MS Windows
briani 27239
Program til ned- og oplukning af system.
Fra : John Quist

Dato : 17-12-02 10:54

Hej NG.

Er der nogen, som kender til et program, som kan få PC-en til at lukke ned
på et bestemt tidspunkt og starte igen på et bestemt tidspunkt.

Vi er en skole, hvor det kunne være praktisk ikke at skulle gå hver maskine
efter hver eftermiddag - men at maskinerne automatisk slukkede ex. kl. 16:00
og bootede op igen kl. 7:30.

Venligst John

Fra : Michael Bach

Dato : 17-12-02 11:21

Hvor stor er den skole? Jeg troede man havde folk på skolerne som kunne tage
sig af sådan noget.

Men alligevel: Jeg bruger noget der hedder poweroff, som oven i købet er
freeware til at slukke min PC med!
Jeg kender ikke noget som kan starte dem igen, det må eleverne selv klare

Poweroff: http://www.tucows.com/system/preview/195837.html

--
....::: Michael Bach :::...
================

www.vorbis.com

Fra : jens

Dato : 17-12-02 11:35

"Michael Bach" <m_bach_f@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> freeware til at slukke min PC med!
> Jeg kender ikke noget som kan starte dem igen, det må eleverne selv

nope, de fleste bundkort kan starte en pc idag via bios, bruger det selv på
et par stykker
ellers kan wol, der er sikkert net på den skole.

Fra : John Quist

Dato : 17-12-02 13:41

> nope, de fleste bundkort kan starte en pc idag via bios, bruger det selv
på et par stykker
Ja - problemet er, at et par af maskinernes bundkort er for gamle. I hvert
fald kan deres bios ikke klare problemet. De pc'er, hvor bios'en kan klare
"op"-lukningen kan ikke klare nedlukningen. Altså - de kan ikke slukke pc'en
igen. Men...
> ellers kan wol, der er sikkert net på den skole.

Hvad betyder dette? Er det Worldonline, som tilbyder en eller anden funktion
via WakeOnLan?

Venligst John

Fra : John Quist

Dato : 17-12-02 13:46

Nu har jeg det!

Hvis bios ikke understøtter automatisk start er det bare ærgeligt.
Programmet skal jo køre, for at det kan udrette en handling!!

Hvis bios understøtter automatisk start findes en app. som kan slukke
dyret!!

Ja ja - så lykkedes det.

Tak for hjælpen!

John