MS Windows
briani 27239
dk.edb.netvaerk
Fra : 15kw

Dato : 17-12-02 13:08

Hej

Er der ikke lige en der kan fortælle hvor man skifter ip på win2k-server,
den er tildelt et statisk ip, og jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan
lave det om.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Thomas Demant

Dato : 17-12-02 16:32

> Er der ikke lige en der kan fortælle hvor man skifter ip på
> win2k-server, den er tildelt et statisk ip, og jeg kan ikke finde
> noget sted hvor jeg kan lave det om.
Hmm.... Forket overskrift/modtager :)

Jo, du højreklikker på "Netværkssteder", vælger "Egenskaber", højreklikker
på den forbindelse du vil skifte IP på (eks. "LAN-forbindelse 2"), vælger
"Egenskaber", dobbeltklikker på "Internetprotokol (TCP/IP)", og her vælger
du "Brug følgende IP-adresse:", udfylder felterne og det var det.

--
Thomas

Fra : 15kw

Dato : 17-12-02 19:31

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev i
> [...]
> "Egenskaber", dobbeltklikker på "Internetprotokol (TCP/IP)", og her vælger
> du "Brug følgende IP-adresse:", udfylder felterne og det var det.

Problemet er at der ikke er nogen forbindelser, selv om den kører som fill
server.

Kan jeg ikke bare skifte IP Adressen i Regedit og genstarte.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Thomas Demant

Dato : 17-12-02 22:48

> Problemet er at der ikke er nogen forbindelser, selv om den kører som
> fill server.
Det skulle der da gerne være, hvis du har et netkort.

> Kan jeg ikke bare skifte IP Adressen i Regedit og genstarte.
Det er uden for mit felt. Desvære.

--
Thomas

Fra : Thomas Demant

Dato : 17-12-02 22:48

Fra : 15kw

Dato : 19-12-02 16:26

> Det skulle der da gerne være, hvis du har et netkort.

> Det er uden for mit felt. Desvære.

Løste problemet selv i regedit, og fandt senere ud af at det var en service
funktion der var slået fra så den ikke kunde presentere net forbindelserne
på normal vis

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : jens

Dato : 20-12-02 09:39

"15kw" <nospam15kw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
service
> funktion der var slået fra så den ikke kunde presentere net forbindelserne

hvilken service funktion er det ?