Hjælp med væddemål.... USB LADER!
Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 17-12-02 13:00

Hejsa...

Vi har købt en USB lader til Nokia - den vil lade på 3310, men hverken på
8310 eller 6510... hvad pokker sker der?

Please hjælp hurtigt!!!

Svar omkring at det ikke er det samme batterier godtager vi ikke, da det er
samme spænding... ;)

/ Jonas M. Nielsen, IOT Odense

Fra : Jean

Dato : 17-12-02 13:47

Jonas M. Nielsen skrev:
> Vi har købt en USB lader til Nokia -

Hvor købte du den?

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 17-12-02 15:21

"Jean" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor købte du den?

Godt svaret!!! ;)

I odense i Pro Consult...
Hvad pokker har det med sagen af gøre??? Det er ikke første gang jeg ser den
fejl...

Hilsen
Jonas

Fra : JMo.

Dato : 17-12-02 20:19

"Jonas M. Nielsen" <jonas@mong.dk> wrote in

> Vi har købt en USB lader til Nokia - den vil lade på 3310, men hverken
> på 8310 eller 6510... hvad pokker sker der?

Der er en del skudder-mudder omkring Nokias ladekredsløb. Ladere der virker
på nogle telefoner, virker ikke på andre.
Nokia selv har en ACP-8, ACP-9 og ACP-12 rejselader for at dække alle
modeller, selv om nogle 3.partsladere snildt kan klare hele striben.
Det er nogle små forskelle som gør at der skal bruges lidt mere elektronik
hvis man 1) vil kunne lade modeller, 2) vil kunne lade alle modeller hvis
de er løbet *helt* tør for strøm.

Tommelfingerreglen er, at hvis laderen kan lade både en 3310 (en af de mere
tolerante), en 6310 (en af de tricky) og en 6110 (en af de gamle), så kan
den lade alle.

At kunne lade dem alle kræver lidt mere elektronik, og elektronik koster jo
penge, så derfor vil man ofte kunne finde ladere der ikke kan klare alle
modeller.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 17-12-02 21:40

> Svar omkring at det ikke er det samme batterier godtager vi ikke, da det
er
> samme spænding... ;)

Det kan nu godt have noget at sige alligevel. Moderne ladekredsløb måler
nemlig hele tiden spændingen over batteriet og hvis ikke den stiger med en
bestemt hastighed tror telefonen, at det er fordi batteriet er ladet fuldt
op. Forskellige batterier kan nemt have forskellig opladningshastighed så
måske ligger dit batteri lige under den grænseværdi, som laderen aktiveres
ved.

Jeg har prøvet at tilslutte en reguleret dc-spænding direkte til en telefon
og den tændte fint nok, men advarede om at der var et uoriginalt batteri i
den. Det var en gammel Alcatel Dual telefon.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen