Upload? og Velkomsthilsen?
Fra : Jesper Libak Larsen

Dato : 23-11-00 23:58

Spørgsmål 1 (Upload)
Kan man i FP lave en fil upload funktion, således at det er muligt at
uploade et billede fra en browser til den pågældende hjemmeside. Eller er
der websider hvor der udbydes serverplads til dette, lige som der udbydes
serverplads til f.eks gæstebøger?

Spørgsmål 2 (Velkomsthilsen)
Hvordan kan jeg lave en velkomsthilsen på min hjemmeside der kan redigeres
fra en alm. browser. Jeg vil altså kunne indtaste et stykke tekst, evt. vha.
en formular, som så skal slettes når jeg indtaster et nyt stykke tekst.
Teksten skal alle mine besøgende kunne læse.

Mvh. Jesper Libak Larsen

Fra : Søren Lundfald

Dato : 24-11-00 20:55

Jesper Libak Larsen <libak@indbakke.!TRGYK
> [...]
> en formular, som så skal slettes når jeg indtaster et nyt stykke tekst.
> Teksten skal alle mine besøgende kunne læse.

Svar til både både spg. 1 og 2:

Det er ikke muligt i Frontpage. Du kan/skal i stedet for bruge noget
serverside. F.eks asp, php eller cgi, hvis dit webhotel vel at mærke
understøtter dette.
Kig lidt på www.activeserverpages.dk eller www.netcoders.dk
Søren Lundfald
Greenland - what a wonderful world