
ude efter, og det var det som det hele gik ud på

Chrisser

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-12-02 12:41

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev
> divNavn.style.visibility="visible"
>
> er en IE-only non-standard metode.

Det ved jeg da godt. Jeg har da også klart tilkendegivet øverst på siden, at
det ikke virker i andre browsere end netop IE.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk