Simlås på Nokia 3310
Fra : Preben Fuglsang

Dato : 17-12-02 19:54

Hej,

Jeg har lige købt en Nokia 3310 hos Bluetel i Århus til 1 kr. Den
skulle være operatørlåst til Telia i 6 måneder, men det er meningen at
den skal bruges til Telmore (telefonen skulle så unlockes).

Jeg prøvede for sjovs skyld at sætte mit gamle Telmore simkort i, og
det fungerede fint!!! Jeg kan både ringe og modtage opkald.

Hvordan kan det være når nu telefonen efter sigende er låst i 6
måneder?

Simkortet til Telia har jeg så prøvet at sætte i min gamle telefon
Nokia 3210...Det virker indtil videre ikke (det kan ikke få
forbindelse - forbindelsesindikatoren viser nul streger...)

Kan Telias simkort kun bruges til den specifikke telefon, som den er
købt til?

På forhånd tak

Preben

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 17-12-02 21:32

> Hvordan kan det være når nu telefonen efter sigende er låst i 6
> måneder?

Hej Preben, du har været heldig at få en telefon, som ikke er sim-låst.
Det er en fejl fra fabrikkens side, men det skal du ikke være ked af *g*.

> [...]
> forbindelse - forbindelsesindikatoren viser nul streger...)
>
> Kan Telias simkort kun bruges til den specifikke telefon, som den er

Nej, og det er heller ikke fordi den er simlåst for så ville den skrive
sim-kort ikke accepteret.
Jeg gætter på at telefonen er blevet spæret eller er gået i stykker.

> På forhånd tak
>
> Preben

Det var så lidt

Kasper Grevsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-12-02 22:56

Kasper Vibe Grevsen skrev:

>Det er en fejl fra fabrikkens side,

Ikke nødvendigvis.
Af og til får teleselskabet leveret en sending ulåste telefoner da,
fx. hvis der er stor efterspørgsel. De kan hurtigere få leveret dem
ulåste, og hvis de pludselig står og mangler...

>men det skal du ikke være ked af

Korrekt :)

Venligst,
Lasse Hedegaard

Juletilbud for modtagere af nyhedsbrevet - resten af år 2002:
http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-12-02 22:57

Preben Fuglsang skrev:

>Hvordan kan det være når nu telefonen efter sigende er låst i 6
>måneder?

Du har fået en der ikke er låst.

>Kan Telias simkort kun bruges til den specifikke telefon, som den er
>købt til?

Telia-kortet virker fint i din nye telefon? Det lyder lidt mystisk...
Telia-kortet burde du kunne bruge i din 3210, da det ikke lyder til at
den er låst.