Hvalp fra Kroatien.....HVORDAN ??
Fra : MB

Dato : 05-03-01 23:45

Min kæreste og jeg overvejer at købe en hvalp i Kroatien - men hvordan får
vi den hjem ?? Vi har regnet ud at det koster omkring kr. 3500-4000 at køre
ned at hente den !! Er der nogen der har erfaring med at få Jeres hvalp
fløjet til DK ?? Evt. hvilke flyselskaber og hvad det ca. koster ?

Mvh

Martin

Fra : Stine

Dato : 06-03-01 00:01

Hej

Ikke for at kaste skygge over jeres foretagende. Men jeg tror I skla
kontakte jeres dyrlæge eller de veterinære myndigheder inden I gør noget for
at hente hvalpen. PGA. risici for mund-& klov-syge, kan der jo være
skærpelse mod at importere dyr til DK.
Jeg vil anbefale jer at hente hvalpen selv. 1 : I får besøgt opdrætteren og
ser hvor hvalpen er vokset op ( Og opdrætteren for set jer) 2 : Prægning af
hvalpen starter allerede i bilen, hvor I sidder med den. 3 : Jeg ville
ikke sende en hvalp med fly el.lign. pga støj - stress m.m. Synd for en
bette stump, der lige er fjernet fra sin mor&søskende. 4 : Tag det som en
lille ferie

Men ellers Held & Lykke
Stine

Fra : R. Ilsøe

Dato : 06-03-01 08:08

> [...]
for
> at hente hvalpen. PGA. risici for mund-& klov-syge, kan der jo være

Jeg er temmelig sikker på at man ikke må ta' dyr med over. Fik lige at vide
i går at man ikke engang må ta' mad med over grænsen. Det gælder slik man
har købt i tyskland, madpakker til køreturen osv. Alt hvad der har med mad
at gøre... Om det så er min mor der har udnyttet min evige navivitet ved jeg
ikke!

R. Ilsøe

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 09-03-01 11:08

Prøv og kontakte Fødevare direktoratet, der har med indførsel af hunde og
katte

Fødevaredirektoratet
Mørkhøj Bygade 19
2860 Søborg
Tlf: 33 95 60 00
Fax: 33 95 60 01
E-mail: foedevaredirektoratet@fdir.dk

Hilsen Pia

R. Ilsøe <gimze@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Y00p6.109$Mg7.34355307@news.mobilixnet.dk...

Fra : Frank Fjelsted Eriks~

Dato : 06-03-01 00:40

Hej Martin
Vi har selv fået vores hvalp fløjet hjem fra Portugal, det var en tur på 3
timer og det kostede omkring 1000 kr.
Jeg mener ikke at der er problemer med støj, da "larmen" i lasterummet ikke
er højere end i kabinen, så det burde være det der holdt jer tilbage. Der er
vist et selskab der flyver direkte fra Kroatien til København, men jeg ved
ikke hvornår og hvor ofte. I skal også huske at have vaccine papierne
iorden, da der er kontrol på hunde der kommer fra udenfor EU, og det ville
jo være ærgeligt hvis den skal sidde i karantæne til de er i orden.
PS.....hvad er det for en race man henter i Kroatien ?
Held og lykke
Mvh
Frank

Fra : Hedda

Dato : 07-03-01 16:49

Visst den er liten nok(2-4kg), tror jeg du kan ta den men som håndbagasje på
flyet.
Slik er det i hvertfall i Norge...

Hedda
"MB" <martin@brogaard.nu> skrev i melding