MS Windows
briani 27239
Tilbagevendende "Stop 0xC0000218" i Windos~
Fra : J. Jensen

Dato : 17-12-02 12:06

Hej

Jeg har et problem med en bærbar som er begyndt at give ovenstående fejl.
Der er hverken installeret ny hard- eller software på maskinen, og antivirus
er up-to-date. Den har ellers kørt i 1 år+ uden fejl overhovedet.

I sidste uge gendannede jeg registreringsdatabasefilerne ved at følge
http://support.microsoft.com/?kbid=307545 , og det virkede perfekt.

I dag er den gal igen.
Nogen forslag til hvor jeg skal begynde fejlfindingen ?

Fejlmeddelelsen siger noget i stil med:
Stop: c0000218 {Registreringsdatabasefilfejl} Registreringsdatabasen kan
ikke indlæse hive-filen: \SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE eller dets log
eller kopi

Jesper

Fra : René Prebendorf

Dato : 17-12-02 12:13

"J. Jensen" <jes_jen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Stop: c0000218 {Registreringsdatabasefilfejl} Registreringsdatabasen kan
> ikke indlæse hive-filen: \SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE eller dets

Et sted at starte kunne være her.
http://www.aumha.org/kbestop.htm

Venligst René

Fra : J. Jensen

Dato : 17-12-02 12:26

"René Prebendorf" <rene@xxxprebendorf.dk> skrev i en meddelelse

> Et sted at starte kunne være her.
> http://www.aumha.org/kbestop.htm
>
> Venligst René

Har jeg tjekket. Det var herigennem jeg fandt frem til den troubleshoot
guide jeg kørte igennem i sidste uge.

Ellers tak for input'et.

Jesper

Fra : Madsen

Dato : 17-12-02 12:40

J. Jensen skrev:

> Fejlmeddelelsen siger noget i stil med:
> Stop: c0000218 {Registreringsdatabasefilfejl}
> Registreringsdatabasen kan ikke indlæse hive-filen:
> \SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE eller dets log eller kopi

Ikke fordi at det nødvendigvis behøver at have noget med dit problem
at gøre, men jeg kan anbefale dig at bruge et lille program ved navn
PageDefrag fra Sysinternals under XP (og også under Win2000).
<http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pagedefrag.shtml>

Pt. har jeg stillet programmet til at defragmentere ved hver
opstart, men førhen, hvor jeg ikke havde stillet programmet til det,
kunne det ske at systemfilerne var spredt ud i _mange_ fragmenter
rundt omkring på disken. Nogle gange op til flere hundrede stumper.
PageDefrag holder styr på dette og defragmenterer systemfilerne hvis
der er behov for det.

PS. Hvis man også bruger BootVis(*) fra MS, så ser det ud til at
PageDefrag modarbejder dette program. Noget tyder på at BootVis
splitter registreringsdatabasen op i fragmenter som så placeres
først på disken for hurtig adgang. PageDefrag defragmenterer
registreringsdatabasen.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/pagedefrag.png>

(*) <http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp>

Madsen.