Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier til digicam?
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 18-12-02 15:15

Hej med jer.

Jeg har gjort mig lidt erfaringer med mit ret nye digicam HP 120. Det bruger
4 AA batterier. Dem der fulgte med ved købet holdt i ret lang tid. Derefter
købte jeg en pakke billige batterier i Netto. De kunne holde til at tage 6
billeder...! Nu sidder jeg så lige og tænker: Hvad er den bedste type
batterier til den slags kamera? Skal man have fat i noget duracell, eller er
de heller ikke optimale?

Mvh
Morten Bock
http://www.mortenbock.dk/

Fra : max

Dato : 18-12-02 15:39

> [...]
> billeder...! Nu sidder jeg så lige og tænker: Hvad er den bedste type
> batterier til den slags kamera? Skal man have fat i noget duracell, eller

Uha Morten, ka du så komme ned og købe nogle
genopladelige NiMh batterier og en "intelligent" oplader
batterierne skal være på 1800mA mindst.. Folk foreslår
www.batterier.dk og de er sikkert ok.. Her skal ikke
spares, køb 2 sæt batterier af de bedste..Og en god lader..
Så kan du fotografere hundredvis af billeder på en opladning.
Duracel kan slet ikke følge med i digital kameraer, kaninen er
gået på pension og sidder på et værtshus og ryger smøger
og drikker bajere, den skal aldrig ud og løbe mere..
mvh max

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 19-12-02 18:22

> [...]
> www.batterier.dk og de er sikkert ok.. Her skal ikke
> spares, køb 2 sæt batterier af de bedste..Og en god lader..

Jeg har nu bestilt 2x panasonic 1,2V/2000mAh AA NiMH batteri PRO+
samt 1 stk Turbolader/-aflader NiMH og NiCd batt. 4 stk. AAA eller AA m/dV
ladestyring. Kan bruges som adapter. Cigar-tænder adapter medfølger (pris er
excl. batt.)Med motioneringsfunkt.

til en samlet sum af 340,-

Lyder det ikke meget fornuftigt?

/morten

Fra : max

Dato : 19-12-02 14:00

> [...]
> ladestyring. Kan bruges som adapter. Cigar-tænder adapter medfølger (pris

Hvis 2x panasonic = 8stk batterier...?
Så er du hamrende godt kørende...
julen er i hus - kamerahus..hoho
mvh max

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 19-12-02 21:30

> Hvis 2x panasonic = 8stk batterier...?
> Så er du hamrende godt kørende...
> julen er i hus - kamerahus..hoho
> mvh max

Det er dog kun 4 stk batterier i alt. 1 pk = 2 stk

Men det er stadig jul

/Morten

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-12-02 15:50

"Morten Bock Sørensen" wrote:

> Jeg har gjort mig lidt erfaringer med mit ret nye digicam
> HP 120. Det bruger 4 AA batterier. ....cut...

Tag et kik på Batteri FAQ
http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen