Fiber imellem 2 switche
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 18-12-02 13:23

Vi har idag to switche, som er forbundet med en fiber.

Fiberen konverteres via en omformer fra SC-fiber til alm. 100 Mbit kabel,
som så er sat ind i switchen.

Vi kunne godt trænge til mere kapacitet og har derfor set på switche, hvor
fiberen er sat direkte ind i switchen. Kan man få dette med SC-stik eller
skal man have et omformer kabel?

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Per

Dato : 18-12-02 14:32

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fiberen er sat direkte ind i switchen. Kan man få dette med SC-stik eller

Så skal du vælge en switch med gigabit port til fiberen.
Sc stik er en lidt mere moderne type stik end ST.
Du burde kunne få switche med SC stik. Prøv http://www.allied-telesyn.com

--

Hilsen
Per Jørgensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-12-02 16:12

On Wed, 18 Dec 2002 13:23:02 +0100, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote:

> Vi kunne godt trænge til mere kapacitet og har derfor set på switche,
> hvor fiberen er sat direkte ind i switchen.

Hvis I vil have mere kapacitet end 100 Mbps, og gerne samtidig
vil have fiber direkte i switchene, så se på switche med gigabit
ethernet på fiber. De findes fra alle seriøse leverandører.

> Kan man få dette med SC-stik eller skal man have et omformer kabel?

Den mest almindelige måde at lave GE på fiber er netop med SC.
Men ellers kan man få netop de kabler, man måtte ønske sig.

-A

Fra : Arne Keller

Dato : 18-12-02 17:26

On Wed, 18 Dec 2002 16:11:42 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>On Wed, 18 Dec 2002 13:23:02 +0100, "Carsten Overgaard"
><info@carstenovergaard.dk> wrote:

snip

>Den mest almindelige måde at lave GE på fiber er netop med SC.
>Men ellers kan man få netop de kabler, man måtte ønske sig.

Mener du det ?
Var SC ikke det mest almindelige tidligere ?
Som jeg ser det er de fleste nye switche med SFP og dermed LC
connectorer ?

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-12-02 20:46

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> Mener du det ?
> Var SC ikke det mest almindelige tidligere ?
> Som jeg ser det er de fleste nye switche med SFP og dermed LC
> connectorer ?

Hvis man er snedig, så anskaffer man sig et produkt der er modulært
opbygget, således at man ikke er tvunget til at benytte en bestemt type
connector.

--
Mvh Henrik.
ps...går det godt ?

Fra : Arne Keller

Dato : 18-12-02 22:40

On Wed, 18 Dec 2002 20:45:37 +0100, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis man er snedig, så anskaffer man sig et produkt der er modulært
>opbygget, således at man ikke er tvunget til at benytte en bestemt type

Man kan jo altid anvende patchkabler med forskellige konnktorer.
Men med de nye Small Formfactor Plugable interfaces kan man ikke få
plads til SC længere.

>--
>Mvh Henrik.
>ps...går det godt ?

Det har aldrig gået bedre, hvad med dig ?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-12-02 23:17

> Man kan jo altid anvende patchkabler med forskellige konnktorer.
> Men med de nye Small Formfactor Plugable interfaces kan man ikke få
> plads til SC længere.

Selvfølgeligt rigtigt...men hvis/når fiber-modulet går i udu, så er det
lækkert at det er udskifteligt.

--
Mvh Henrik.
>Det har aldrig gået bedre, hvad med dig ?
Kan godt klage, men det hjælper sikkert ikke ;)
Håber på næste boss er Mr. S. Balslev

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-12-02 08:48

On Wed, 18 Dec 2002 16:25:38 GMT, arne@kellernet.org (Arne
Keller) wrote:

> Mener du det ?

Langt det meste GE-udstyr (jeg har set) er med (de gamle, store)
GBICs.

> Som jeg ser det er de fleste nye switche med SFP og dermed LC
> connectorer ?

Jeg oplever mest, det det bliver brugt, hvis der ikke er plads
til andet.

-A