MS Windows
briani 27239
Min w2k er faldet i søvn!
Fra : Michael Lynge

Dato : 17-12-02 07:39

Jeg har en lille PC med w2k som har kørt upåklageligt i flere måneder og
efter at have været slukket i nogle dage begynde den at give mig bøvl.

For det første kunne den - af uvisse årsager - ikke finde harddisken da den
skulle startes op igen. (der er ikke rørt noget ved det i mellemtiden)

Ved genstart efter nogle gange kom den et skridt videre til skærmbilledet
hvor man kan trykke på "F8" - dvs. det sort/hvide billede hvor den ca. er
kørt 20% hen af bjælken.

Og så stopper PC´en - staller.

Hvorfor det?

Hvad kan jeg gøre for at få system op at køre igen?
Jeg har prøvet at sætte en w2k cd i cd-rom drevet og genstarte pc´en fra
cd-rom drev.

Der tilbyder den bla. at jeg kan inst. eller rep.

Jeg vil naturligvis gerne have en rep. af filerne og vælger "R" - men nu
bliver jeg i tvivl, for hvilken mulighed skal jeg så bruge?
Den siger vistnok - nu kan jeg ikke lige huske skærmbilledet - men hvis jeg
vælger "R" - så har jeg 2 nye valgmuligheder.
Hvilken skal jeg vælge og hvorfor?
Jeg prøvede at vælge den løsning hvor den til sidst kommer og spørger efter
et eller andet som angiveligt bliver hentet fra A:/ drevet - hvorfor det?

Eller spurt på en anden måde: hvordan kan jeg inst. W2k oven på et
eksisterende system uden at den formaterer og ødelægger alle de
filer/programmer som allerede ligger på c./ drevet?

Håber i kan hjælpe.

Mvh\Michael

Fra : DWM

Dato : 17-12-02 10:11

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle startes op igen. (der er ikke rørt noget ved det i mellemtiden)

Harddisken kan være defekt eller også er det batteriet på bundkortet der
ikke kan holde strøm. Det er ihvertfald hvad jeg vil mene kunne være grunden
til at den ikke kunne finde din disk.

/Kenneth Iversen

Fra : Michael Lynge

Dato : 18-12-02 04:48

> Harddisken kan være defekt

Hvordan ved jeg det?

>eller også er det batteriet på bundkortet der ikke kan holde strøm.

Det kunne være - jeg må kigge i min BIOS.

Men hvorfor stopper den med at loade w2k når det hvide skærmbilledet med F8
muligheden er der?
vh\m.

Fra : jens

Dato : 18-12-02 13:48

> [...]
>
> Det kunne være - jeg må kigge i min BIOS.
>
> Men hvorfor stopper den med at loade w2k når det hvide skærmbilledet med

fordi det er der cpuèn eller ramen eller harddisken står af, og spurgt på
den måde vil jeg give andre ret i det mest ligner et kølingsproblem,
da en biosur fejl vil udløse en fejlmeddelse længe før du når så langt.

Fra : jens

Dato : 17-12-02 11:42

> [...]
> eksisterende system uden at den formaterer og ødelægger alle de
> filer/programmer som allerede ligger på c./ drevet?

undersøg lige hvad den mener klokken er ved opstart, passer den ikke er det
batteriet på bundkortet, forhåbentlig :o]

Fra : Michael Lynge

Dato : 18-12-02 04:46

> undersøg lige hvad den mener klokken er ved opstart, passer den ikke er
det
> batteriet på bundkortet, forhåbentlig :o]

Du mener klokken inde i BIOS? For jeg kan jo ikke komme ind i w2k systemet
*s*
vh\m.

Fra : jens

Dato : 18-12-02 13:44

> det
>
> Du mener klokken inde i BIOS? For jeg kan jo ikke komme ind i w2k systemet
> *s*

nejnej da, når du tænder maskinen står der hvad klokken ifølge biosèn har
slået på den første sorte skærm, ved en hurtig pc skal man dog til tider
være vaks ved havelågen for at nå at se det.

men det ses også under bios opsætningen, men rod ikke for meget der hvis du
ikke er sikker på hvad du gør.

mvh jens

Fra : arc@na

Dato : 19-12-02 06:18

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> wrote in

> efter et eller andet som angiveligt bliver hentet fra A:/ drevet -
> hvorfor det?

Fordi du har valgt at bruge den option, som kræver at du har et sæt
installations-disketter.

Vælg "ekspres" eller hvad det nu hedder.

--
Med venlig hilsen, og god jul
arc@na