langsomt netværk
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 18-12-02 20:55

jeg har et 100 mbit lan her hjemme. En af computerne kan ikke overføre
med mere end 100 k/s hverken som klient eller server. Det er en win2k
maskine den er gal med. De andre manskiner kan godt overføre hurtigt
indbyrdes.
Den et sat til switchen via vægdåser, ca. 15m. Kan det være problemet?
De andre. OS'et rapporterer at nic'et kører 100 mbit. Kan man så ikke
udelukke dårligt kabel?
Hvad gør jeg for at få hastigheden op?

hilsen Esben

Fra : jens

Dato : 18-12-02 21:22

"Esben Skov Pedersen" <spam@geek.linux.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har et 100 mbit lan her hjemme. En af computerne kan ikke overføre
> med mere end 100 k/s hverken som klient eller server. Det er en win2k
hvis w2k er sat til server under ipprotokolindstilienger/avanceret/ ipsec
kan den tit give de problemer.

> [...]
> Den et sat til switchen via vægdåser, ca. 15m. Kan det være problemet?
> De andre. OS'et rapporterer at nic'et kører 100 mbit. Kan man så ikke

prøver med et kabel udenom vægdåserne (et søm kan være banket ind i kablet)

Fra : Arne Keller

Dato : 18-12-02 21:39

On Wed, 18 Dec 2002 20:55:21 +0100, Esben Skov Pedersen
<spam@geek.linux.dk> wrote:

> [...]
>indbyrdes.
>Den et sat til switchen via vægdåser, ca. 15m. Kan det være problemet?

Dårlige kabler eller dårlig installation kan have meget stor
indflydelse på den effektive hastighed.

Du kan muligvis se i softwaren til dit netkort om du har mange Bit
errors.

>De andre. OS'et rapporterer at nic'et kører 100 mbit. Kan man så ikke
>udelukke dårligt kabel?

Selvom NIC'et tror at det kan køre 100Mbps er det langtfra sikkert at
kablingen klarer det.

>Hvad gør jeg for at få hastigheden op?

Laver lidt systematisk fejlfinding og finder problemet.
Prøv at sætte PCérne op ved siden af hinanden og forbind dem med
kvalitets patchkabler og ikke et billigt et til 20 kr.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.