MS Windows
briani 27239
Problemer med at vælge tekst med musen i W~
Fra : Jacob Twisttmann Jør~

Dato : 18-12-02 06:45

Hej

Jeg har i et stykke tid haft følgende problem i bl.a. Word og OE under
Windows 98:

Hvis jeg holder venstre musetast nede og forsøger at vælge tekst fra oven af
i et dokument eller en mail, når jeg ofte kun et stykke ned i teksten,
hvorefter den valgte tekst "slippes" igen. Dvs., at hvis jeg har et dokument
med formen

xxx
yyy

og starter øverst til venstre, er det hidtil valgte ikke længere valgt, når
jeg når ned til yyy. Skægt nok kan jeg uden problemer vælge tekst, hvis jeg
starter fra neden af (altså nederst til højre) og kører opad, men det er
ikke altid lige praktisk. Er her nogen, der har et godt bud på, hvorfor det
sker?

Jacob

Fra : Lars Wiberg

Dato : 18-12-02 13:53

On Wed, 18 Dec 2002 07:45:20 +0200, Jacob Twisttmann Jørgensen
<jacoben@luukku.com> wrote:

> [...]
>ikke altid lige praktisk. Er her nogen, der har et godt bud på, hvorfor det

Jeg har oplevet at det kan skyldes flere ting. Det kan være
musesoftwaren der er halvsmadret, men det kan også være den der
'smarte' .dll fil der styrer alle bruger input (tastatur, mus og andre
redskaber).

Som oftest er en geninstallation af musesoftwaren og de programmer der
er problemer i den eneste løsning. Det var sådan jeg er kommet
problemet til livs de gange jeg har oplevet det.

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail

Fra : Jacob Twisttmann Jør~

Dato : 18-12-02 15:51

Lars Wiberg <lw@#nospam#c.dk> wrote:

> Som oftest er en geninstallation af musesoftwaren og de programmer der
> er problemer i den eneste løsning. Det var sådan jeg er kommet
> problemet til livs de gange jeg har oplevet det.

Tak for svaret. Jeg må nok hellere starte med musen, da det ser ud til at
være det mindste indgreb. Forhåbentlig er det så kun den, det er galt med.

Jacob

--
"I have always imagined that Paradise will be a kind of library" (Jorge
Luis Borges)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-12-02 03:37

Hej Jacob Twisttmann Jørgensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg må nok hellere starte med musen, da det ser ud til at være det
> mindste indgreb. Forhåbentlig er det så kun den, det er galt med.

Hvis det er en ganske almindelig mus, er det ingen dårlig ide at
anvende de drivere, der følger med Windows-cd'en (hvilket ekskursivt
ofte også gælder printere o.a.).
Selv har jeg i årevis brugt den lille Pilot fra Logitech, og deres
smarte drivere startede med at lave alskens rod i Win98 OSR2 - ligesom
de forinden havde gjort det i Win 3.11, for den sags skyld.

Jeg har slet ikke afprøvet dem, siden jeg skiftede til Win98 SE, da
ingen af styresystemerne giver musevrøvl med deres egne lidt simplere
drivere.

--
Hygge fra Århus - Rudi