K7S5A - bios
Fra : Annie & John

Dato : 18-12-02 00:40

Hej,

Kan gruppen hjælpe mig?

Jeg har 2 nye maskiner med K7S5A bundkort (AMD Athlon XP1900+ og XP1600+
hver med 512 MB ez-ram), som tit - (når jeg har haft slukket for strømmen
til maskinerne) ved opstart har reset'tet bios så den skal indstilles igen.
Bundkortet er jumpet korrekt - og batterierne er prøvet udskiftet - kender
andre til det problem?

Faktisk har jeg flere problemer med nævnte bundkort - og vil derfor gerne
høre, om der er andre i gruppen som har problemer med K7S5A - og hvilke, og
hvordan de har rettet dem.

Venlig hilsen
Annie

Fra : Lon

Dato : 18-12-02 09:27

Hvis jeg huske korrekt så har den en funktion i Bios som hedder reset to
default elle noget i den stil. Den skal stå til disable.
Hils
LN

Fra : Jerry og Pia

Dato : 18-12-02 21:30

Download evt. den nyeste beta bios til bundkortet, det skulle hjælpe.

tjeck evt. på http://www.lejabeach.com/ECS/ez.html

Endvidere kan det for det meste hjælpe en del hvis disabler hurtigt opstart
under bios, og boardet dermed tæller rammene langsommere op ved opstart.

Begge dele ser ud til at have hjulpen på mit k7s5a kort, hvor jeg også havde
ovennævte problem.

mvh jedi

Fra : Snippermanden

Dato : 20-12-02 09:43

> [...]
igen.
> Bundkortet er jumpet korrekt - og batterierne er prøvet udskiftet - kender

Yeps, tabt bios er desværre en generel fejl på ECS K7S5A boards. Tror at
cirka 30-40% af alle boards har den fejl. Hvis jeg var dig ville jeg købet
et andet motherboard!

Jeg har også læst om nye BIOS versioner, der angiveligt skulle kunne hjælpe.
Check eventuelt forum på www.ocworkbech.com de har et dedikeret ECS forum,
hvor problemer med K7S5A optager en del plads du kan også finde links
til officielle og uofficielle BIOS versioner.

Har selv haft 2 ud af 4 boards med denne fejl, og eneste løsning, der holdt
involverede desværre en loddekolbe du kan følge anvisningen her :
http://www.geocities.com/mrathlon2000/chipset.html

Desuden skal du være opmærksom på at PCI grafikkort får lyden til at
"knitre"

Ydelsen på dit K7S5A er desværre heller ikke ret god. Din XP1600 vil være
hurtigere med f.eks. et VIA KT266A motherboard end din XP1900 på dit ECS
K7S5A (SIS735).

Håber ikke du tager min kritik ilde op - tro det eller lad være - visse
personer har et personligt forhold til dette motherboard, hvorfor det stadig
sælges på trods af at det er horribelt forældet teknologi. Ikke mindst taget
i betragtning af at et VIA KT266A kan fåes for 50 kroner ekstra :-0

mvh.
Snippermanden

Fra : Gundersen

Dato : 26-12-02 21:54

Hejsa

> Yeps, tabt bios er desværre en generel fejl på ECS K7S5A boards. Tror at
> cirka 30-40% af alle boards har den fejl. Hvis jeg var dig ville jeg købet
> et andet motherboard!

Jeg har selv 2 der indimellem gør det, men det er ik så tit mere efter jeg har flashet biosen til en af de nyeste Chepomann OC Bios'er fra Ocworkbench.com's forum!

> [...]
> hvor problemer med K7S5A optager en del plads du kan også finde links
> til officielle og uofficielle BIOS versioner.

Jepper, de virker bare UHHA godt! :)

> Desuden skal du være opmærksom på at PCI grafikkort får lyden til at
> "knitre"

Hmm Det har jeg overhovedet ik oplevet!

> Ydelsen på dit K7S5A er desværre heller ikke ret god. Din XP1600 vil være
> hurtigere med f.eks. et VIA KT266A motherboard end din XP1900 på dit ECS
> K7S5A (SIS735).

Det er nu ik mine erfaringer! Jeg har faktisk kun en masse positivt over for det! (med undtagelse af det med bios'en der reset'er sig selv)

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Henrik

Dato : 21-12-02 17:36

Hej her er et link til et super godt forum vedr boardet
http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum
Alle de k7s5a jeg har set lider af problemet ind i mellem. Men de gør det
ikke så tit hvis man disabler hurtig start som nævnt.
Henrik