Hvem er billigst ved 1 time samltale pr. d~
Fra : Kenneth Lund Peterse~

Dato : 17-12-02 16:52

Hvilket selskab/produkt er billigst når vi har en mobiltelefon på
kontoret, der benyttes til ca. 1 times tale samt 20 sms'er i døgnet.

Fra : Fischer

Dato : 17-12-02 17:10

> Hvilket selskab/produkt er billigst når vi har en
> mobiltelefon på kontoret, der benyttes til ca. 1 times
> tale samt 20 sms'er i døgnet.

Det kommer an på hvor meget der er til fastnet og til mobil.
Orange Match er et bud.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-12-02 08:32

"Fischer" <express2002@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på hvor meget der er til fastnet og til mobil.
> Orange Match er et bud.

Hvis samtalerne mest er til fastnet og foregår fra et sted hvor Telia har
egen dækning, tror jeg at Telia Choice er billigst. Kr. 40/md. og 80 øre
pr. minut til fastnet og Telias mobilnet samt 25 øre/SMS. Fremmede
mobilnet ca. 195/95 øre pr. minut afhængig af tidspunktet.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 18-12-02 11:54

> [...]
> Kr. 40/md. og 80 øre pr. minut til fastnet og Telias mobilnet
> samt 25 øre/SMS. Fremmede mobilnet ca. 195/95 øre pr.

Og hvis der er flere mobilopkald koster Orange Match 80 øre både til fastnet
og alle mobilnet (150,- i abonnement).
Desuden kun 20 øre / SMS.
Jeg tror hurtigt det kan blive billigere end Choice.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-12-02 14:01

On Wed, 18 Dec 2002 08:31:34 +0100, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

> [...]
>pr. minut til fastnet og Telias mobilnet samt 25 øre/SMS. Fremmede
>mobilnet ca. 195/95 øre pr. minut afhængig af tidspunktet.

TDCs nye Mixit er vist billigere:

Opkald fra kontor til fastnet: 50 øre pr. minut ved abb. på Zonen (10
kr/md)

Mobil koster 1,30 kr. i minut uanset tidspunkt og net

SMS koster 25 øre stykket.

Abonnementet koster 0 kr.(dog 10 kr. for Zonen)

Fra : Basic Electronics

Dato : 18-12-02 20:11

> [...]
> pr. minut til fastnet og Telias mobilnet samt 25 øre/SMS. Fremmede
> mobilnet ca. 195/95 øre pr. minut afhængig af tidspunktet.

Hej
til fremmede mobilnet er det 1,75 og 87,5 øre med Choice, ellers er der
classic plus til 110 i abb, og 50 øre til telia mobil, og alle fastnet, og
det samme som choice til andre mobiler end telia. men så desværre 0,50,- for
sms'er
Så det kommer meget an på hvem der bliver ringet til.

MVH Janus Olsen

Fra : Ksa

Dato : 17-12-02 18:56
Fra : Søren Lyngsøe

Dato : 19-12-02 09:20

"Ksa" <ksa@detteerikkeminmailadresse.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.telepriser.dk/
>
> Ksa

Prøv lige at tjekke datoerne for opdateringer på siden!

Søren

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 19-12-02 22:40

> Hvilket selskab/produkt er billigst når vi har en mobiltelefon på
> kontoret, der benyttes til ca. 1 times tale samt 20 sms'er i døgnet.

www.teleprisguide.dk, kan du indtaste forbrug af minutter, antal sms,
tid på døgnet, og meget andet, hvorefter du får en liste over de 20
bedste løsninger. Hurtiget og simpelt.... den kan f.eks. være som følger:

Mobil: 3857 min/kvartal = ca. 43 min/dag SMS/uge: 100
Selskab Abonnement DKK inkl. moms pr. kvartal

TDC Mixit med Zone 3252
Orange Mono 3565
TDC MobilTalk med Zone 3702
Orange Matrix 3741
SONOFON Kvantum m. Billig-Zone 3821
SONOFON Variant trin 3 m. Billig-Zone 3879
SONOFON Variant trin 2 m. Billig-Zone 3946
Orange Orange match niveau 4 3954
Telia Telia Classic Plus 4115
Telia Telia Choice 4480

Håber du kan bruge det

/Thomas

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 20-12-02 03:53

On Thu, 19 Dec 2002 22:39:44 +0100, Thomas Gulholm
<gt@dsr.kvl.dENMARk> wrote:

>på www.teleprisguide.dk, kan du indtaste forbrug af minutter, antal sms,
>tid på døgnet, og meget andet, hvorefter du får en liste over de 20
>bedste løsninger. Hurtiget og simpelt.... den kan f.eks. være som følger:

Tallene kan kun bruges som et fingerpeg, da de (naturligvis) er lavet
ud fra et tænkt forbrugsmønster og en tænkt fordeling på tidsspunkter,
net (fremmed, fast/mobil), opkaldsvarighed osv.

Hvis f.eks. man går ud fra, at han er på kontoret 250 dage om året og
kun bruger 60 sekunder i gennemsnit pr. opkald i stedet for de 210
sekunder, som prisguiden forudsætter, hvor han ikke kommer igennem -
så vil han i løbet af et år have omkring 10.000 flere opkald svarende
til en ekstraudgift på 2.500 kr. Dertil kommer alle de opkald, hvor
han ikke kommer igennem, 10 om dagen koster yderligere 625 kroner om
året.
Hos Telia er opkaldsafgiften f.eks. 20 pct. lavere end hos de fleste
andre.

Desuden er prisguiden baseret på privatabonnementer - som
erhvervskunde kan man opnå rabatter, som ikke fremgår af guiden.

Lars

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 20-12-02 04:10

On Fri, 20 Dec 2002 03:52:52 +0100, lcj@wanadoo.dk wrote:

Der var lige en sætning for meget med: Så her er mit svar:

Tallene kan kun bruges som et fingerpeg, da de (naturligvis) er lavet
ud fra et tænkt forbrugsmønster og en tænkt fordeling på tidsspunkter,
net (fremmed, fast/mobil), opkaldsvarighed, varierende opkaldsafgift
m.v..

Hvis f.eks. man går ud fra, at han er på kontoret 250 dage om året og
kun bruger 60 sekunder i gennemsnit pr. opkald i stedet for de 210
sekunder, som Teleprisguide forudsætter - så vil han i løbet af et år

Fra : Fischer

Dato : 20-12-02 06:37

> [...]
>
> Mobil: 3857 min/kvartal = ca. 43 min/dag SMS/uge: 100
> Selskab Abonnement DKK inkl. moms pr. kvartal

Som Lars skriver er udregningen baseret på privatpersoners forbrugsmønster,
både mht. fastnet/mobil og opkaldstidspunkt.
Hvis flere opkald er til mobiltelefoner så ville begge og især Mono ryge
meget længere ned.

Så der er mange parametre man skal tage hensyn til.