LOTR II: Spoliers i avisanmeldelser? *SPO~
Fra : Peden

Dato : 18-12-02 09:32

Som det første kastede jeg mig over anmeldelsen i Berlingeren, og det er
sgu' lidt ærgerligt, at visse dele af handlingen bliver afsløret –
specielt, hvis man som jeg, ikke har læst bøgerne, men i den grad ser
frem til filmen.

Jeg er klar over, at det er anmelderens opgave at beskrive/anmelde
filmen, men ligefrem afsløre afgørende ting, f.eks. Enternes (stave
stave) afgørende betydning i forb. med Sarumans fæstning, er sgu' lidt
frustrerende. øv øv.

Peter

Fra : DumbWarrior

Dato : 18-12-02 22:44

Så er det en dårlig anmelder...
En god anmelder anmelder en film uden at hentyde til vigtige handlinger i
filmen som ville ødelægge det for andre.

Fyr manden som har anmeldt filmen.

DumbWarrior aka Rune

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-12-02 13:13

Peden skrev:
> [...]
> er sgu' lidt ærgerligt, at visse dele af handlingen bliver afsløret –
> specielt, hvis man som jeg, ikke har læst bøgerne, men i den grad ser

Informations Christian Monggaard genfortæller også handlingen lidt
rigeligt. Om det er decideret ødelæggende ved jeg ikke; det er blot ment
som en advarsel til avislæserne. Jeg har dog en meget god teknik med at
læse henover handlingsreferaterne og alligevel fatte anmelderens pointe.

(Han synes, den er lidt skuffende i forhold til den første film, i hvert
fald i forhold til hans personlige forventningsniveau. Han nævner de
tekniske imperfektioner og det problem, at billeduniverset ikke længere
er helt så nyt og betagende.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Man behøver jo bare at kaste ét blik på Luntes hue-kvast før man hører