Skærme
Fijala 3554
Indstilling af skærmområde.
Fra : dortehjorth

Dato : 17-12-02 10:29

Har købt ny skærm men kan ikke aktivere en knap, således jeg selv kan
bestemme, om den skal vises i 800x600 pixel eller 1024x768. Når jeg går
i kontrolpanelet/skærmindstilling/ - ja, så er Pilen under skærmområde
er ikke aktiv. Hvordan bliver den det???

Jeg ser frem til et fornuftigt svar.
Dorte

http://www.kandu.dk/

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 17-12-02 10:48

dortehjorth skrev: (messageID: <news:D9CL9.2690$Hl6.265050
@news010.worldonline.dk>)

> [...]
> i kontrolpanelet/skærmindstilling/ - ja, så er Pilen under skærmområde
> er ikke aktiv. Hvordan bliver den det???

Du skal sørge for at Windows genkender skærmen korrekt og ikke blot
betragter den som standard plug'n'play monitor. Dette gør du ved at
opdatere driver til skærmen - enten med en CD/diskette fra producenten
eller ved at vælge en på listen i Windows.

Kontrolpanel / Skærmindstillinger / Indstillinger / Avanceret / Skærm /
Egenskaber / Driver / Opdatér driver

(Tror jeg nok - det er løsligt oversat fra min engelske version af
Windows).

> Jeg ser frem til et fornuftigt svar.

Det håber jeg så det var...

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/jul/

Fra : Esben

Dato : 17-12-02 17:45

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller ved at vælge en på listen i Windows.
>
> Kontrolpanel / Skærmindstillinger / Indstillinger / Avanceret / Skærm

Det lyder umiddelbart som om det også kan være grafikkortdriveren der
mangler.

--
Esben

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 17-12-02 19:18

Esben skrev: (messageID: <news:atnk6r$d5s$1@sunsite.dk>)

[SNIP]

> Det lyder umiddelbart som om det også kan være grafikkortdriveren der
> mangler.

Ja, det skal absolut også tjekkes. Men hvis det kun er skærmen, der er
udskiftet, så burde der jo ikke være problemer med driverne til
grafikkortet.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/jul/

Fra : Esben

Dato : 17-12-02 22:08

> [...]
>
> Ja, det skal absolut også tjekkes. Men hvis det kun er skærmen, der er
> udskiftet, så burde der jo ikke være problemer med driverne til

Næ, det har du ret i. Medmindre problemet ikke var et problem før
selvfølgelig.

--
Esben