S: Kaniner
Fra : Nielsen Møn

Dato : 18-12-02 19:18

Ægte dværgvædder eller Franskevædder kaninunger sælges efter meget fine
forældre. Meget flotte farver bl.a. vildt blå, vildt grå, Jern Grå, Isabella
og helt sort.

Salgsklar nu. Kan evt. leveres i Køge Bugt området. Da vi har købt stort
hjem, kan vi tilbyde:

En kaninunge efter frit valg + 20 kg. kaninfoder Lux + 30 kg. spåner for kun
450 kr. Vi har løbene kanin til salg, så ring bare.

Kaniner fra 100 kr.

Vi har også nogle der er salgsklar 17/1 2003

Du kan kontakte mig for yderligere på Nielsen@finans.dk eller 55813989.

M.V.H.

Kennel Labin

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-12-02 19:40

"Nielsen Møn" <Nielsen@finans.dk> writes:

> Ægte dværgvædder eller Franskevædder kaninunger sælges efter meget fine
> forældre.

Hvordan kan du tro at kaninsalg er velkommen i en gruppe for hunde?

Salgsindlæg skal postes i markedsgrupperne: dk.marked.privat.dyr.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Christian Rosenfeldt

Dato : 18-12-02 19:52

Jeg bruger masser af kaniner til hundetræning.

Hilsen
Christian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-12-02 21:13

"Christian Rosenfeldt" <c.rosenfeldt@mail.dk> writes:

> Jeg bruger masser af kaniner til hundetræning.

Det var også det eneste relevante jeg kunne finde på, men jeg var
sikker på at jeg ville blive brugt til bidetræning hvis jeg nævnte
det. :)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-12-02 21:42

Christian Rosenfeldt <c.rosenfeldt@mail.dk> skrev i en
> Jeg bruger masser af kaniner til hundetræning

Okay, indlægget var postet forkert, men hvorfor skal det absolut udløse
halv-ondskabsfulde svar, som ovenstående??
Prøv at tænke lidt, før der sendes den slags og overvej om indsenderen måske
er lige så glad og stolt over sine kaniner, som du (formodentlig) er over
dine hunde.
Det kan da godt være, at du ikke synes at kaniner egner sig til andet, end
at træne dine hunde med, men sådan ser alle altså ikke på det.
Kunne man ikke udvise lidt respekt over for alle dyr, selvom man måske kun
bryder sig om hunde!!

mvh Eva

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-12-02 21:40

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> writes:

> Kunne man ikke udvise lidt respekt over for alle dyr, selvom man måske kun
> bryder sig om hunde!!

Kunne man ikke udvise den respekt overfor andre mennesker, at man
undersøger hvilken gruppe man skal poste i? Man går jo heller ikke hen
til en flok mennesker der diskuterer fodbold og begynder at råbe op om
religion. Det kaldes pli.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-12-02 21:40

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-12-02 21:55

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev i en

> [...]
> undersøger hvilken gruppe man skal poste i? Man går jo heller ikke hen
> til en flok mennesker der diskuterer fodbold og begynder at råbe op om

Jo, selvfølgelig skal man undersøge om det er den rette gruppe, man poster
sit indlæg i.
Det er jo en ganske alvorlig forbrydelse, at lave en fejl, det burde vel
egentlig medføre mindst bødestraf.
Og når man gør det, så skal man så sandelig have besked på, hvad de fine
kaniner kan bruges til, når de averteres til salg i en hunde-NG.
Jeg synes det er i orden, at manden bliver gjort opmærksom på sin
fejlpostering, men den med hundetræningen, kan jeg ikke se var relevant på
nogen som helst måde.
Hvis man gør sig ulejlighed med at læse hele indlægget, så kan man vist godt
fatte, at det ikke er den slags købere, der efterlyses!

mvh Eva

Fra : R. Ilsøe

Dato : 19-12-02 00:49

....og sådan begynder den uendelige historie... Den evige galen op over at
folk "galer op" over et indlæg der er postet forkert... Det er der så andre
igen der galer op om og til sidst har vi en tråd så lang som den kinesiske
mur...

Hvis folk har noget imod at vi er nogen der vejleder dem der poster forkert,
hvad skal vi så synes om dem der uhøfligt forsøger at vejlede os i at
vejlede? Hmmm... Tænk lige over den, folkens... I kan ikke på en uhøflig
måde brokke jer over vores vejlednings-metoder, for så ligger i sq og roder
rundt i samme rodekasse som i mener vi gør! Og så glædelig jul og godt
nytår!

--
R. Ilsøe *Hvis hvalp ligger og fimser voldsomt i dag*

Balto, Flatcoated Retriever (½ år)
Cikorie, Flatcoated Retriever (10½ år)
http://soulbenders.webbyen.dk
http://www.flatcoated-retrievers.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-12-02 21:41

> [...]

undersøger hvilken gruppe man skal poste i? Man går jo heller ikke hen
til en flok mennesker der diskuterer fodbold og begynder at råbe op om

FUT:dk.admin.netikette

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-02 21:51

Som svar på skriblerier forfattet af Eva Schmidt

> Christian Rosenfeldt <c.rosenfeldt@mail.dk> skrev i en
>
> Okay, indlægget var postet forkert, men hvorfor skal det absolut
> udløse halv-ondskabsfulde svar, som ovenstående??

Det svar er der da ikke noget ondskabfuldt ved?
Personligt har jeg spist en del kaniner igennem tiden
Vel at mærke kaniner opdrættet til netop det foremål

> Prøv at tænke lidt, før der sendes den slags og overvej om
> indsenderen måske er lige så glad og stolt over sine kaniner, som du
> (formodentlig) er over dine hunde.

Jeg vil gå ud fra at kaninerne er slagtet på behørig vis før de bruges til
træning
For et stykke tid siden var der een der efterlyste duer til hundetræning
Det gav et par indlæg før tingene var på rette plads

> [...]
> andet, end at træne dine hunde med, men sådan ser alle altså ikke på
> det. Kunne man ikke udvise lidt respekt over for alle dyr, selvom man

Det er vist desværre dig der overfortolker...

God Jul
Peter Lykkegaard

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-12-02 22:05

> Det er vist desværre dig der overfortolker...
>
> God Jul
> Peter Lykkegaard

Jeg mener ikke, jeg overfortolker noget.
Havde der stået "slagtekaniner sælges", så havde jeg ikke reageret, men det
er der jo ikke tale om, vel???
Jeg synes da, det er i orden at spise kaniner og for så vidt også at bruge
dem til træning, men stadig, det var jo ikke det indsenderen mente, de
skulle bruges til!
Jeg er stadig godt klar over, at indlægget var forkert postet og erkender,
at det er en synd af dimensioner, at lave den slags fejl!
Men heldigvis er der jo altid nogen, der er lynhurtige til at gøre opmærksom
på fejlen og lede folk på rette vej!

mvh Eva

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-02 22:38

Som svar på skriblerier forfattet af Eva Schmidt

> Men heldigvis er der jo altid nogen, der er lynhurtige til at gøre
> opmærksom på fejlen og lede folk på rette vej!

Ignorer tåbelighederne

Går foran med at godt eksempel på hvordan man vejleder i stedet
http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html

Læs evt denne artikel
http://www.usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Christian Rosenfeldt

Dato : 19-12-02 08:10

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at træne dine hunde med, men sådan ser alle altså ikke på det.
> Kunne man ikke udvise lidt respekt over for alle dyr, selvom man måske kun

Jeg viser da stor respekt for alle dyr. Mine børn har da også en kælekanin
der hjemme. Respekten for dyr handler også om veltrænede jagthunde og
kaninerne er jo døde, når jeg bruger dem. Hvor nødigt man end vil, så lever
kaniner ikke evigt, heller ikke selvom man ikke slagter dem.

Christian

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-12-02 15:26

> [...]
lever
> kaniner ikke evigt, heller ikke selvom man ikke slagter dem.

Hej Christian

Jeg var nu godt klar over, at du ikke bruger levende kaniner som
træningsobjekt og som jeg skrev i et tidligere indlæg, så synes jeg da det
er i orden at spise kaniner, såvel som man jo også spiser kalve og grise!
Er kommet frem til, at dit oprindelige indlæg var lidt humoristisk ment,
fordi vedkommende havde postet salgs-annoncen i en forkert NG.
Min humor var ikke særlig veludviklet lige på det tidspunkt, så derfor
kastede jeg mig over tastaturet og skrev det lidt mavesure indlæg!
Skal nok fremover prøve at tælle til et par hundrede, hvis jeg føler trang
til at skælde ud over folks skriverier *gg*

Med ønsket om en rigtig god jul til alle

Eva

Fra : Winther

Dato : 19-12-02 15:19

> Christian Rosenfeldt <c.rosenfeldt@mail.dk> skrev i en
>

> Okay, indlægget var postet forkert, men hvorfor skal det absolut udløse
> halv-ondskabsfulde svar, som ovenstående??

Der er da ikke noget ondskabsfuldt i ovenstående, det er da en
selvkomponeret egenskab du tillægger ham.

> Det kan da godt være, at du ikke synes at kaniner egner sig til andet, end
> at træne dine hunde med, men sådan ser alle altså ikke på det.

Det var endnu en selvkomponeret egenskab.

> Kunne man ikke udvise lidt respekt over for alle dyr, selvom man måske kun
> bryder sig om hunde!!
>
> mvh Eva

Hvor ser du han ikke har det?. Humor er en egenskab alle burde være i
besiddelse af.

Vh. Winther, som tænker på, hvad der ville ske, hvis jeg satte kælemus til
salg i en slangegruppe.......

Fra : Leyna

Dato : 19-12-02 05:12

On Wed, 18 Dec 2002 19:52:16 +0100, "Christian Rosenfeldt"
<c.rosenfeldt@mail.dk> wrote:

>Jeg bruger masser af kaniner til hundetræning.

Osse når der er tale om kaniner til 100 kr og opefter pr stk.?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 18-12-02 21:35

Hej Trine

> Hvordan kan du tro at kaninsalg er velkommen i en gruppe for hunde?
>
> Salgsindlæg skal postes i markedsgrupperne: dk.marked.privat.dyr.

Det kunne jo være det var et uheld at han var kommet til at poste annoncen i
den forkerte gruppe, det er jo ligesom set før.

Bolette

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-12-02 12:21

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> mumbled something in

> Hej Trine

> Det kunne jo være det var et uheld at han var kommet til at poste
> annoncen i den forkerte gruppe, det er jo ligesom set før.
>
> Bolette

tja hvis nu indlægget virkeligt var fejlpostet og skribenten havde nogen
intentioner om at gøre det rigtigt ville han/hun vel have slettet indlægget
da de blev gjort opmærksom på at det var fejlpostet. Dette er tydeligvis ikke
sket. Dermed må man antage at skribenten

1. ikke kender sin newsreader godt nok og ikke kan finde ud af at slette et
indlæg. Havde det været tilfældet kunne de ganske kort have spurgt om det og
fået en vejledning.

2. Er fløjtende ligeglad med netikette og fundats. Han/hun skriver efter
reglen "det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse" og spammer grupper
efter forgodtbefindende. Sådanne skribenter bør ikke have en den mindste snor
og gentagende overtrædelser bør rapporteres til deres ISP.

jeg tror desværre vi har fat i en nr2.

FUT. dk.admin.netikette hvor denne diskussion hører til

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 18-12-02 21:08

Hmmm, tror Robin vil skrive en øverst på ønskesedlen

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Nielsen Møn

Dato : 22-12-02 19:18

Undskyld, Undskyld, Undskyld.

Jeg lover at det aldrig skal gentage sig mere,
at jeg kommer til at begå den store fejl at få sendt mit indlæg til en
forkert gruppe.

Jeg er lidt ny i nyhedsgrupperne og er kun med i 2 nemlig dk.fritid.dyr.hund
og dk.marked.privat.dyr.
Jeg er så desværre i denne travle juletid kommet til at sende det til den
forkerte gruppe,
(og det må i da selvfølgelig meget undskylde)
men det er da godt at der er nogle der har tid til at rive hoved af folk,
fordi de laver en lille fejl,
især i denne stund hvor vi skulle være søde ved hinanden.

Jeg er sikker på at i aldrig begår nogle fejl og misunder jer det meget,
ligesom jeg misunder jer alt den tid i har brugt på at rive hoved af mig.
Jeg har først set alle jeres indlæg i dag, da jeg bruger min tid på
hundetræning og kaninopdræt,
hvilken jeg holder meget adskilt.

Et godt råd, brug jeres tid på jeres hund frem for på mig,
for hvis der var nogle af jer der var gode hundetræner,
vidste I, at med positiv indlæring når man længst.,
Med andre ord:
Man når ikke så langt ved at rive hoved af mig eller hunden, når vi begår en
fejl.
Derfor håber jeg også på at få en godbid i dag, da jeg d.d. har sendt mit
indlæg til den rigtige nyhedsgruppe.*S*

En tak til Eva Schmidt, Bolette og Jynis.
Og til Michael Petersen, jeg har som skrevet, først set og opdaget fejlen i
dag og du har ret, jeg ved faktisk ikke hvordan man sletter en mail. når
først den er sendt, men er altså en nr. 1, men du kan måske hjælpe mig???
På en pæn måde tak!!!

Jeg tror det er en god idé med en Nyhedsgruppe for gnaver, der er flere af
jer (bl.a. Trine og Christian) som kunne have brug for sådan en gruppe.

Endnu en gang undskyld og en rigtig glædelig jul, samt et godt nytår til jer
alle.

M.V.H.
Nielsen Møn
Næstformand og Kasserer i en kreds i Schæferhundeklubben,
samt træner i Spor og Lydighed for alle hunderacer.
Har der udover Kanin Kennel Labin (som stadig har kaniner til salg) *G*

Fra : R. Ilsøe

Dato : 22-12-02 20:10

> Jeg lover at det aldrig skal gentage sig mere,
> at jeg kommer til at begå den store fejl at få sendt mit indlæg til en
> forkert gruppe.

Godt så...!

> [...]
> og dk.marked.privat.dyr.
> Jeg er så desværre i denne travle juletid kommet til at sende det til den

Det er jo hvad der kan ske

> (og det må i da selvfølgelig meget undskylde)
> men det er da godt at der er nogle der har tid til at rive hoved af folk,
> fordi de laver en lille fejl,
> især i denne stund hvor vi skulle være søde ved hinanden.

Desværre ender en enkelt (til tider høflig) henstilling til at folk bør
huske at poste i de rette grupper op i en debat om hvorvidt man bør vejlede
fejlposteren, hvorvidt vejledningen blev postet i en høflig tone eller ej og
hvorvidt folk bør brokke sig over at nogen vejleder.

Dertil kan jeg kun sige, at det ikke kan være forkert at vejlede pænt, men
at det er forkert at skælde ud over en pæn vejledning. Du ville vel heller
ikke gå hen til en på gade og skælde en ud, der stod og forklarede en
førstegangs-fodgænger lidt om færdselsreglerne, vel?

Desværre findes der mange folk der prutter højt og flot på Netiketten... Det
er næsten umuligt at se hvem der gør det som en begynder-fejl og hvem der
gør det fordi "Folk sq ikke skal bestemme hvor de poster deres indlæg
henne!" -En DEJA-søgning kan dog som regel give noget der ligner et svar på
det... Men som oftest må man bare gå ud fra at når personen der har
fejl-postet hverken har reageret eller slettet indlæget efter en uge, så er
det en der kun lige poster i gruppen uden at læse med og dermed er
"ligeglad" med hvor deres ting havner.

> Et godt råd, brug jeres tid på jeres hund frem for på mig,
> for hvis der var nogle af jer der var gode hundetræner,
> vidste I, at med positiv indlæring når man længst.,

Du kan ikke bedømme folk og deres evne til at ha' hund ud fra deres posts på
nettet. Der er da folk jeg synes er røvhuller, men som er fabelagtige
hundetrænere...

> Med andre ord:
> Man når ikke så langt ved at rive hoved af mig eller hunden, når vi begår
en
> fejl.

Du kan ikke sidestille mennesker og hunde... Mennesker lærer på en måde,
hunde på en anden! Der er foskel på de to "racer" ser du... En hund er "kun"
et dyr. (Nu får JEG sikkert rykket hovedet af, men over mit lig om jeg vil
sidestille et dyr med et menneske!!)

> Jeg tror det er en god idé med en Nyhedsgruppe for gnaver, der er flere af
> jer (bl.a. Trine og Christian) som kunne have brug for sådan en gruppe.

news:dk.snak.mudderkast mener jeg den hedder...!

For at slette dit indlæg, skal du markere det, vælge menu'en "meddelelse" og
gå ned på "slet meddelelse"
God fornøjelse med det!

> Endnu en gang undskyld og en rigtig glædelig jul, samt et godt nytår til
jer
> alle.

I lige måde.

...og inden du så også får rykket hovedet af for at quote forkert, så kig ind
http://www.usenet.dk og læs lidt om det!

--

R. Ilsøe
http://www.flatcoated-retriever.dk (Nu med Forum)
http://www.my-icc.com/affiliates/t.php?rid=1440

Fra : Nielsen Møn

Dato : 23-12-02 09:21

Hejsa Ilsøe

Jeg takker for dit svar og er helt enig med dig, på nær lige det med
mennesker / hunde,
med endnu en chance for at få flået hoved af, har jeg det "lidt" med
hundetræning som med børneopdragelse,
det skal være sort / hvid under indlæring og det skal ske i en positiv ånd,
med masse af positiv forstærkning og
(kærlighed), dermed ikke sagt at man skal behandle hunde som børn eller
omvendt.

Jeg er godt klar over at jeg ikke kan bedømme folks måde at træne hund på ud
fra deres indlæg,
for så var der nogle der slet ikke skulle have hund efter min mening. (den
må man godt komme med her?)

Du må undskylde mig, men jeg forstå stadig ikke at det kan give over 20
indlæg, at jeg få sendt den til den forkerte nyhedsgruppe, så tro da fandens
at der altid er så mange indlæg i denne nyhedsgruppe, jeg troede at folk der
havde hund, havde andet at lave, men de har måske "klappe kage hunde alle
sammen" (mit hoved er revet af) så kom bare.

Lad os nu have en rigtig glædelig jul, sammen med vores 4 benede venner og
lad os så få en god hundesnak,
hvad jeg troede denne gruppe var til.

De bedste julehilsner
Nielsen Møn
Far til 3 piger

Fra : R. Ilsøe

Dato : 23-12-02 10:36

> [...]
ånd,
> med masse af positiv forstærkning og
> (kærlighed), dermed ikke sagt at man skal behandle hunde som børn eller

Helt enig. En af de store forskelle ligger dog i, at børn allerede fra 2-3
års alderen kræver en forklaring på hvorfor dit og dat og det gør hundene
ikke.

> [...]
> fra deres indlæg,
> for så var der nogle der slet ikke skulle have hund efter min mening. (den

Helt enig. Dog er min erfaring, at her i NG'erne skal man altid trække lidt
fra og man må gå ud fra at folk i 99% af tilfældene ikk mener hvad de
skriver så hårdt som det kommer ud. Vi har hver vores måde at fortolke det
vi skriver og kun afsender kender meningen og tonen i et indlæg 100%

> [...]
> havde hund, havde andet at lave, men de har måske "klappe kage hunde alle
> sammen" (mit hoved er revet af) så kom bare.

Altså personligt må jeg indrømme at ud fra hvordan og hvor meget tid folk
bruger på usenet vil jeg ikke vurdere hvor meget og hvor god tid de bruger
på deres hunde. De fleste indlæg der bliver postet er om aftenen, hvor det
for tiden er sk*** koldt og mørkt og de færreste bor i områder hvor det er
muligt at træne hund på de tidspunkter. Jeg selv bruger en del tid på
nettet, men jeg bruger også meget tid på at træne mine hunde og vejlede
venner og bekendte i opdragelse, adfærd osv. Samtidig med det bruger jeg tid
med mine unger, arbejde, kæreste og venner. De 20 indlæg er, som jeg
forklarede i forrige indlæg, affødt af hinanden. En brokker sig, en anden
brokker sig over den ene har brokket sig. En tredie brokker sig over den
anden har brokket sig over den ene... Tjah, nogen folk (ikk for at ramme de
forkerte...) har bare ikke meget andet at bruge deres tid på og andre igen
bruger usenet til at komme af med det de aldrig nogensinde ville turde sige
face-to-face til nogen. Personligt holder jeg på at jeg aldrig har skrevet
noget jeg 1) Ikke kunne stå inde for og 2) ikke vile kunne sige til den
samme person i det virkelige liv.

> Lad os nu have en rigtig glædelig jul, sammen med vores 4 benede venner og
> lad os så få en god hundesnak,
> hvad jeg troede denne gruppe var til.

Det er den også... Derfor det vilde postyr over en salgs-annonce!

....og så en glædelig jul til dig også.

(Prøv at se hvordan jeg klipper dit svar ud og skriver under det jeg svarer
på. Dette er endnu en af usenet-reglerne, som folk kan flippe over hvis man
ikke overholder. Desuden gør det tingene mere overskuelige!

Rinnie Ilsøe

Mor til 3 børn
Trænet hunde (vellykket) siden '91
Læst hundepsykologibøger og studeret hundeadfærd siden 91 også.

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-12-02 10:49

"Nielsen Møn" <Nielsen@finans.dk> mumbled something in

> [...]
> samt træner i Spor og Lydighed for alle hunderacer.
> Har der udover Kanin Kennel Labin (som stadig har kaniner til salg) *G*

Hej Nielsen Møn

som Ilsøe allerede har skrevet er det muligt at slette sit indlæg hvis det
postes forkert.
Hvis du er i tvivl om brugen af nyhedsgrupperne kan du stille spørgsmål i
news:dk.velkommen eller læse om dem på www.usenet.dk

Velkommen til og god jul

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-12-02 22:22

"Nielsen Møn" <Nielsen@finans.dk> skrev i en meddelelse

> jeg ved faktisk ikke hvordan man sletter en mail. når
> først den er sendt,

Det skal du ikke være ked af, det ved jeg faktisk heller ikke , men måske
det var en god idé vi to lærte det, det kunne jo ske vi lavede fejl igen
okay, jeg har dog endnu ikke lavet nogen *G* ), og så er den sikkert gal
igen

god jul og godt nytår til alle

Bolette og Nicki