MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Swap fil
Fra : /Ole

Dato : 17-12-02 17:49

½øjs@.

Måske et dumt spørgsmål, men jeg har set, jeg kun har 734Mb tilbage på det
drev, hvor jeg har XP pro lagt ind. Bruger XP swapfil ligesom 98, og hvor
stor skal svinet så være?

Jeg kører med en 1.1 Athlon, 512Mb ram, GeForce2 MX400 64Mb, og et par
HD'er, lidt DVD og brænder og et tv-tuner kort.

Håber nogen kan hjælpe.

/Ole

Fra : Michael Bach

Dato : 17-12-02 17:56

Ja, XP gør også brug af en swapfil. Det er jo lidt op til dig selv hvor stor
du vil have den. Det kommer også an på hvilke slags programmer du bruger.
Leger du fx. med tunge grafiske programmer og videoredigering er det
udemærket med en monster swapfil. Skal du bare skrive lidt i word har den
ikke så meget at sige.

Personligt er min sat til 500-1000 MB!

--
....::: Michael Bach :::...
================

www.vorbis.com

Fra : Pico

Dato : 17-12-02 18:32

/Ole wrote:
> ½øjs@.
>
> Måske et dumt spørgsmål, men jeg har set, jeg kun har 734Mb tilbage
> på det drev, hvor jeg har XP pro lagt ind. Bruger XP swapfil ligesom
> 98, og hvor stor skal svinet så være?

Er du sikker på du ikke har en fil der hedder Pagefile.sys og er på ca. 700 MB.
Hvis du har det er det din swap fil. Den er omdøbt i XP og fylder som standard
1½ x ram.
Pico

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-12-02 10:55

In article <atnnju$s4$1@sunsite.dk>, Pico@post9.tele.dk says...
> Hvis du har det er det din swap fil. Den er omdøbt i XP og fylder som standard

Den er ikke omdøbt. XP er efterfølger til NT/2000 og anvender ikke swap.
Navnet "pagefile" hentyder til Intel-arkitekturens memmoryhåndtering der
består af 16384 pages à 4GB. 4GB er fysisk RAM og resten er virtuelle
pages i form af diskplads.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Pico

Dato : 18-12-02 16:25

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <atnnju$s4$1@sunsite.dk>, Pico@post9.tele.dk says...
>
> Den er ikke omdøbt. XP er efterfølger til NT/2000 og anvender ikke
> swap. Navnet "pagefile" hentyder til Intel-arkitekturens

OK. Jeg ved det, men /Ole startede med at efterlyse Swap filen ligesom i
Win 98 og så synes jeg det var en lettere måde at forklare det på.
Pico

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-12-02 09:36

In article <atq47h$evf$1@sunsite.dk>, Pico@post9.tele.dk says...
> OK. Jeg ved det, men /Ole startede med at efterlyse Swap filen ligesom i
> Win 98 og så synes jeg det var en lettere måde at forklare det på.

Dermed får man ikke rettet fejlopfattelser...