SPV ???
Fra : Prestij

Dato : 17-12-02 22:21

Er Nokias billedebeskeder kompatibel med SPV'en??

Til dem der ejer en SPV.......hvad er det mest irreterende ting??

På forhånd tak

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 17-12-02 22:45

"Prestij" <prestij@ishoejby.dk> wrote in message

> Til dem der ejer en SPV.......hvad er det mest irreterende ting??

"Kun" to ting for mit vedkommende:

Hovedtelefonerne er intet værd, det værste gang møg når man tænker på hvor
meget 'fonen koster. Emnet bliver diskuteret på www.modaco.com for tiden.
Det er simpelthen tale om dårligt design.

Application Signing - telefonen vil ikke tillade installation af
applikationer der ikke er sign'et af Orange, altså en form for
sikkerheds-certifikat. Hvis Orange/MS fortsætter med denne idé får vi kun
applikationer der er blevet lavet af større software firmaer; de små har
ikke råd til de - iflg. rygter - 5-600 USD de skal betale for at få
programmerne "godkendt"....Freeware? Det kan vi bare glemme alt om
Emnet bliver også tit diskuteret på www.modaco.com og

--
Chris
: )

Fra : Per

Dato : 18-12-02 20:40

In article <kVML9.4425$Hl6.360471@news010.worldonline.dk>,
fwangerprince@hotmail.com says...

> "Prestij" <prestij@ishoejby.dk> wrote in message

Den bruger windows? ;)

> Application Signing - telefonen vil ikke tillade installation af
> applikationer der ikke er sign'et af Orange, altså en form for
> sikkerheds-certifikat.

Ah... ja, der røg en hver form for tanke om at købe den (også alt for
dyr)

> [...]
> ikke råd til de - iflg. rygter - 5-600 USD de skal betale for at få
> programmerne "godkendt"....Freeware? Det kan vi bare glemme alt om

Mon ikke snart det bliver cracket? Gad vide hvorfor de gør det, måske er
sim locken rent software?

> Emnet bliver også tit diskuteret på www.modaco.com og

Det kunne jeg forestille mig.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 18-12-02 20:47

"Per" <hyp1999@hotmail_removethis_.com> wrote in message

> Mon ikke snart det bliver cracket? Gad vide hvorfor de gør det, måske er
> sim locken rent software?

Jow, det bliver sikkert cracket på et eller andet tidspunkt. Meningen ved
App Signing er at det skulle sætte en stopper for vius o.l. - yeah right
: )

--
Chris
: )

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 19-12-02 00:05

"Per" <hyp1999@hotmail_removethis_.com> wrote

> Ah... ja, der røg en hver form for tanke om at købe den (også alt for
> dyr)

For dyr ???..LOL

Nævn lige 1 andet produkt....der kan det samme...og som er billigere...

--
Mvh Henrik.

Fra : Per...

Dato : 30-12-02 16:11

In article <3e00ff8c$0$47426$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
rivmin@rivmin.dk says...
> "Per" <hyp1999@hotmail_removethis_.com> wrote

> For dyr ???..LOL
>
> Nævn lige 1 andet produkt....der kan det samme...og som er billigere...

For dyrt er for dyrt, uanset om der er noget andet.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 30-12-02 18:12

> For dyrt er for dyrt, uanset om der er noget andet.

Dyrt? 3700,- DKK? Det synes jeg egentlig ikke den er - i hvert fald ikke når
man tænker på hvad man får (MP3/video afspiller, tlf., IE/email client osv).
Jeg er mega-glad for min SPV...

--
Chris
: )

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-12-02 22:56

On Mon, 30 Dec 2002 18:11:56 +0100, Chris b.a.r.f. wrote:

> [...]
> man tænker på hvad man får (MP3/video afspiller, tlf., IE/email client osv).

Me tooooo

Selvom der er 2 storew minusser ved den:

1. latterlig batteritid
2. Sløv menu, som dog kan gøres meget hurtigere, hvis man fjerner tastelyde
og kører med en enkel baggrund på homescreen - uden fancy grafik.
Jeg holder dog af at kunne labve mine egen xml filer til homescreenen, og
lever derfor med den sløve menu.

Ellers er der så meget andet lækkert ved denne SPV.
Har købt et 256MB SD kort til den, og løber nu rundt med 55 MP3'er i 128
Kbps - og lyden er MINIMUM ligeså god som i in gamle bærbare minidisc o g
nu er det hele samlet i èn mobiltlf.

Man kan tjekke email, wapsider, websider - man kan se billeder på den
fremragende skærm i 65.000 farver TFT og med tiden kører små programmer som
er lavet til en PDA.

Jeg slipper ikke SPV som min hovedmobil før der dukker noget op, der vejer
under 100 gram, kan det samme som SPV og har bedre batteritid.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 30-12-02 23:19

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> 1. latterlig batteritid

Enig!

> 2. Sløv menu, som dog kan gøres meget hurtigere, hvis man fjerner
tastelyde
> og kører med en enkel baggrund på homescreen -

.....og så kan man ind i Programs -> Settings -> Accessibility ændre
"Multipress time out" til et ½ sek. for at gøre tingene endnu hurtigere...

--
Chris
: )

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-12-02 01:45

"Prestij" <prestij@ishoejby.dk> wrote

> Til dem der ejer en SPV.......hvad er det mest irreterende ting??

Hmmm....afhænger nok af, med hvilket formål man har investeret i dyret...

Jeg købte den primært fordi jeg ville:
Telefoni (dooh)
Mail
Web

....at den så kan en trilliard andre ting, det er jo bare super.

Hvad jeg specielt godt kan lide:
Menu'erne er extremt nemme at finde rundt i.
Ringetoner kan være alm wav-filer, hvilket gør udbuddet enormt:
http://wargamez.dk/rivmin/spv/sounds/
Hele layout'et kan man selv ændre, samt ændre farver på alt.
Synkronisering/connectivitet med PC er pærelet.

Hvad jeg syntes kunne være bedre:
Kamera-funktionen er en smule bøwlet.
Applikations-signeringen lempes/ændres.
Sprog er ikke DK, dvs T9 er nytteløst [update til DK medie december 2002]

Så er der selvfølgelig et par små-ting der slet ikke virker, men det bliver
vel fixet.

Alt i alt...den mest funktionelle fon der findes...ovenikøbet til en rimelig
pris, sammenholdt med den ret komplette pakke det er.

--
Mvh Henrik.

Fra : Flemming Riis

Dato : 19-12-02 16:51

"Prestij" <prestij@ishoejby.dk> wrote in message

> Er Nokias billedebeskeder kompatibel med SPV'en??
>
> Til dem der ejer en SPV.......hvad er det mest irreterende ting??

pris pr mb data overført er for dyr imo (ja ved godt udstyret ikke er
gratis), man skulle bo i england igen der er flatrate for 100kr pr måned.

App signing og at den ikke er baseret på en nyere CE version aka ingen .net
framework og vs.net