TTT: Hypen fortsætter - hvor er det dog fe~
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 18-12-02 04:03

Jeg vil tillade mig at være kategorisk, stinkende, jamrende, rørende uenig
med forrige tråd (LOTR=LORT) og sige at film ikke kan blive bedre! Var i
aften til premiere i Albertslund bio fra kl. 00.01 på The Two Towers og ca.
3½ time senere (inkl. pause) var jeg ligesom sidste år ved samme tid
umådeligt tilfreds med pengene jeg havde givet ud. Jeg skal undgå for mange
spoilere på dette tidspunkt, dog kan siges:

Gollum aka. Sméagol styrer denne film for vildt! Ham skal I glæde jer til,
han er så veludført i en kombineret teknisk og karaktermæssig sammenhæng at
han går rent hjem.
Frodo ændrer fuldstændig karakter og man går dæleme hen og bliver nervøs,
nervøs for hans blik i øjet. Hans samspil med Gollum og Sam slår gnister, så
pointen med ringens magt og indflydelse understreges endnu en gang (hvilket
sgu hører sig til).
Legolas og Gimli er filmparret over dem alle! Især Gimli har nogen fede
guldkorn udover hele filmen, dem skal I glæde jer til.
Arwen er stadig med i historien i nogle få scener, hun er faktisk mere en
babe her end i den første film! (Glæd jer, drengerøve!)
Denne film handler om krig! Jeg er egentlig en pascifistisk tøsedreng, men
det her er krig som jeg kan æde den. Det handler om ære og de uundgåelige
slag, og det er hermed accepteret fra min side.
Endelig er der en (for en skandinav) meget fed vikingestemning i kongeriget
Rohan. Det spiller, det spiller...

Ingen ros uden ris: Et par men'er ligger i det rent fortællingsmæssige,
filmen er efter min mening en time eller to for kort! Der sker meget i løbet
af de tre timer, og det går faktisk for stærkt. Efter at have set
forskellige trailers tror jeg der er blevet klippet en del ud, og det er
selvfølgelig for at holde filmen på de magiske 3 timer, så jeg accepterer
det. Jeg venter allerede nu på en EE-version til næste november, men jeg
skal dæleme ind og se filmen et par gange til, helst i surround.
Herudover vil TTT nok ikke give meget mening uden at man har set den første
film (men hvem har dog ikke det efterhånden?).

Nogle brokker sig over at LOTR-fænomenet er en hype. Jeg er fuldstændig
enig! Men det er sateme fortjent, for det her er simpelthen en fed, fed
røverhistorie uden lige. Tag dog for pokker ind og se den film, og se og få
fanget den første i en repremiere eller køb den som EE-DVD. Det her er hvad
film handler om!

Fra : Peter

Dato : 18-12-02 04:32

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> Gollum aka. Sméagol styrer denne film for vildt! Ham skal I glæde jer til,

Enig !

> Legolas og Gimli er filmparret over dem alle! Især Gimli har nogen fede
> guldkorn udover hele filmen, dem skal I glæde jer til.

Enig!

> [...]
løbet
> af de tre timer, og det går faktisk for stærkt. Efter at have set

Igen enig.

> Nogle brokker sig over at LOTR-fænomenet er en hype. Jeg er fuldstændig
> enig! Men det er sateme fortjent, for det her er simpelthen en fed, fed

Endnu engang enig. Jeg har aldrig læst bøgerne, og kunne ikke forstå hvor
folk vil fryse røven af for at se den til præmieren.

Nu har jeg været så heldig at de både FOTR og TTT til præmieren og det
fortryder jeg ikke. Selvom jeg ikke selv var stor fan, var der en kanon
stemning til begge præmiere, det kan ikke lige beskrives.

Jeg kendte stort set intet til universet før denne tid for et år siden, men
er du gal det har fanget mig ! Jeg overvejer alvorligt at læse den 3 bog
nu, men jeg bestemt mig for at lade være, så jeg har al spændigen til gode
til omet år.

Selv om i ikke har læst bøgerne og ikke er til eventyr film, så gå ind og se
den/m. Det er forrygende underholdning, ikke kun pga. den gode historie men
også fordi det hele simpelthen er så imponeret lavet.

MVH

Peter

Fra : Thomas Pryds Laurits~

Dato : 20-12-02 16:30

Peter wrote:
> [...]
> nu, men jeg bestemt mig for at lade være, så jeg har al spændigen til gode

Under alle omstændigheder bør du nok ikke læse bog 3 uden at have læst
bog 1 og 2 først. Der er mange små ting med i bøgerne som naturligt nok
ikke kunne komme med i filmene. Men hvis du ikke har læst de to første
kunne det vel være (mindst) en god tidsfordriver indtil den tredje film
om et år.

Bøgerne kan i øvrigt fås ret billigt i paperback hvis man "bare lige"
skal prøve dem ud. Også hvis man er mest til den engelske originaludgave
kan de findes ret billigt på fx amazon.co.uk.

--
Thomas Pryds Lauritsen

"There is the theory of the Moebius.
A twist in the fabric of space where time becomes a loop."

Fra : Per...

Dato : 20-12-02 10:39

In article <3dffe53b$0$184$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
chrisengeldk@dkik.dk says...
> Ingen ros uden ris: Et par men'er ligger i det rent fortællingsmæssige,
> filmen er efter min mening en time eller to for kort!

Ja for fanden, knap er man faldet i søvn for de smider en ud!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-12-02 01:56

C. H. Engelbrecht skrev:
> [...]

> EE-version til næste november,

> det her er simpelthen en fed, fed røverhistorie uden lige. Tag dog

Jeg overvejede - nu hvor jeg efter at have set filmen vover mig ind i
trådene om den - at skrive en længere anmeldelse selv, og vil måske også
stadig gøre det. Men foreløbig vil jeg nøjes med at proklamere, at jeg
er helt enig med Chris i alle hans pointer, inklusive hans venten på en
lidt længere version.

Jeg finder filmen helt fantastisk og på mange måder bedre end etteren.
Jer der ikke har set den endnu: Prøv for fa'en at slappe af, nyde filmen
og opleve den på jeres egne præmisser. Hvis man formår det, er filmen
både sjov, flot, spændende - og oven i købet tankevækkende på en skala,
som de færreste film er det.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Husk (altid) at parenteser (også når de forekommer uundgåelige)