MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp til Underlig windows !!
Fra : Johnny

Dato : 17-12-02 09:03

Hej NG....

Jeg har været hos en ven for at ordne hans pc'er. Problemet var at den lige
midt i et eller andet tilfældigt arbejde, poppede op med Start menu, Excel,
egenskaber for skærm....osv...osv.... med andre ord... HELT UDE AF KONTROL !
*GG*

Jeg startede med at tjekke den for virus, som ikke gav noget resultat...! Så
kørte jeg FIX-IT 4,0 igennem som heller ikke hjalp...! Til sidst Bootede jeg
fra Cd'en med Xp Pro og reparerede systemet.... ( Troede jeg da ) ! Da hele
systemet var skiftet ud og pc'eren startede og igen så alt normalt ud...!!
Men der begyndte at komme problemer da jeg ville hente SP1 ( Har ændret Reg
Key ) Jeg fik hentet den og den installerede ,,,, Men da den så skulle boote
op igen kom den aldrig op !! Den bootede igen og igen..... Det gjorde at jeg
heller ikke kunne starte i fejlsikker tilstand.. Så forfra med cd boot...!
Ny rep af systemet...!! Den kom op igen,,,,,!! Men så begyndte den at poppe
op igen ,,,, Igen,.... Ligesom før alle disse desperate forsøg...!!
Hvad skal jeg dog gøre ved den ???

Det er en

Duron 1000 MHz
128 mb SD133 Ram
Voodoo 3000 16 MB grafik
ECS K7S5A bundkort

Håber der er en der kan forstå alt dette =???

HJÆÆÆLLPPP !!!

Fra : ..::jmj::..

Dato : 17-12-02 10:36

Du skrev:
"Johnny" <no@pmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Voodoo 3000 16 MB grafik
> ECS K7S5A bundkort
>
> Håber der er en der kan forstå alt dette =???

Kender ikke noget til AMD og det der bundkort, men jeg havde noget der
lignede lidt det du beskriver og her lå problemet i, at det var en forkert
strømforsyning, der ikke overholdt de krav der stilles til P4 bundkort. Jeg
skiftede strømforsyning (til korrekt type) og VUPTI kørte skidtet afsted
uden problemer.

...::jmj::..

Fra : Thore

Dato : 17-12-02 11:26

On Tue, 17 Dec 2002 09:02:47 +0100, "Johnny" <no@pmail.dk> wrote:

> [...]
>Ny rep af systemet...!! Den kom op igen,,,,,!! Men så begyndte den at poppe
>op igen ,,,, Igen,.... Ligesom før alle disse desperate forsøg...!!

Du skal gå i Bios'en og se efter CPU'ens temperatur...
Jeg vil tro din CPU-blæser er brugt op...derved bliver CPU'en for varm,
....med mærkelige ting i Win til følge...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : jens

Dato : 17-12-02 11:39

> [...]
Excel,
> egenskaber for skærm....osv...osv.... med andre ord... HELT UDE AF KONTROL
ligner som andre skriver en HW fejl, det kan være blæser, ram eller disc så
muligvis en strøm fejl, hvilket jeg aldrig har været ude for.

prøv eventuelt med lånte dele fra en anden maskine

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-12-02 11:52

jens wrote:
> ligner som andre skriver en HW fejl, det kan være blæser, ram eller
> disc så muligvis en strøm fejl, hvilket jeg aldrig har været ude for.
>
> prøv eventuelt med lånte dele fra en anden maskine

Eller teste hardwaren med div. værktøjer.

Ram test:
www.memtest86.com

Harddisk test:
Find et diagnosticeringsværktøj på producentens hjemmeside.

Cpu test:
<http://www.tweakup.dk/HTML/download/diagnose.htm>
- Stability test

På ovennævnte link findes en masse gode værktøjer til test,
bl.a. SpeedFAN, som kan teste om din maskine er kølet
godt nok.

/Mikael

Fra : jens

Dato : 18-12-02 13:40

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3dff01e4$0$47071$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> På ovennævnte link findes en masse gode værktøjer til test,
> bl.a. SpeedFAN, som kan teste om din maskine er kølet

det kan være en god ide, men jeg ville ikke stole på resultatet af en sådan
test på en maskine der er kendt under navnet "ustabil".

men gode links iøvrigt tak for dem.
mvh jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-12-02 14:19

jens wrote:
> jeg ville ikke stole på resultatet af en sådan test på en maskine
> der er kendt under navnet "ustabil".

Jeg forstår ikke helt ovenstående!
Mener du, at resultatet af testene er usikre, da maskinen
er ustabil?
Det testene gør er jo, at teste hardwaren, så det er ret sikre
resultatet disse programmer kan fremvise.

> men gode links iøvrigt tak for dem.

Intet problem ;)

> mvh jens

Mvh.
Mikael

Fra : jens

Dato : 18-12-02 18:42

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0075b1$0$47047$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> er ustabil?
> Det testene gør er jo, at teste hardwaren, så det er ret sikre
> resultatet disse programmer kan fremvise.

det jeg mener er at hvis ram eller cpu er ustabil, pga. varme så opstår der
nemt en regnefejl, og en del af disse tests viser et resultat af en
beregning, måske af andre resultater og andre beregninger, og man kan ikke
være sikker på at en pc der "hænger" laver korekte beregninger.

som eksempel kan jeg tage en måling af data overførsel fra disc til disc,
resultatet af den test skal (helst) være et gennemsnit af et antal på
hinanden følgende overførsler, men det bliver misvisende hvis rammen hænger
i få millisekunder, ved bare en af målingerne, det kan give et stort udslag
på resultatet hvis det er få antal overførsler, og et mindre udslag ved
mange overførsler, jeg har ikke set på hvad de angivne test`s præcist gør,
og derfor ikke vide om det har en indflydelse på dem.
men ram og cpu indgår med sikkerhed i testen, enten som målepunkter, og med
sikkerhed til behandling af det målte.
de er kendt som ustabile, da maskinen ikke starter hvilket jo i sig selv
vanskeligør en test. en anden maskine kan selvfølgelig bruges til at
sammenligne med men så skal den være 199.99% magen til, og det er svært.
det er software der tester hardwaren, ikke måleinstrumenter der viser om de
ellektriske kredsløb er i orden, derfor _skal_ hardwaren være i orden for at
softwaren kan gøre det den er lavet til.
software testen kan feks. komme frem til at rammen er stået af, hvor det i
virkeligheden er discen der ikke afleverer dataène fra et spor.

korreks mig hvis jeg er galt på den

mvh jens