netværksprinter
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 18-12-02 11:28

Jeg kan simpelthen ikke få installeret en netværksprinter på mit arbejde.
Printeren er en hpdeskjet 720c. Jeg installerer den først på pc1, deler den,
insallerer den på pc2-4 som netværksprinter, finder den på pc1, men nu
skriver den at den er offline, og den er altså tændt.

Hvad gør jeg lige galt?

Mvh. Larsen

Fra : jens

Dato : 18-12-02 12:42

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> insallerer den på pc2-4 som netværksprinter, finder den på pc1, men nu
> skriver den at den er offline, og den er altså tændt.

er der en zonealarm som afbryder al net aktivitet efter et givent tidsrum på
pc`en med printeren tilsluttet. ?

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 18-12-02 17:48

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse >

> er der en zonealarm som afbryder al net aktivitet efter et givent tidsrum

> pc`en med printeren tilsluttet. ?

Nej, men jeg har fået en mail fra en som har haft samme problem, han mener
det er selve printeren der ikke er "skabt" til at være netværksprinter.
Da jeg lige har hentet den nye driver til printeren kan det vel heller ikke
være det?

Mvh. Lars

Fra : jens

Dato : 18-12-02 18:21

> [...]
> det er selve printeren der ikke er "skabt" til at være netværksprinter.
> Da jeg lige har hentet den nye driver til printeren kan det vel heller
jo det kan det sagtens
jeg har også set det argument før, men troede faktisk ikke på det
men det er da værd at undersøge på hp`s lidt uoverskuelige side.

men der kan være andre muligheder også, prøv feks. at sætte en anden printer
til den samme pc, og lav samme deling hvis det virker, er det højest
sandsynligt den 720èr der er en skrabet model, hvis ikke det virker er det
en anden årsag.
og så er det nemmere at finde præcist hvad det er, og det må gerne være en
oldsag du tester med, det er ligegyldigt, men det er den nemmeste metode, at
afgøre det på.

mvh jens

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 18-12-02 19:02

On Wed, 18 Dec 2002 18:21:21 +0100, "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
>oldsag du tester med, det er ligegyldigt, men det er den nemmeste metode, at

Det skulle sqi ad gerne være lige meget om at printeren er netværksprinter eller ej når at den er
tilsluttet til en computer. Kunne forstå det hvis at der skulle være problmer med at tilslutte den
alene.
Flemming Jacobsen

Fra : jens

Dato : 18-12-02 19:25

"Thunderbird @ 7100 " <dsl79930[Spam Nej TAk]@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:6ud10vcegqas4ur14evlbtt3ubuos0rvo3@4ax.com...

> [...]
eller ej når at den er
> tilsluttet til en computer. Kunne forstå det hvis at der skulle være

jeg kan kun gi dig ret
men sådan forholder det sig tilsyneladende ikke med netop den model
dermed ikke sagt at man ikke kan få den til at makke ret alligevel.
men hp undgår måske en del support ved at gøre det på den måde.
(xp og w2k har indbygget printspooler, det har w98 ikke så vidt jeg husker)

mvh jens

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 18-12-02 20:18

On Wed, 18 Dec 2002 19:25:00 +0100, "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
>men hp undgår måske en del support ved at gøre det på den måde.
>(xp og w2k har indbygget printspooler, det har w98 ikke så vidt jeg husker)

Kører windows 98 SE på min stationære computer og der ved jeg da at når jeg vil udskrive på min
gamle gamle laserprinter at der "spooler" windows da ens udskrifter.
Flemming Jacobsen

Fra : jens

Dato : 18-12-02 20:49

klip

> Kører windows 98 SE på min stationære computer og der ved jeg da at når
jeg vil udskrive på min
> gamle gamle laserprinter at der "spooler" windows da ens udskrifter.

jaja men det er et program i w98 der giver den mulighed, i nt erdet en
service indbygget i OSèt, og det er måske netop det program til w98 der
mangler på driverdiscen.

mvh jens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-12-02 19:28

Thunderbird @ 7100 wrote:
> [...]
> netværksprinter eller ej når at den er tilsluttet til en
> computer. Kunne forstå det hvis at der skulle være problmer

Måske - men jeg fik samme besked engang om min 710c - og
jeg kunne heller ikke dele den i Win98 - men efter inst
af Win XP fik jeg den til at virke !

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 18-12-02 18:25

> [...]
> det er selve printeren der ikke er "skabt" til at være netværksprinter.
> Da jeg lige har hentet den nye driver til printeren kan det vel heller

Jo sagtens, det har ikke noget med driveren at gøre, 720 er _ikke_ en
netværksprinter, se evt. her:

http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?lc=en&docName=bpd04706&prodId=dj
720c

http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?lc=en&docName=bpd01071&prodId=dj
720c

hth
/Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-12-02 18:37

Lars Lienhøft Larsen wrote:
> [...]
> til at være netværksprinter. Da jeg lige har hentet den nye
> driver til printeren kan det vel heller ikke være det?

Det lyder sansynligt !

Jeg har en 710 - og fik samme besked en gang, og jeg kunne
heller ikke dele den, da jeg kørte Win98 - men efter jeg lagde
Windows XP på har den virket fint i netværk.

Den sidder på den ene af tre PC'er - og alle tre PC'er
deler den uden problemer !

Men som nævnt fik jeg det først til at virke efter skift til
Win XP......

Fra : KsNa

Dato : 18-12-02 19:58

"Jan Vestergaard" <jan@NOSPAMjve.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> deler den uden problemer !
>
> Men som nævnt fik jeg det først til at virke efter skift til

Jeg har også en HP710 på Win98, men det kan godt deles og bruges fra andre
maskiner med Win95, Win98 og XP, men den kan ikke tilsluttes via en
printserver.

Mvh.
Kim

Fra : Michael Frøkjær

Dato : 18-12-02 21:41

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> insallerer den på pc2-4 som netværksprinter, finder den på pc1, men nu
> skriver den at den er offline, og den er altså tændt.

Jeg har en HP 720 siddende som netværksprinter (win2k). Det fungere
fortrinligt!
Virkede så vidt jeg husker også sammen med win98

Gør følgende:
1) Installer printeren på pc1 (fra cd'en)
2) Installer printeren på pc2 (fra cd'en)
3) Installer printeten som netværksprinter på pc2 (evt ret porten under
printeropsætningen)

Det burde virke.
\michael f