Mistet forbindelse til Internet fra client~
Fra : Peter Nørby

Dato : 06-03-01 09:41

Hej !

Jeg har netop fået installeret Netexpress (256), som fungerer upåklageligt.
Dog har jeg et lille netværk mellem min stationære PC og en bærbar, hvortil
Internetforbindelsen er delt.
Begge kører Win98SE
Jeg har prøvet at dele den med forskellige produkter, som Sygate, WinRoute
og ICS.

Det virker til dels også fintnok, men nu kommer problemet :
Efter jeg begynder at downloade fra den bærbare, 'hænger' forbindelsen efter
et stykke tid, og jeg ender op med en timeout. Endvidere er forbindelsen på
host PC'en også røget, og den
eneste måde den kan 'sparkes igang', er typisk en boot af host-pc'en eller,
hvis jeg er hurtig, en afbrydelse og genopstart
af internetforbindelsen på host-pc'en.

Downloads fra host PC'en kører ganske upåklageligt, og alm. surfning fra den
bærbare kører også fint, men når der kommer et vist flow, ifm. en download,
fryser skidtet.

Er der nogle kloge hoveder der har en ide til fejlkilden ?

mvh.
Peter

P.S. Jeg har downloadet de nyeste NE 256 drivere fra opasia.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 06-03-01 10:17

Hej Peter

"Peter Nørby" <peter.noerby@mail.dk> skrev i en meddelelse news:9827q0$nm3$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> eneste måde den kan 'sparkes igang', er typisk en boot af host-pc'en eller,
> hvis jeg er hurtig, en afbrydelse og genopstart

Det lyder som et problem på din host-pc, eller din Internet tilslutning.

Det kan være svært at diagnosticere sig til fejlkilden.
Du er nok bedst tjent med at få en router på istedet for ATM kortet,
så jeg vil anbefale dig at opgradere til NE2.

Så kan du med en hub/switch uden problemer koble flere PC på
din Internettilslutning uden at en af PC'erne skal være 'host'.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Mikkel

Dato : 11-03-01 13:53

> [...]

eller,
> hvis jeg er hurtig, en afbrydelse og genopstart

Nu har jeg ikke så meget styr på ICS, men er det muligt at sætte en eller
anden form for timeout på NAT'en?

Har oplevet samme problem som dig med en Cisco 677, her hjalp det at sætte
timeout op.

Mikkel