Chipsæt ???
Fra : Dennis

Dato : 18-12-02 17:11

Er der nogen der kan fortælle hvordan man finder ud af hvad ens chipsæt
hedder. En af mine venner skal nemlig have siftet sit grafikkort ud men har
fået at vide at der skulle være problmer med chipsæt fra Ali og VIA. Er det
rigtigt?

Hvis han køber et et TNT 2 eller et Geforce 3 kan de så ikke arbejde sammen
med de fleste bundkort?

Dennis

Fra : o&u

Dato : 19-12-02 09:15

On Wed, 18 Dec 2002 17:11:13 +0100, "Dennis"
<cfs11807sletdette@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>fået at vide at der skulle være problmer med chipsæt fra Ali og VIA. Er det

Nja, med via, ali og sis chipset skal man installere drivere til
chipset'et oven i windows ud over grafikkort driveren.

Man finder generelt disse drivere på bundkort fabrikantens hjemmeside,
eller i nødstilfælde på CD der er med bundkortet.
For via er det 4-in-1 driveren eller patchen.

Med Intel chipset behøver man i mindre grad at tænke på noget.

Det er også mest udpræget med ældre styresystemer, at det er et
problem. Med win2k og win xp behøver man strengt taget ikke at patche
for via chipset.

>Hvis han køber et et TNT 2 eller et Geforce 3 kan de så ikke arbejde sammen
>med de fleste bundkort?

Nej, det er med de forudsætninger beskrevet ovenfor.

Desuden kan det godt være, at spilfabrikanterne er nogle
sneglehoveder, der kun gider tage højde for Intel chipset. Det er kun
med spil at der er problemer.

Hvad man kan lære af det ? undgå spil :-/

mvh

John