SMS-priser til udlandet går amok i januar!~
Fra : Lars Wolos

Dato : 17-12-02 23:14

Hej,

hvilken dansk mobiludbyder har ikke sat prisen på SMS til udlandet op
med 1000% (endnu)? Jeg sender SMS udelukkende til udlandet - og
TDCs/Telmores prisharakiri fra 1. januar 2003 er en katastrofe for mig.

Roaming på Telia DK koster f. eks. også dkr 1,50 per sms.
Hvilke danske taletidskort har en fornuftig pris på SMS til udlandet?
Hvad med CBB?

m.v.h.
Lars

Fra : Mich@el Christensen

Dato : 17-12-02 23:20

prøv at kigge på cbb?s hjemmeside. Så slipper vi andre for at gøre det for
dig.

Fra : Lars Wolos

Dato : 18-12-02 00:09

"Mich@el Christensen" <michaelmc@stofanet.dk> wrote in message news:3dffa310$0$2593$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> prøv at kigge på cbb?s hjemmeside. Så slipper vi andre for at gøre det for
> dig.

www.cbb.dk

"Siden er midlertidigt lukket".

Lars

Fra : Nicolai

Dato : 17-12-02 23:48

> hvilken dansk mobiludbyder har ikke sat prisen på SMS til udlandet op
> med 1000% (endnu)? Jeg sender SMS udelukkende til udlandet - og
> TDCs/Telmores prisharakiri fra 1. januar 2003 er en katastrofe for mig.

Det koster 25 øre at sende en SMS til udlandet.?

> Roaming på Telia DK koster f. eks. også dkr 1,50 per sms.
> Hvilke danske taletidskort har en fornuftig pris på SMS til udlandet?
> Hvad med CBB?

Hvad 24 øre? Ændrer det sig til nytår?

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-12-02 00:02

Hej

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote:

>Det koster 25 øre at sende en SMS til udlandet.?

Ja, hvis det er en Dansk telefon det pt. befinder sig i udlandet, men
det er nok ikke det spørgeren mener ?, hvis man derimod vil sende sms
til udenlandske telefoner, så får trompeten straks en helt anden lyd,
mener TDC engang i begyndelsen af November annoncerede med en ekstra
tillæg på kr. 2,50 + normalprisen, og måske der er kommet mere til
siden.

Den anden vej er det bestemt heller ikke billigt mere, har lige været en
tur i Spanien, og det kostede kr. 3.20 pr. sms der blev sendt hjem, fra
en Telmore telefon.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Nicolai

Dato : 18-12-02 00:09

> Ja, hvis det er en Dansk telefon det pt. befinder sig i udlandet, men
> det er nok ikke det spørgeren mener ?, hvis man derimod vil sende sms
Ok.

> [...]
> mener TDC engang i begyndelsen af November annoncerede med en ekstra
> tillæg på kr. 2,50 + normalprisen, og måske der er kommet mere til
Se DET vidste jeg ikke, så skal man passe på.

> Den anden vej er det bestemt heller ikke billigt mere, har lige været en
> tur i Spanien, og det kostede kr. 3.20 pr. sms der blev sendt hjem, fra
> en Telmore telefon.

Det har aldrig været billigt...

Fra : Lars Wolos

Dato : 18-12-02 00:18

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote in message news:S7OL9.4462$Hl6.377710@news010.worldonline.dk...

> Det har aldrig været billigt...

Jo, f. eks. gratis hos One-2-One i UK (nu T-Mobile UK) før februar 2002 (hvis man har
brugt et udlandsk simkort).

Lars

Fra : Nicolai

Dato : 18-12-02 02:21

> Jo, f. eks. gratis hos One-2-One i UK (nu T-Mobile UK) før februar 2002 (hvis man har
> brugt et udlandsk simkort).

Eller Gratis hos Vodaphone i Australien med et udlandsk kort... DAMN det blev udnyttet :)

Fra : Lars Wolos

Dato : 18-12-02 00:08

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote in message news:dQNL9.4457$Hl6.373325@news010.worldonline.dk...

> Det koster 25 øre at sende en SMS til udlandet.?

Ikke mere fra 1. januar 2003.

> Hvad 24 øre? Ændrer det sig til nytår?

Don't know...

Lars

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 18-12-02 09:59

"Lars Wolos" <lars-news@wolos.de> schrieb im Newsbeitrag
> hvilken dansk mobiludbyder har ikke sat prisen på SMS til udlandet op
> med 1000% (endnu)? Jeg sender SMS udelukkende til udlandet - og
> TDCs/Telmores prisharakiri fra 1. januar 2003 er en katastrofe for mig.

Hvor står det at også Telmore sætter prisen op? På www.telmore.dk kan jeg
ikke finde frem til det.

> Roaming på Telia DK koster f. eks. også dkr 1,50 per sms.
> Hvilke danske taletidskort har en fornuftig pris på SMS til udlandet?

Med orange's taletidskort koster det dkr. 0,75, ik?

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Jean

Dato : 18-12-02 10:35

Rainer Schöbe skrev:
> Hvor står det at også Telmore sætter prisen op? På www.telmore.dk kan jeg
> ikke finde frem til det.

Direkte link:
http://www.telmore.dk/artikler/131202.html
(Ellers er det under "Om TELMORE" og derefter "Nyheder" og så er der en
overskrift, der hedder "Prisændring for SMS til udlandet pr. 1. januar
2003"...

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)

Fra : Lars Wolos

Dato : 18-12-02 13:56

"Jean" <ask@me.dk> wrote in message news:3e004168$0$71602$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> (Ellers er det under "Om TELMORE" og derefter "Nyheder" og så er der en
> overskrift, der hedder "Prisændring for SMS til udlandet pr. 1. januar
> 2003"...

Nu har jeg ringet til Telia, Orange og CBB. Ingen af dem sætter prisen op!!!

Telia Cash: 50 øre
Orange Just Go: 75 øre (-10% -25% = 50 øre)
CBB: 24 øre

Telmore bliver rigtig dårlig for mit vedkommende!!

Lars

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-12-02 15:17

> [...]

> Orange Just Go: 75 øre (-10% -25% = 50 øre)
> CBB: 24 øre

> Telmore bliver rigtig dårlig for mit vedkommende!!

Det kunne godt være at man skulle forlade Telmore, hvis priserne på SMS til
udlandet bliver sat kraftigt op.

Klippet fra www.telmore.dk:

"TELMORE ændrer prisen for SMS til udlandet pr. 1. januar 2003

For at dække de forøgede omkostninger som TELMORE bliver
pålagt af de udenlandske operatører ændres prisen per 1. januar 2003
for at sende SMS'er til udenlandske abonnenter fra almindelig SMS pris
til 2,70 kr.

Med venlig hilsen
TELMORE"

Claus

Fra : Frank W

Dato : 18-12-02 18:48

On Wed, 18 Dec 2002 15:16:48 +0100, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

> Klippet fra www.telmore.dk:
>
> "TELMORE ændrer prisen for SMS til udlandet pr. 1. januar 2003

Nogen der ved om man bliver bonet pr "SMS", hvis man sender dem via
GPRS?. Nu er jeg godt klar over at Telmore ikke har GPRS, men evt med
et Sonofon abb eller TDC abb. For hvis man ikke gør det, så kan man
vel skifte til et af de selskaber der supporter GPRS hvis det kan
betale sig contra abbafgiften på GPRS mod taksten på udlandsSMSer.

/Frank

Fra : Tiny

Dato : 22-12-02 08:54

> [...]
> vel skifte til et af de selskaber der supporter GPRS hvis det kan
> betale sig contra abbafgiften på GPRS mod taksten på udlandsSMSer.

Det gør du, for den sender den ikke via GPRS'en, men stadigvæk via sms
centrallen desværre

Fra : Frank

Dato : 22-12-02 10:11

In article <3e056fa9$0$178$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
Tinybams@hotmail.com says...

> Det gør du, for den sender den ikke via GPRS'en, men stadigvæk via sms
> centrallen desværre

Hvad er så ideen med at sende via GPRS og ikke alm SMS? På min Siemens
ME45 har man nemlig disse 2 muligheder når man skal sende SMS.

Manualen siger selvfølig ikke noget om hvad forskellen er, kun at det
SMS via GPRS kræver GPRS abb.

Frank

Fra : Kongen

Dato : 22-12-02 20:57

For teleselskaberne er der ingen ide´at man kan anvende GPRS til at sende
sms, så derfor har de lukket for det.

Fra : Frank

Dato : 22-12-02 22:35

On Sun, 22 Dec 2002 20:56:51 +0100, "Kongen" <khp@hotmail.com> wrote:

> For teleselskaberne er der ingen ide´at man kan anvende GPRS til at sende
> sms, så derfor har de lukket for det.

Så er der ikke andet end vi må til lommerne efter den 1.jan 2003. Men
så kan det da være at man skal til at overveje nogle af de andre
mobilselskaber, da jeg ikke behøver den helt store lommeregner for at
regne ud at det bliver dyrt i SMS'er... som alternativt altså.

Frank

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-12-02 23:25

Hej

> [...]

>pålagt af de udenlandske operatører ændres prisen per 1. januar 2003
>for at sende SMS'er til udenlandske abonnenter fra almindelig SMS pris

Ja, men bemærk hvad der står ! "SMS til _udenlandske_ abonnenter"
altså ikke til Danske telefoner som er 'på ferie' i udlandet.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-12-02 19:09

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Ja, men bemærk hvad der står ! "SMS til _udenlandske_ abonnenter"
> altså ikke til Danske telefoner som er 'på ferie' i udlandet.

Det har jeg forstået.

Claus

Fra : Jean

Dato : 18-12-02 16:38

Lars Wolos skrev:
> [...]
> Orange Just Go: 75 øre (-10% -25% = 50 øre)
> CBB: 24 øre
>
> Telmore bliver rigtig dårlig for mit vedkommende!!

Ja, men du kan jo skifte selskab... eller bare bruge www.coolsms.dk ..

Mvh Jean

Fra : John K

Dato : 19-12-02 17:28

"Jean" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse news:atq4pu$m32$1@sunsite.dk...
> op!!!

> Ja, men du kan jo skifte selskab... eller bare bruge www.coolsms.dk ..

Hvad skulle sidstnævnte hjælpe?

Mvh

John K

Fra : Jean

Dato : 18-12-02 10:36

Lars Wolos skrev:
> hvilken dansk mobiludbyder har ikke sat prisen på SMS til udlandet op
> med 1000% (endnu)? Jeg sender SMS udelukkende til udlandet - og
> TDCs/Telmores prisharakiri fra 1. januar 2003 er en katastrofe for mig.

Du kan benytte www.Coolsms.dk, der kan du fortsat sende SMS til udlandet til
bare 20 øre pr. styk...

Mvh Jean

Fra : Lars Wolos

Dato : 18-12-02 13:47

"Jean" <ask@me.dk> wrote in message news:3e0041b2$0$71680$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Du kan benytte www.Coolsms.dk, der kan du fortsat sende SMS til udlandet til
> bare 20 øre pr. styk...

"Der er i øjeblikket lukket for Gratis SMS grundet for høj SMS-trafik.
Oprettelse af bruger er derfor også lukket."

Lars

Fra : Nicolai

Dato : 18-12-02 15:56

> "Der er i øjeblikket lukket for Gratis SMS grundet for høj SMS-trafik.
> Oprettelse af bruger er derfor også lukket."

20 øre er ikke gratis... SMS login virker fint.

Fra : Jean

Dato : 18-12-02 16:36

Lars Wolos skrev:
> "Der er i øjeblikket lukket for Gratis SMS grundet for høj SMS-trafik.
> Oprettelse af bruger er derfor også lukket."

Du skal gå ind under SMS-login... hvor i min tekst kan du se, at SMS'erne
skulle være gratis? Ingen steder... tvært imod skrev jeg, at de kostede 20
øre...

Altså --->>> www.coolsms.dk og så "SMS-login"

Mvh Jean

Fra : Lars Wolos

Dato : 18-12-02 16:48

"Jean" <ask@me.dk> wrote in message news:atq4m2$l5p$1@sunsite.dk...

> Altså --->>> www.coolsms.dk og så "SMS-login"

Jeg vil egentlig kun sende sms fra min communicator 9210 uden og logge ind
på nogle websites før. Desuden sender jeg næsten altid sms >160 tegn.

Lars

Fra : Nicolai

Dato : 18-12-02 16:59

> Du skal gå ind under SMS-login... hvor i min tekst kan du se, at SMS'erne
> skulle være gratis? Ingen steder... tvært imod skrev jeg, at de kostede 20
> øre...

Rolig - det var jo ikke dig jeg citerede vel?

Fra : Jean

Dato : 18-12-02 17:23

Nicolai skrev:
> Rolig - det var jo ikke dig jeg citerede vel?

Nej, har jeg citeret dig... læs lige mit indlæg igen...

Mvh Jean

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-12-02 14:56

> Du kan benytte www.Coolsms.dk, der kan du fortsat sende SMS til udlandet til
> bare 20 øre pr. styk...

Hvorfor give dem 20 øre/stk. når du kan sende gratis fra en del andre sites?
Se oversigt på http://www.vindenand.dk/sendsms

--
Michael
http://www.vindenand.dk