Utrolige....
Fra : Birgitte

Dato : 17-12-02 16:28

.........hvad et par kugler kan gøre *S*
Journey var om nogen Fertil, da han havde begge sine kugler, men nu hvor de
er borte, er han bare faldet 100% til ro
Ingen strinten, ingen råben, altså slet ingen homonale svingninger
Han er blevet som en killing igen, bare ikke i størrelsen *GG* Han er snart
lige så bred som han er lang *GGG*
Det ændre sig nok snart, når nu de små bæster flytter hjemmefra om 1 uges
tid, for så hedder maden ikke længere killing, men LIGHT
Missehilsner fra

DK. True Trust
Birgitte Stenskjær
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 17-12-02 16:41

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> wrote in message
> [...]
> Ingen strinten, ingen råben, altså slet ingen homonale svingninger
> Han er blevet som en killing igen, bare ikke i størrelsen *GG* Han er

Hmmmm..... Jeg må erkende, at jeg er en lille smule
misundelig Okay, Kesto strinter heller ikke længere, og
har brøler heller ikke særlig meget umotiveret, men
bortset fra det, er han nøjagtigt lige så meget hankat, som
før han blev kastreret

Han forsøger stadig at parre pigerne, selvom de ikke er i
løbetid og da Eika var i løbetid ? Jeeezz.... Da opførte
han sig langt mere fertilt end hvad han gjorde, da han var
fertil.

Jeg er ret sikker på, at det simpelthen aldrig vil gå op for
ham, at han er kastrat og at han om maaaaange år vil gå i
graven i den tro, at han stadig er hankat. Men det kan jo
meget vel være konsekvensen, hvis de først har prøvet at
være fertile - og det ved vi jo, så det skal han ikke høre et
ondt ord for

Til gengæld kan jeg også nikke genkendende til, at han
opfører sig totalt som en teenager. Og Kesto er stadig
meget slank og i perfekt udstillingskondition - faktisk
bedre kondition, end da han var fertil. Paradoksalt nok,
vil han bare ikke udstilles efter at han er blevet kastreret
Det er ikke nemt.......

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 17-12-02 18:13

> Han forsøger stadig at parre pigerne, selvom de ikke er i
> løbetid og da Eika var i løbetid ? Jeeezz.... Da opførte
> han sig langt mere fertilt end hvad han gjorde, da han var
> fertil.

Min Bastian er 8 år, og har været kastret siden han var ca. 1½ (og havde kun
parret en hunkat inden).....han strinter ikke, men parrer stadig lystigt på
piger i løbetid........og også på stakkels Affe (kastrat han) indimellem.
Affe får "tur" når Bastian skal "vise sig" - det er specielt når jeg har
gæster eller eller lign. Jeg tror ikke han har nogen som helst anelse om at
han er kastrat *s*.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Helle Andersen

Dato : 17-12-02 23:11

"Trine Piltoft" <piltofts@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Min Bastian er 8 år, og har været kastret siden han var ca. 1½ (og havde
kun
> parret en hunkat inden).....han strinter ikke, men parrer stadig lystigt

> piger i løbetid........

Hehe.... Jamen, hvis Kesto ville nøjes med at parre ville
det være helt okay, men han render rundt og brøler for
fuld volumen hele ugen - rigtige hankattebrøl, du ved.....

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Trine Piltoft

Dato : 17-12-02 23:46

> Hehe.... Jamen, hvis Kesto ville nøjes med at parre ville
> det være helt okay, men han render rundt og brøler for
> fuld volumen hele ugen - rigtige hankattebrøl, du ved.....

*g* - stakkels dig. Bastian nøjes da i det mindste med at lyde hen i retning
af hmmm, øhhhh.......et får *lol*.

Trine

Fra : Ann K.

Dato : 18-12-02 01:00

Ha - Helle...
Det der brølen ligger til familien!
Mvh Ann og BRØØØØØØØØØØØØØØØL fra Namacoola

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-12-02 01:44

> Hehe.... Jamen, hvis Kesto ville nøjes med at parre ville
> det være helt okay, men han render rundt og brøler for
> fuld volumen hele ugen - rigtige hankattebrøl, du ved.....

Har du overvejet en kortvarig p-pillekur? *dukker for evt forargede svar*
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-12-02 02:00

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet en kortvarig p-pillekur? *dukker for evt forargede svar*

Ja, men det er jo efterhånden et godt stykke tid siden (2½
måned), at han blev kastreret, så hormonerne burde jo
være på retur. Jeg har mere en anelse om, at han
simpelthen bare psykisk stadig er hankat. Men tiden vil jo
vise om han ændrer sig - og Eika er jo heldigvis ikke i
løbetid hele tiden

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-12-02 02:08

On 18/12/2002 01:59, in article
3dffc880$0$47059$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "Helle Andersen"
<katte@mail.dk> wrote:

> [...]
> simpelthen bare psykisk stadig er hankat. Men tiden vil jo
> vise om han ændrer sig - og Eika er jo heldigvis ikke i

Det skulle man synes... Men vi har prøvet at give en 5 år gammel hunkastrat
(kastreret uden at have fået kuld) p-piller, fordi hun virkede usikker på
sin rang i flokken... Det gjorde underværker - det var mindst 4 år efter
hendes kastration. Hun faldt meget til ro

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 18-12-02 09:47

> [...]
> sin rang i flokken... Det gjorde underværker - det var mindst 4 år efter
> hendes kastration. Hun faldt meget til ro

Hej.

Kan man forestille sig, at en hunkat efter neutralisation stadig har så
mange hormoner i sig, at det kan give en form for løbetid?

Jeg spørger fordi jeg nu, hvor jeg har fået en kat i løbetid (Emily) kan se,
at Gabys opførsel gennem årene minder meget om løbetid. Hun var på p-piller
da vi fik hende (hun var dengang 2 år), men gik tit rastløst omkring og
jamrede. Hun blev undersøgt for div. sygdomme (noget blære-noget mv.) og
derefter neutraliseret i håb om at det ville hjælpe. Det gjorde det nu ikke.
Først nu hvor hun er blevet gammel, er det aftaget. Hun har i øvrigt også
altid haft det med at stikke rumpen i vejret når man aede hende over ryggen,
men det er efterhånden også forsvundet.
Kan hun have haft for stor hormonproduktion, og derfor være fortsat med at
komme i løbetid trods først p-piller og siden neutralisering?

Hendes opførsel, og Emilys løbetidsreaktioner, minder faktisk så meget om
hinanden, at jeg flere gange har været ved at sige "Hold dog bøtte, Gaby",
når Emily sætter i med sin "sang"

Mvh. Else.

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-12-02 14:55

On 18/12/2002 09:47, in article atpcmj$l3n$1@sunsite.dk, "Else Gyldenkærne"
<gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote:

> [...]
> hinanden, at jeg flere gange har været ved at sige "Hold dog bøtte, Gaby",

Det sker ikke tit, men hvis den dyrlæge, der kastrerede Gaby har efterladt
bare den mindste smule af æggestokkene/livmoderen i Gaby, kan hun faktisk
godt have løbetider efter kastrationen. Som oftest drejer det sig kun om en
eller to gange...
Opførslen med at stikke rumpen i vejret ved kæl, vokser de ikke fra Det
er sikkert en rest fra killingetiden, hvor killinger stikker rumpen i
vejret, for at mor kan vaske den

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 18-12-02 19:35

> [...]
> godt have løbetider efter kastrationen. Som oftest drejer det sig kun om

Hi, ja for Gaby varede det ca. 10 år....
I øvrigt var dyrlægen Anne Sørensen i Valby; hun er vist en rimeligt habil
kattedyrlæge.

Mvh. Else.

--

www.geocities.com/gyldenk