Lidt konstruktiv kritik
Fra : RaDion

Dato : 06-03-01 07:43

Jeg er en gut der er forholdsvis nybegynder i hjemmesidedesign, og min side
lyser også langt væk af nybegynder. Så jeg tænkte på om folk kunne give lidt
konstruktiv kritik på den? Jeg er klar over at skrifttypen (Times New Roman)
skal ændres, men ud over det. Jeg tænker på sammensætning af farver,
brugervenlighed, placering af frames, og måden at navigere rundt på.

den ligger på http://hjem.get2net.dk/henning_jensen/henrik
-På forhånd tak
Hilsen Henrik

Fra : Rasmus Rasmussen

Dato : 06-03-01 08:23

Okay, her er et par pointers (selv om indlæg som dette hører hjemme i
ris+ros nyhedsgruppen).

Den lilla baggrundsfarve er lidt hidsig. Du burde overveje at nedtone den
lidt.

Jeg kan godt lide den måde du har stillet teksten op på, i et kryds, men det
er lidt forvirrende, at den ikke skifter i takt med klik på din menu til
venstre.

Når du nu alligevel skal skifte font, så vil jeg anbefale på det kraftigste,
at du bruger css, også til at definere dine links. Så vidt jeg kunne se, er
der ikke meget andet end netop links i din tekst, og det bliver derfor ikke
så pænt, når al teksten er blå og understreget. Det er også forvirrende, at
den tekst som ikke er links, har samme farve som den tekst der er links.

Til sidst lidt om menuen. Den er ikke så pæn. Skiftende farver er okay, men
dem du har valgt er i for stor kontrast til baggrunden, og teksten falder
for meget i med de mørke felter.

Håber du kunne bruge min kritik og at du ikke synes jeg var for hård ved
dig.

Venlig hilsen,
- Rasmus Rasmussen

Fra : RaDion

Dato : 06-03-01 09:04

Nej jeg er meget glad for enhver kritik. Det er sådan noget man skal bruge
for at blive bedre.