Server på en MAC
Fra : Stig Christensen

Dato : 18-12-02 13:42

Vi har lige installeret AppleShare IP på en G3. Vi bruger en Speedstream
router og har følgende problemer:
Vi kan ikke komme igennem til serveren udefra men kan godt kontakte serveren
via den interne IP adresse: 192.168.1.2.

Det kan muligvis være routeren der ikke tillader kontakt på den/de porte
AppleShare IP benytter. Portnummeret der vises i server informations vinduet
er 660. Er der nogen der ved om det kan være routeren, der skal
omprogrammeres, eller det er en opsætningsdetalje i AppleShare IP?

vh

Stig

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-12-02 14:20

On Wed, 18 Dec 2002 13:41:40 +0100, "Stig Christensen"
<sc@sc-musik.dk> wrote:

>Det kan muligvis være routeren der ikke tillader kontakt på den/de porte
>AppleShare IP benytter.

Det er nemlig rigtigt. Du skal pille ved NAT-opsætningen i routeren,
så den peger porten hen til serverens IP-adresse.

MVH

Martin Edlich

Fra : Jacob Hededam

Dato : 18-12-02 14:59

ApplshareIP kører på port 548. Den skal natruligvis være åben.
Dernæst skal der jo også routes fra din externe ip til den interne

Mvh
Jacob Hededam

Fra : Jacob Hededam

Dato : 19-12-02 11:07

"Jacob Hededam" <jacob@hededam.dk> wrote in message
> [...]
> "Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote in message

> Jeg troede at routeren gjorde det (Speedstream). En lignende installation
med en Cisco 677 router fungerede upåklageligt, hvis bare host computeren
havde det første IP nummer efter routeren (192.168.1.2). Jeg troede det var
standard på de fleste routere, at den 1. IP adresse EFTER routerens egen
havde alle porte åben. Men det er det vist ikke på en Speedstream.

Gode råd modtages!!

Speedstream er vist (hvis det er hos TDC) sat op til kun at hoste: WWW, FPT,
Mail
Og de har lagt de tre dem på de tre fortløbende IP numre efter routerens
eget. 192.168.1.2 - 192.168.1.3 - 192.168.1.4
(Kan ikke huske hvilken protokol der har hvilken IP, men det står i din
manual til routeren)
Når din externe IP så f.eks får et HTTP kald udefra på port 80, så router
den automatisk videre til din web server på pågældende IP.
TDC har kun åbnet for de mest nødvendige porte, og skal du ha åbnet for
andet koster det! Djævle!!!

Jacob Hededam

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-12-02 11:12

> [...]

> den automatisk videre til din web server på pågældende IP.
> TDC har kun åbnet for de mest nødvendige porte, og skal du ha åbnet for

Køb en anden router. Vi har en D-Link DI-713P og den kan konfigureres
via en browser og kan utroligt meget.

Den koster lidt mere end prisen for at pille i TDC's udstyr.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/