MS Windows
briani 27239
Formattere Win ME?
Fra : Erland Rasmussen

Dato : 17-12-02 18:56

Jeg har købt en bærbar, som viste sig at være forudinstalleret med en
engelsk Win ME, og det var bestemt ikke meningen, da alt i vores netværk er
baseret på dansk Win 98 og sofware hertil.

Men hvordan afinstallerer man ME, så 98 kan installeres?
Med venlig hilsen

Erland

Fra : Thomas

Dato : 17-12-02 19:05

"Erland Rasmussen" <erlandra@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> baseret på dansk Win 98 og sofware hertil.
>
> Men hvordan afinstallerer man ME, så 98 kan installeres?
Hvis du har en win98 BOOT disk kan du boote winme maskinen med den uden
cd-rom support.

skriv derefter i dospromt.
format c:
dette vil give dig en fuld format.
en anden mulighed er :
format c: /q
giver dig en meget hurtig format, da den kun sletter registrene over de data
der er på disken. ergo er filerne ret nemme at genskabe.

har du ikke en win98 bootdisk tror jeg at et sæt startdisketter til win98
også kan gøre det.

eller du kan formatere en diskette som en dos disk, og manuelt overføre
format.com

Eller du kan gå herind.

http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast_plus_ii.htm
hente det lille prog.
køre det og det vil lave en boot disk der giver dig mulighed for at
formatere.

jeg håber en af de mange muligheder løser dit prob.

venligst

Thomas

Fra : Roland

Dato : 17-12-02 20:03

"Thomas" <Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> formatere.
>
> jeg håber en af de mange muligheder løser dit prob.

Hej!

Hvorfor skal det være uden cd-rom support? Mig bekendt har det ingen
betydning, at der er cd-rom support og du skal jo nok brug cd-rommen, nå du
skal installere win-98.

Roland

Fra : Thomas

Dato : 17-12-02 23:54

"Roland" <roland.hansen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvorfor skal det være uden cd-rom support? Mig bekendt har det ingen
> betydning, at der er cd-rom support og du skal jo nok brug cd-rommen, nå

Fordi det så tager en smule kortere tid at loade!!!! Nothing else..
jeg skal jo ikke tage stilling til hvorledes Erland ønsker at installere sin
windows, så fra mit synspunkt, i forhold til spørgsmålet, er det hurtigst at
boote uden cd-rom support.

Venligst
Thomas

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-12-02 01:22

Thomas wrote:
> Fordi det så tager en smule kortere tid at loade!!!! Nothing else..

Nå ja. Jeg undrede mig også over det råd.

mvh
Henning

Fra : Magnus

Dato : 17-12-02 19:07

Erland Rasmussen wrote:

> [...]
> vores netværk er baseret på dansk Win 98 og sofware hertil.
>
> Men hvordan afinstallerer man ME, så 98 kan installeres?

Boot fra din win98 startdisk og skriv format c:

--
Magnus Pedersen

Fra : Pico

Dato : 17-12-02 22:03

Magnus wrote:

> Boot fra din win98 startdisk og skriv format c:

Men inden du gør det så kontrolere lige at bootdisken når den er
startet med CD suport også viterlig kan læse fra CD'romen, der
er få CD drev der ikke understøttes af driverne på Win 98 boot
disk, b.lan. Compaq har haft nogle drev.
Jeg ved ikke om det fremgik klart af de forige indlæg, men som
standard er format.com ikke Win 98 startdisken. I så tilfælde
hent den fra en af dine andre PC.
Pico