Include file, kan ikke lade sig gøre - hva~
Fra : !Gugge!

Dato : 18-12-02 10:55

Jeg skal lave en side med alle de amerikanske stater.
Alle har en fælles tekst, men overskrift, og bund æmdres, da mange har de
samme kontorer, og andre stater har deres egne kontorer.

Normal vil jeg lave det nemt i ASP, men en fælles side opdelt i en tabel, og
teksten i midten.
så kan jeg lave små text filer for de Stater som har deres egne kontor, og
bare includer disse filer i tabellen.
Det ville være nemt.

MEN jeg SKAL lave det i HTML, og der er jeg lidt på herrens Mark, da efter
ASP'en er kommet ind er noget Html gået ud.. desværre..

Er der nogen der har den gyldne måde at gøre dette nemmest og bedst på..?

Mange tak på forhånd

M v - julehilsner

G.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-12-02 11:33

> [...]
> ASP'en er kommet ind er noget Html gået ud.. desværre..
>
> Er der nogen der har den gyldne måde at gøre dette nemmest og bedst på..?

Hvad med SSI? Må du bruge det?

Eller så brug iframe (har dog aldrig selv brugt det da jeg bruger ssi eller
php).

mvh Frank

Fra : !Gugge!

Dato : 18-12-02 11:38

Kun hvis det virker i alm, html.
Det er godt nok en php side, men jeg har aldrig lavet noget i PHP, så det må
nok hellere være i html.

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e004e81$0$1746$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-12-02 11:47

> Kun hvis det virker i alm, html.

Serveren skal kunne det.

> Det er godt nok en php side, men jeg har aldrig lavet noget i PHP, så det

> nok hellere være i html.

Hvis det er en php side så brug:

<?php virtual("minfil.ext"); ?>

Så bliver min minfil.ext sat ind, der hvor du skriver det.

Ellers skal du nok kigge på iframes.

mvh Frank

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-12-02 13:13

Frank K. Jensen wrote:
> Serveren skal kunne det.

hvad nu hvis det er _let_ ?

> Hvis det er en php side så brug:
> <?php virtual("minfil.ext"); ?>

Så vidt jeg kan se virker det kun på en apache-server. Include virker
overalt (men jeg skal da indrømme at jeg har mødt problemer med funktionen).

filen skal hedde .php i stedet for .htm(l)

kommandoen er
<?php include("../sti/til/min/fil.html"); ?>

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-12-02 13:40

> Så vidt jeg kan se virker det kun på en apache-server. Include virker
> overalt (men jeg skal da indrømme at jeg har mødt problemer med
funktionen).

Hey, der kan man bare se

Jeg startede med php i går, og jeg ville bare lave min side (som brugte ssi)
om til php. Første hit på google gav en side, som jeg ikke gad at læse (ja,
ungdommen i dag, tsk tsk , men ved at scrolle ned over den, så jeg, at
der stå noget med virtual... Jeg prøvede det... Det virkede og jeg var glad

Nu tror jeg da at jeg vil lave det, men hvilke problemmer kan der være?

mvh Frank

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-12-02 14:20

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> der stå noget med virtual... Jeg prøvede det... Det virkede og jeg var glad

Hvis det virker så er der vel ingen grund til at ændre?
Hvad php i øvrigt angår så skal vi så småt til at se os om efter et
bedre sted at føre debatten, nemlig dk.e.i.w.serverside.php

> Nu tror jeg da at jeg vil lave det, men hvilke problemmer kan der være?

et par stykker, lidt afhængigt af din php-installation (en meget sikker
installation kan gøre det lidt mere besværligt) - tag dem når de
kommer. Det typiske er at man ikke får angivet stien til det dokument
som skal includes rigtigt.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-12-02 15:04

> Hvis det virker så er der vel ingen grund til at ændre?

Jeg tænkte bare på, at hvis jeg skulle flytte til en server hvor jeg ikke
kunne bruge det.

> Hvad php i øvrigt angår så skal vi så småt til at se os om efter et
> bedre sted at føre debatten, nemlig dk.e.i.w.serverside.php

Jep

> [...]
> installation kan gøre det lidt mere besværligt) - tag dem når de
> kommer. Det typiske er at man ikke får angivet stien til det dokument

Ok, takker.

mvh Frank