Skærme
Fijala 3554
Periodisk rød skærm
Fra : wanganui

Dato : 17-12-02 17:58

Min skærm (17" Tatung/Intelliscan) bliver periodisk dækket af rødlig
'film', der gør den vanskelig at læse. Efter nogen tid bliver skærmen
atter normal. Windows 98. Har kørt scandisk u/resultat.
Jeg har ikke mulighed for at prøve en anden skærm. Er på LAN. Fejlen
forekommer ofte ved start/genstart, men forsvinder efter en nogen tid -
for atter at vende tilbage og forsvinde igen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens

Dato : 18-12-02 07:28

On Tue, 17 Dec 2002 16:58:07 GMT, "wanganui" <wanganui.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>forekommer ofte ved start/genstart, men forsvinder efter en nogen tid -
>for atter at vende tilbage og forsvinde igen.

Sikkert en løs forbindelse i skærmen, en såkaldt "kold lodning"
i den elektronik som styrer farverne. En TV reparatør kan som
regel fikse det for et par hundrede kroner.

Fra : Terkel Pedersen

Dato : 21-12-02 21:52

"wanganui" <wanganui.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:mKIL9.3304$Hl6.309991@news010.worldonline.dk...
> [...]
> forekommer ofte ved start/genstart, men forsvinder efter en nogen tid -
> for atter at vende tilbage og forsvinde igen.

Hej.
Jeg har samme problem med min skærm. Dog min bliver grøn. Jeg går ud fra at det bare er en kold lodning, der kan klares med
loddekolben, når jeg engamg får tid. Jeg klarer foreløbig problemet på den måde at jeg har tager bagbeklædningen af, og med en
træpind skubber eller trykker jeg lidt forsigtigt frem og tilbage på den metaldåse, der sidder bag på billedrøret, så bliver farven
rigtig igen.

vh. T.P.