3D lyd i Mafia.
Fra : Gråmus

Dato : 18-12-02 18:42

Halløjsa ...

Hvorfor kan jeg ikke mere få Mafia til at bruge alle mine højtalere ?
Når jeg starter spillet dør lyden efter ca. 2 sek (ved logoet) og når tatoo
scenen kommer er lyden i stereo.
Når spillet afsluttes skal jeg ind i Creative Sourround Mixer og sætte mit
system til 4 ht igen.
Det har virket engang, men ikke mere.
Nogen gode forslag, for deres support fatter simpelthen intet.

Fra : /Ole

Dato : 18-12-02 20:07

Kør setup'en i spillet, sæt det til quardrofonisk og disable EAX, hvis dit
lydkort ikke understøtter det, ellers har jeg ikke andre forslag, måske en
driveropdatering.

/Ole

Fra : Anders Albrechtsen ~

Dato : 19-12-02 17:18

Gråmus wrote:
> [...]
> sætte mit system til 4 ht igen.
> Det har virket engang, men ikke mere.
> Nogen gode forslag, for deres support fatter simpelthen intet.

Lad mig gætte: Du har et Creative Soundblaster Audigy 1 eller 2 lydkort?
Problemet er, at de nyeste Audigy drivere (WDM 253) automatisk synkroniserer
højtaleropsætningen med Windows->Audio->Speaker Settings. Af en eller
grunden starter Mafia altid op i "Desktop Stereo" opsætning uanset hvad man
vælger i spil opsætningen, hvorefter Audigy driverne skifter til "2 speaker
mode". Hvis du har et Audigy 2 lydkort kan du deativere synkronisering ved
at gøre følgende:

1. Åben et tomt tekstdokument.
2. Kopier følgende ind i dokumentet (Bemærk: Øverste linie er muligvis en
anden hvis ikke du kører Windows XP!!):

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Creative
Tech\Cthelper\PCI&VEN_1102&DEV_0004\Enable]
"ctspkhlp"=dword:00000000

3. Gem som "Mafia_speakerfix.reg" eller tilsvarende.
4. Kør .reg filen og genstart computeren

Måske virker det også med Audigy 1 og Soundblaster Live! 5.1, hvis du kører
WDM 253 driverne.
--
Best regards/Venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Gråmus

Dato : 19-12-02 18:24

> Lad mig gætte: Du har et Creative Soundblaster Audigy 1 eller 2 lydkort?

Godt gættet.

Jeg har et A1.

> [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Creative
> Tech\Cthelper\PCI&VEN_1102&DEV_0004\Enable]
> "ctspkhlp"=dword:00000000

Jeg har ikke \Enable men kun denne linie. Men jeg indsatte så alligevel
ctspkhlp

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Creative
Tech\Cthelper\PCI&VEN_1102&DEV_0004]
"ctspkhlp"=dword:00000000

Og jo NU VIRKER DET SGU.

Julen ER redet.

Tak for uvuderlig hjælp.

Fra : Anders Albrechtsen ~

Dato : 20-12-02 01:42

Gråmus wrote:

> [...]
> alligevel ctspkhlp
>
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Creative

Du er velkommen. Mafia lyder nu en del bedre i surround sound end i stereo

--
Best regards/Venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Gråmus

Dato : 20-12-02 07:20

> Du er velkommen. Mafia lyder nu en del bedre i surround sound end i stereo

Nemlig.

Fra : kim

Dato : 20-12-02 08:30

" Anders Albrechtsen [Lord F]" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
> 1. Åben et tomt tekstdokument.
> 2. Kopier følgende ind i dokumentet (Bemærk: Øverste linie er muligvis en
> anden hvis ikke du kører Windows XP!!):
>
> Windows Registry Editor Version 5.00

Jeg har også et Creative Soundblaster Audigy 1 men kører med Windows 98 hvad skal man så skrive først ?

Microsoft [R] Registreringseditor Windows 98 ?

Jeg ville jo nødigt lave ged i Registreringsdatabasen :)

Mvh Kim

Fra : Anders Albrechtsen ~

Dato : 20-12-02 21:34

kim wrote:
> [...]
> 98 hvad skal man så skrive først ?
>
> Microsoft [R] Registreringseditor Windows 98 ?
>
> Jeg ville jo nødigt lave ged i Registreringsdatabasen :)

Jeg kan ikke huske det, da det efterhånden er længe siden jeg har kørt
Windows 98 Prøv at eventuelt at eksportere en regitreringsnøgle. Åben
de´n derefter med en teksteditor (Word el. lign.) og se hvad der står
øverst.
--
Best regards/Venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : S@ndman

Dato : 21-12-02 01:23

Hvad så med win2k..??

S@ndman

Fra : kim

Dato : 21-12-02 06:03

"kim" <kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:5FzM9.1737$0m1.527@news.get2net.dk...
> Jeg har også et Creative Soundblaster Audigy 1 men kører med Windows 98 hvad skal man så skrive først ?

REGEDIT4

Fra : S@ndman

Dato : 21-12-02 13:27

> [...]
>

> REGEDIT4
>
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Creative
> Tech\Cthelper\PCI&VEN_1102&DEV_0004\Enable]

----
Var det til win2k eller...???

Præcist hvad skal gemmes i den nævnte fil...??

S@ndman