Farver tungen blå???
Fra : Jones

Dato : 17-12-02 10:28

Hvad er det nu, det stof hedder som farver ens tunge blå??

Jeg har været med til at lave nummeret, ved at hælde "et eller andet" i en
kamerats øl, og derefter blev hans tunge blå, men jeg kan ikke huske hvad
det hedder, eller hvor jeg kan købe det.

En anden lille ting, er det på nogen måder skadelig for personer?

/Jones

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 17-12-02 10:36

"Jones" <JP@belman.Remove.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kamerats øl, og derefter blev hans tunge blå, men jeg kan ikke huske hvad
> det hedder, eller hvor jeg kan købe det.

Man kan købe frugtfarve i pulverform. Det er et utroligt stærkt farvemiddel.
Morede mig da selv over at hælde rød farve i en kammerats kaffe. Det var SÅ
sjovt (man skulle nok have været der) Jeg købte mit i Bazar Vest, men kan
sikkert købes i Matas.

> En anden lille ting, er det på nogen måder skadelig for personer?

Tror ikke han tog skade, men igen, det er lidt svært at sige i hans tilfælde

VH
Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-12-02 11:26

Jones wrote:

> Hvad er det nu, det stof hedder som farver ens tunge blå??

Trylledrik, den der står i den allerbageste hytte, helt nede. Der hvor
døren ikke kan lukkes, og vagten aldrig kommer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 17-12-02 11:46

metylblåt?? (ved ikke helt mht. stavningen af det )
Kunne vist engang få ved Matas.
Jeg mener ikke det er helt ufarligt ved større mængder, men er ikke 100%
sikker

mvh
Søren K

--
---
Remove ROFL from mail address

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-12-02 19:03

Søren Kjærsgaard <soren-kj@imageROFL.dk> skrev i en
> [...]
> Kunne vist engang få ved Matas.
> Jeg mener ikke det er helt ufarligt ved større mængder, men er ikke 100%

Jeg 'blev præsenteret' for det i bolcher, til stor moro osv., men jeg fik
det ubehageligt i nogen tid efter. Gætter det er lettere giftigt. Senere
finder man så ud af hvordan handelsbetegnelsen blækpisserpulver er opstået.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Demant

Dato : 22-12-02 17:08

> metylblåt?? (ved ikke helt mht. stavningen af det )
> Kunne vist engang få ved Matas.
> Jeg mener ikke det er helt ufarligt ved større mængder, men er ikke
> 100% sikker
Methylenblåt. Vil tro det er den her:
<http://www.kiros.chem.au.dk/cgi-bin/navigator.pl?key=1417&lang=>

--