Hjælp til Abit KT7-RAID! :-(
Fra : **TwN**

Dato : 18-12-02 18:14

Hej gruppe,
Jeg har lige købt et ABIT KT7-RAID brugt...
Efter jeg har sat det i kabinettet, tænder jeg for skidtet...
Den loader BIOS'en fint nok... men når jeg går ind og vil sætte CPU-speed
osv., vælger 'save & exit' & rebooter, går den kold! hvad er problemet?
hvis
jeg så resetter cmos'en, med jumperen på mobo'et, kan den starte fint op
igen, men siger "BIOS Checksum error - CMOS Defaults loaded" & noget med
"CPU not configured correctly...!" så kan jeg trykke F1 - continue, eller
DEL - enter setup.....
Hvad f**n er problemet??!

**TwN**

Fra : Jens G

Dato : 18-12-02 19:52

On 18 Dec 2002 17:13:36 GMT, "**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Den loader BIOS'en fint nok... men når jeg går ind og vil sætte CPU-speed
>osv., vælger 'save & exit' & rebooter, går den kold! hvad er problemet?

Mon ikke din CPU er multiplierlåst, så du bare skal lade multiplieren
stå på automatisk?

> [...]
>"CPU not configured correctly...!" så kan jeg trykke F1 - continue, eller

Det skriver den vist altid, indtil man har været i BIOS første gang.
Nu er det godt nok et stykke tid siden jeg sidst har kigget på
KT7-RAID, men jeg tror den opførsel du beskriver er helt normal.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G