OT men relevandt
Fra : Chokmah

Dato : 17-12-02 02:27

dss er sgu ikke hvad dne har været der puffer nogen emner op her og
der der udløser en go debat - men i sandhedens tjenste så kommer der
mere vrøv ind debat igenem - fra b.la kan.du -
som det er nævnt før af undetegnede så ville situasionen være en anden
med den hvislist moderering som man har bolig .
ja dte vil tage noget af dte impulsive væk fra nye skirbenter MEN hvad
er så 90 % af disse nye tiltage ? spam - OT og fejl postninger - der
kunne blive redegjort for i opløbet og når der så kommer et topick
indlæg jamne så bliver man godkendt .
og debatten ruller ...skibenten er inde.
og nej der er ikke tale om nogen gamle hard core klicke der er plads
til både BW & Steen Johansen.... er det topick jamen så er det inde
og alle fremtdige indlæg vil med hvis list ningen glide lige igenem.

jeg synes det er værd at oveveje.... igen.. fo dte andet her fungere
bevisligt ikke.

Mv
Bo M Mogensen
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)+agnet sådan :http://shor.ter.dk/676077214

Fra : /Ole

Dato : 17-12-02 06:56

Tror du ikke, du skulle vente med at skrive, til du bliver ædru???

/Ole

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-02 07:36

/Ole wrote:
> Tror du ikke, du skulle vente med at skrive, til du bliver ædru???
>
> /Ole

tror du ikke du skulle vente med at skrive til du kender gruppen?? jeg kan i
fuld overbevisning fortælle dig at Bo under ingen omstændigheder er fuld i
det pågældende indlæg, det er blot hans skrivestil....

ydermere mener jeg faktisk at Bo har en god pointe.... dk.snak.seksualitet
har på det sidste mistet meget af sin tiltrækning på mig, især på grund af
utallige off-topic postinger samt fnidderfnadder.....

desværre mener jeg ikke moderering er vejen frem...... omtanke og
overholdelse fra _alle_ skribenter af fundatsen er.....

jeg synes det er sørgeligt at en gruppe som for størstedelen har været et
rart sted at være i de sidste 3½ år, i en sådan grad har mistet den gnist og
underholdningsværdi som ellers har været gennemgående....

reelt set burde jeg futte dette indlæg ud af gruppen, men så har vi bare
balladen om igen.... derfor bliver jeg her, og tager debatten om dss, i
dss.........
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Henning

Dato : 17-12-02 10:06

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> jeg kan i fuld overbevisning fortælle dig at Bo under ingen
> omstændigheder er fuld i det pågældende indlæg, det er blot hans

Ja Bo er afholdsmand

> [...]
> været et rart sted at være i de sidste 3½ år, i en sådan grad har
> mistet den gnist og underholdningsværdi som ellers har været

Ja tidligere var DSS en foryngende god gruppe, synd at nogle få
idioter kan få seriøse skribenter til at opgive gruppen, men endnu
mere synd, for ikke at sige forkastelig, at disse idioter skræmmer
nye skribenter væk, der har nogle alvorlige/vigtige ting de gerne
vil debatterer med andre.

Denne gruppe har for en stor del været præget af seriøse debatter,
der har taget livssyn og ditto holdninger under behandling i forhold
til parforhold og seksualitet.

Hvis man vil noget seriøst som skribent og debattør i denne gruppe,
må man først og fremmest undlade at lade sig provokerer af idioterne
og helt undlade at svarer på deres stupide, despektløse og humorforladte
indlæg og gøren grin med andre mennesker, en god metode vil være
at blokerer for meddelelserne fra disse personer, smide dem i filtret!

> reelt set burde jeg futte dette indlæg ud af gruppen, men så har vi
> bare balladen om igen.... derfor bliver jeg her, og tager debatten om
> dss, i dss.........

Ja, men jeg er også mest stemt for at en debat om gruppens funktion
føres i gruppen og ikke i de grupper der er befolket med mennesker,
der aldrig deltager i debatter i denne gruppe.
Denne debat handler ikke om netikette og hører mest naturligt til her
i denne gruppe.

Hvad er mine forventninger og ønsker til dette debat forum?

At det er et seriøst forum for udvekslinger af tanker og ideer omkring
parforhold, om seksualitet, om mellemmenneskelige relationer etc.
herunder hører også det at have børn og den indflydelse det har på
at have et voksent liv.

At jeg bliver taget alvorlig og ikke bliver udsat for stupide, barnlige
alternativt begavede individers mangel på empati.

At der er masser af smil og varme i indlæggene og mindre netahleander
optræden/argumentation.

Hvad ønsker I/Du ?

MVH
Henning

Fra : Mai-Britt

Dato : 17-12-02 13:15

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Henning

> [...]
> mere synd, for ikke at sige forkastelig, at disse idioter skræmmer
> nye skribenter væk, der har nogle alvorlige/vigtige ting de gerne

Ja - og ikke kun de nye skribenter.. Nu har jeg personligt selv været væk
lidt over et år, ganske ufrivilligt, men nu hvor jeg så endelig fik mulighed
for at vende tilbage har jeg da naturligvis læst et par hundrede indlæg
tilbage - og jeg kan sgu også se gruppen er faldet meget af på den.. Jeg kan
huske da der kom 20-30 seriøse indlæg hver dag, hvor folk kendte hinanden og
lavede en masse gilder, bl.a. dem hos John og Sabina da de boede i
Fredericia, og dengang vi holdt verdens største dss-fest (også kendt som
rock-under-broen *GG*) - Det var sgu gode tider dengang..

<snip>
> at blokerer for meddelelserne fra disse personer, smide dem i filtret!

Hørt hørt - jeg har efterhånden et par stykker i filteret

> Hvad er mine forventninger og ønsker til dette debat forum?
<nsip>
> [...]
> alternativt begavede individers mangel på empati.
>
> At der er masser af smil og varme i indlæggene og mindre netahleander

Hvis jeg skal tale for mig selv kunne jeg ikke være mere enig - jeg synes
det er kedeligt at man skal stå for skud for en masse nedgørende ord, når
man åbner sig op og øser af sit inderste. Det er jo også med til at gøre at
folk ikke er nær så villige til at åbne op, og derfor distancerer sig fra
gruppen.. Jeg er selv mest med fra en side, for jeg gruer for at blive
svinet til hvis jeg fortæller om mine tanker og følelser - eller måske endda
blive betragtet som endnu en troll.. (selvom jeg ved at der er folk her som
kender mig)

Det er ikke lige frem særlig opløftende for moralen og miljøet i gruppen
synes jeg..

> MVH
> Henning

QnuZ
Mai-Britt
*der måske ikke synes Bo's idé er så tosset igen*

Fra : Henning

Dato : 19-12-02 07:59

Mai-Britt wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Hej Henning

Hej du dejlige

> [...]
> fik mulighed for at vende tilbage har jeg da naturligvis læst et par
> hundrede indlæg tilbage - og jeg kan sgu også se gruppen er faldet

Jeps, men vi gamle forsøger at få det til at blive en god gruppe igen

> QnuZ
> Mai-Britt
> *der måske ikke synes Bo's idé er så tosset igen*

Det er en brugbar ide, og jeg er stemt for at prøve det.

Knus igen

Henning

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-02 14:37

> Ja Bo er afholdsmand

i den grad :)

> [...]
> indlæg og gøren grin med andre mennesker, en god metode vil være
> at blokerer for meddelelserne fra disse personer, smide dem i filtret!

jow men faktum er at ... det jo ikke er tilfældet .... gruppen er døende.

> [...]
> der aldrig deltager i debatter i denne gruppe.
> Denne debat handler ikke om netikette og hører mest naturligt til her

Det mener jeg også - dss skribenter skirver skal vi sige 70 % ikke i admin
grupperne og har som sådan ingen indflydelse på de beslutninger der bliver
truffet hvorfor det er oplagt at tage den her - uagtet hvad ikke dss
skribenter måtte mene om sagen
det er forsøgt før men - det virker ikke !
altså trafikere dss brugerne over i admin grupperne.

> [...]
> parforhold, om seksualitet, om mellemmenneskelige relationer etc.
> herunder hører også det at have børn og den indflydelse det har på

sådan har det været og der og har også været et socialt liv der har fungeret
fint.

> At jeg bliver taget alvorlig og ikke bliver udsat for stupide, barnlige
> alternativt begavede individers mangel på empati.

jow men de er der og har hærget siden april - maj og de er kommet for at
blive - det har altid været der men
før var dte under kontrol - det er det ikke mere og det kommer det ikke
igen - udviklingen er at at seriøse skribenter kikker ind og med tiden
falder fra og jeg spår med tiden forsvinder stort set al trafik fra dss...

> At der er masser af smil og varme i indlæggene og mindre netahleander
> optræden/argumentation.
>
> Hvad ønsker I/Du ?

ja nu har jeg jo endnu en gang forslået det - så det gir sig selv - men
spørgsmålet er om fol forstår hvad hvis list moderreing betyder ? det er jo
ikke censur - man skal bare skrive ET topick indlæg så er den hjemme og de
andre indlæg glider igenem
og hvis man reelt ønsker at debatere seriøst så kan man godt lige vente
mellem 3 min til 10 timer på ens første indlæg kommer igenem også
tilgendgæld for man en stort set seriøs gruppe..... selvfølig kan man skirve
et topick indlæg også sende en masse bavl bagefter til det bliver lukket....
men det vil blive mere bøvlet.

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-02 15:01

Henning wrote:

> [...]
> mere synd, for ikke at sige forkastelig, at disse idioter skræmmer
> nye skribenter væk, der har nogle alvorlige/vigtige ting de gerne

DSS har for min del givet mig en hel masse også i det virkelige liv.....
feks en hel bunke kanon gode venner, som jeg den dag i dag ikke ville
undvære for noget.....
derudover har der i tidens løb givet nogle gode samtaler både med venner men
så sandelig også herhjemme.... samt der er blevet skubbet til nogle grænser,
og det er absolut positivt......

> Denne gruppe har for en stor del været præget af seriøse debatter,
> der har taget livssyn og ditto holdninger under behandling i forhold
> til parforhold og seksualitet.

så klart :)
men man kunne måske tage op til overvejelse at DSS er uddebateret for os
gamle skribenters vedkommende??
jeg oplever i hvertfald oftere og oftere at jeg kan genkende emnerne og
føler jeg på et tidligere tidspunkt har ytret min mening om det, og derfor
ikke længere gide vade rundt i det.....

> [...]
> humorforladte indlæg og gøren grin med andre mennesker, en god metode
> vil være at blokerer for meddelelserne fra disse personer, smide dem

been there, done that..... det er ikke altid 100% effektivt, idet der
tilsyneladende hele tiden dukker nye op.....

> [...]
> der aldrig deltager i debatter i denne gruppe.
> Denne debat handler ikke om netikette og hører mest naturligt til her

netop......

> [...]
> parforhold, om seksualitet, om mellemmenneskelige relationer etc.
> herunder hører også det at have børn og den indflydelse det har på

lige præcist.....

> At jeg bliver taget alvorlig og ikke bliver udsat for stupide,
> barnlige alternativt begavede individers mangel på empati.

det lader desværre til at være umuligt i øjeblikket.....

> At der er masser af smil og varme i indlæggene og mindre netahleander
> optræden/argumentation.

absolut ønskværdigt....

> Hvad ønsker I/Du ?

jeg synes det er svært at sætte ord på ønskerne i dette tilfælde, netop
fordi jeg efterhånden føler at DSS har udspillet sin rolle for mig..... men
det betyder dog ikke at jeg vil forlade gruppen... jeg vil læse med fra
sidelinien og ytre mig når jeg finder det relevant.... og det tror jeg
bliver den rolle de fleste langvarige skribenter i gruppen har taget, som
allan også beskriver.....

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-02 15:11

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> føler jeg på et tidligere tidspunkt har ytret min mening om det, og derfor

jamen det tror jeg da også er en væsentlig del af porblematikken men jeg
tror nu at det nye blod der dog kommer til kan være med til at inspirere til
nye debater gi sit besyv med - men hvem gider det når der kommer 4 lamme
svar med det samme ?

dss har arldirg været bare for gamle skribenter eller det boom der var i 99
.. som har hængt næsten på siden -
men der kommer sgu også nogen goe nye til men de siver ret hurtigt - dvs der
er ikke plads til at nye skribenter kan starte derres eget liv - som *vi*
gjorede i sin tid og alle de ting som *vi* har debateret til hudløshed kan
jo være spænende fra nye skirbenter at tage all over again..... og kan være
med til at puste et nyt liv i gruppen - men som det er nu er de tæt på
afskåret fra det - da de bliver blæst ud af tåber før debaten kommer i gang.
og det er synd.

> det lader desværre til at være umuligt i øjeblikket.....

med mindre man tager denne hvid list moderreing.

Mv
Bo MM

Fra : Henning

Dato : 19-12-02 07:54

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> og føler jeg på et tidligere tidspunkt har ytret min mening om det,
> og derfor ikke længere gide vade rundt i det.....

Jeg kender det, men alligevel, når så en ny skribent dukker op,
får jeg ofte lyst til at svare

> [...]
> relevant.... og det tror jeg bliver den rolle de fleste langvarige
> skribenter i gruppen har taget, som allan også beskriver.....

Jeg svarer heller ikke så ofte som jeg gjorde for bare et år siden
Men som du, så er der ind i mellem nye skribenter, der stiller
"gamle" spørgsmål, som jeg er vild med at besvarer *G*

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-12-02 19:43

Henning wrote:

> Jeg kender det, men alligevel, når så en ny skribent dukker op,
> får jeg ofte lyst til at svare

til dels har jeg også indimellem lyst til at svare, men på den anden side,
så bunder mine udtalelser jo hele tiden i det samme, og så føler jeg bare at
jeg fabler om det samme og det samme igen og igen....

> Jeg svarer heller ikke så ofte som jeg gjorde for bare et år siden
> Men som du, så er der ind i mellem nye skribenter, der stiller
> "gamle" spørgsmål, som jeg er vild med at besvarer *G*

det er jo også fint nok, men sådan er det jo langt fra for alle.....
jeg holder stadig på min tanke.... at emnerne for os "gamle" er ved at være
uddebatteret, og derfor trækker vi os stille og roligt ud af debatten... og
uanset hvor gerne vi vil klynge os til DSS som det var, så er vi også nødt
til at acceptere at DSS udvikler sig, lige som vi andre gør......

Fra : Per

Dato : 18-12-02 16:36

In article <dAzL9.2333$Hl6.251576@news010.worldonline.dk>,
sabina@mandezonen.dk says...

> tror du ikke du skulle vente med at skrive til du kender gruppen?? jeg kan i
> fuld overbevisning fortælle dig at Bo under ingen omstændigheder er fuld i
> det pågældende indlæg, det er blot hans skrivestil....

Sikkert, men det gør det jo desværre ikke mere forståeligt...

> ydermere mener jeg faktisk at Bo har en god pointe.... dk.snak.seksualitet
> har på det sidste mistet meget af sin tiltrækning på mig, især på grund af
> utallige off-topic postinger samt fnidderfnadder.....

Ja den er ikke helt dagens højdtepunkt i øjeblikket.

> reelt set burde jeg futte dette indlæg ud af gruppen, men så har vi bare
> balladen om igen.... derfor bliver jeg her, og tager debatten om dss, i
> dss.........

Jeg syntes de danske grupper er ekstremt provincielle med deres futs, så
det er måske slet ikke så slemt med en snak her.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-02 17:48

Per wrote:

> Sikkert, men det gør det jo desværre ikke mere forståeligt...

nej men det gør anklagen uholdbar..... det eneste det kræver af folk er en
smule koncentration....

> Ja den er ikke helt dagens højdtepunkt i øjeblikket.

netop... og indlæg som det tidligere gør det jo heller ikke bedre,
desværre......

nemmerli.....

Fra : Per

Dato : 18-12-02 19:25

In article <bE1M9.6060$Hl6.518364@news010.worldonline.dk>,
sabina@mandezonen.dk says...

> nej men det gør anklagen uholdbar..... det eneste det kræver af folk er en
> smule koncentration....

Det er jeg ikke enig i, en sætning som "med den hvislist moderering som
man har bolig" er sort snak for mig. Omvent kan du sige, det eneste det
kræver er at tage sig lidt sammen inden man skriver - ikke? Ikke at jeg
forventer perfekt kommateringe eller at der aldrig sniger sig stavefejl
ind.

Fra : Ally

Dato : 18-12-02 19:30

> [...]
>kræver er at tage sig lidt sammen inden man skriver - ikke? Ikke at jeg
>forventer perfekt kommateringe eller at der aldrig sniger sig stavefejl

Det er ærlig talt ikke pænt at kommentere andres måde at skrive på.
Skal ordblinde udelukkes fra usenet? Jeg kender Bo og hans måde at
skrive på, og det har intet at gøre med at "tage sig sammen". Hvis du
ikke kan tyde hans indlæg, så spring dem over... lettere kan det ikke
blive.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-02 21:42

Ally wrote:

jeg svarer lige jer begge to på en gang

> [...]

sort snak eller ej, så er en bemærkning om den første, under bæltestedet og
uønsket i denne gruppe, idet der overhovedet ikke er tale om et reelt svar
på indlægget, blot et forkvaklet forsøg på at vejlede, som iøvrigt falder
komplet til jorden.....
det er vel ikke et krav på usenet at man skal skrive 100% skoledansk, for i
så fald vil 99 % af debattørerne her, blive verfet ud i løbet af 3 sec.. :)
at du har svært ved at fortolke et indlæg, giver ikke dig ret til at gisne
om skriverens tilstand da det er skrevet, især når det er på så løst et
grundlag.....
det kunne jo være at hvis du brugte 2 minutter ekstra på at læse hele
indlægget, at du så forstod hvad det stod for, frem for at uelegant vifte
det til side som fuldemandssnak.... ;)

well put :)

Fra : Per

Dato : 19-12-02 20:35

In article <F35M9.6325$Hl6.569860@news010.worldonline.dk>,
sabina@mandezonen.dk says...
> [...]

> om skriverens tilstand da det er skrevet, især når det er på så løst et

Nu skriver du 'begge to' og nævner Ally ved navn, og da han svarede mig
går jeg ud fra du mener jeg var den anden? Isåfald vil jeg lige minde om
at jeg ikke har sagt noget om nogen er fulde eller ej.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-12-02 13:40

Per wrote:

> Nu skriver du 'begge to' og nævner Ally ved navn, og da han svarede
> mig går jeg ud fra du mener jeg var den anden? Isåfald vil jeg lige
> minde om at jeg ikke har sagt noget om nogen er fulde eller ej.

beklager, jeg fik vist udtalt mig lidt for hurtigt....

Fra : Per

Dato : 19-12-02 20:33

In article <0ff10v0dt5eg8krtfeg5s3fhrdt2h3gdfg@4ax.com>,
quincy_md@hotmail.com says...

> Det er ærlig talt ikke pænt at kommentere andres måde at skrive på.

Ah hva, det er ikke for at være upæn, men det er vel ok når det er her.
Jeg syntes altid der er nogen som retter mig (og jeg ignorer dem bare,
ligesom han sikker ignorer mig ;)

> Skal ordblinde udelukkes fra usenet?

Heh.

> Jeg kender Bo og hans måde at
> skrive på, og det har intet at gøre med at "tage sig sammen".

Min forståelse af ordblindhed var at man havde svært ved at stave ord,
ikke at man bytter om på ord, og placeringer etc.

>Hvis du
> ikke kan tyde hans indlæg, så spring dem over... lettere kan det ikke
> blive.

I ligemåde :)

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 20-12-02 00:55

On Thu, 19 Dec 2002 20:32:59 +0100, Per
<hyp1999@hotmail_removethis_.com> wrote:

>Min forståelse af ordblindhed var at man havde svært ved at stave ord,
>ikke at man bytter om på ord, og placeringer etc.

Din forkvaklet forståelse af ordblindhed kan jeg ikke bruge til noget!

Det er rart at blive kaldt fokvaklet af en helt fremmet er det ikke?

Ordblindhed kan fremstå på mange måder. F.eks kan jeg ikke selv
genskabe ord men må enten slå ord op eller bruge dem jeg kan huske. Er
det ordblindhed? Jeg har igennem tiden fået fortalt at det er
ordblindhed og så at det ikke er ordblindhed. Senest fik jeg at vide
at jeg nok var orddøv.

Uanset hvad betegnelse er eller ikke er så er det et problem som man
hele tiden må kæmpe med. Man skriver efter bedste evne og håber så at
folk er taktfulde nok til at stille uddybende spørgsmål hvis man er
for forvrøvlet.

Personligt nægter jeg at lade mig knægte af dumme bedrevidende børn
uden opdragelse eller deres lige så indskrænkede forældre. Jeg ved
nemlig at jeg er mere belæst end 80% af den danske befolkning, det er
bare kedeligt at jeg ikke er i stand til at formiddle det i et
"normalt" skriftsprog, men er nød til at benytte de ord og vendinger
jeg har nogenlunde styr på.

Næste gang kunne du måske gøre os alle den glæde ikke at antage at vi
er fulde eller på stoffer, men måske er bare ordmobiliseringsbesværet
i en eller anden grad.

PS: Det med børn og forældre skal ikke tages for bogstavligt. Der er
selvfølgelig mange årsager til at man bliver forbandet over et indlæg.
De fleste grunde har ikke noget med dumhed eller manglende opdragelse
at gøre. Jeg kender ikke dine bevægegrunde for dit oprindelige indlæg
og vil antage at baggrunden måske er en misforståelse.

M.vh.
Kurt Frederiksen
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen

Fra : Per

Dato : 20-12-02 06:07

In article <lfj40vodstd960lb6mvn8upr8llrrffh6k@4ax.com>, Kuf@c.dk says...

> Din forkvaklet forståelse af ordblindhed kan jeg ikke bruge til noget!

Jeg vil skyde på de fleste opfatter det sådan.

> Det er rart at blive kaldt fokvaklet af en helt fremmet er det ikke?

En gang ville jeg måske have været tilbøjelig til at sige "nej, hvorfor
gør du det når jeg ikke har gjort dig noget", men en af de ting jeg har
lært, selv om det har været svært at acceptere, er at man skal lærer at
ignorer fremmede som genere en, det er åbenbart en nødvendighed da de
fleste finder det en nødvendighed at gøre det, dvs. det er mig ret
irrelevant at du bruger det.

>[snip]
> Næste gang kunne du måske gøre os alle den glæde ikke at antage at vi
> er fulde eller på stoffer, men måske er bare ordmobiliseringsbesværet
> i en eller anden grad.

Næste gang kunne du måske gøre mig den glæde at læse hvad jeg skriver og
ikke beskylder mig for noget jeg ikke har skrevet. Jeg har hverken
skrevet, eller for den sags skyld tænkt at nogen var fulde eller på
stoffer.

> [...]
> at gøre. Jeg kender ikke dine bevægegrunde for dit oprindelige indlæg
> og vil antage at baggrunden måske er en misforståelse.

Baggrunden for mit oprindelig indlæg: "Sikkert, men det gør det jo
desværre ikke mere forståeligt..." var at jeg syntes det var ret
uforståeligt.

fut til dk.snak.snik

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-12-02 21:30

"Per" <hyp1999@hotmail_removethis_.com> wrote in message

> [...]
> kræver er at tage sig lidt sammen inden man skriver - ikke? Ikke at jeg
> forventer perfekt kommateringe eller at der aldrig sniger sig stavefejl

det er muligt det er sort snak for dig selv om den ser ud til at være
forståed af de øvrige skribenter
jeg forstår dog ikke at du svare på noget som er sort snak - da præmissen
såre enkelt falder væk for at komentere indlæget
hvorfor jeg ser det som chikane og du for så en klage til din udbyder for
det - da debat om retstavning færdigheder som bekendt ikke høre sig hjemme
på usnet i andre grupper ind dk.kultur.sprog

Mv
Bo M Mogensen

fut :
dk.admin.netikette

Fra : Per

Dato : 19-12-02 20:37

In article <atqlsc$s6l$1@sunsite.dk>, chokmah@c.dk says...

> det er muligt det er sort snak for dig selv om den ser ud til at være
> forståed af de øvrige skribenter
> jeg forstår dog ikke at du svare på noget som er sort snak -

Det gør jeg heller ikke, jeg snakkede med en anden.

> såre enkelt falder væk for at komentere indlæget
> hvorfor jeg ser det som chikane og du for så en klage til din udbyder for
> det

Gud fader. Få noget hjælp hva. *plonk*

Fra : Chokmah

Dato : 19-12-02 22:37

On Thu, 19 Dec 2002 20:37:11 +0100, Per

>Gud fader. Få noget hjælp hva. *plonk*

det er muligt at du har en ide om at fordi du poster igenem en
amrikansk news service at , det skulle gøre dig usårlig over for
klager men de er rent faktisk mere på duperne over for flames og
navneligt spam ind nogen danske - men der i tager du grumme fejl
der er godt nok jule ferie nu på den del af servicen ringede itl dem
i går - men det er nu billiger ta ringe til usa ind itl en mobil og
det offer jeg sgu gerne - så ryger din konto + ikke kan tegne en ny
med det samme kredit kort - så er det jo trist hvis du har betalt et
år frem for du for sgu ikke pengene igen !
rent faktisk så er du forpligtiget til at afholde de udgifter der for
dem med at ryde op efter dig !

fut : dk.admin.netikette

http://how.to/abmdivxfaq

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-02 14:25

"/Ole" <dette@er.ikke.en.mail.adresse> wrote in message
> Tror du ikke, du skulle vente med at skrive, til du bliver ædru???

tak for at understreje min pointe !

Mv
Bo M Mogensen

Fra : John Sahl

Dato : 17-12-02 10:07

Chokmah wrote:
> [...]
> som det er nævnt før af undetegnede så ville situasionen være en anden
> med den hvislist moderering som man har bolig .

Moderering er for mig lige med fjernelse af den sidste lyst til at
skrive i gruppen.

Nej Bo, det der sker lige for tiden er ganske naturligt og folk
trænger vist bare til en pause og lidt frisk luft. Det skal nok
komme tilbage, men DSS som den var, bliver det aldrig igen.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Deltag i vores julekonkurrence og bliv racerkører for en dag!

Fra : Henning

Dato : 17-12-02 10:31

John Sahl wrote:

> Moderering er for mig lige med fjernelse af den sidste lyst til at
> skrive i gruppen.

Heller ikke lige min kop te

> Nej Bo, det der sker lige for tiden er ganske naturligt og folk
> trænger vist bare til en pause og lidt frisk luft. Det skal nok
> komme tilbage, men DSS som den var, bliver det aldrig igen.

Har den nogensinde været det? *G*
En "gammel garde" som bærende element, der viser nye skribenter
"vejen" Nye spændende skribenter, der har noget klogt at sige og
viderebringe i en periode, for så at prioriterer andre ting i livet højere,
sådan har jeg oplevet det i de 3½ år jeg har været aktiv.

Jeg må indrømme at jeg i den sidste måneds tid kraftigt har
overvejet om DSS festen den 18/1-03 skulle annonceres/holdes,
da flere af de "bærende kræfter" synes endog særdeles inaktive
i gruppen og som gruppen fungerer nu, tror jeg det bliver svært
at lokke nogle af de nye skribenter med, da de ud fra gruppen ikke
vil kunne forestille sig hvor hyggeligt og givende vores små
sammenkomster er.

MVH
Henning

Fra : John Sahl

Dato : 17-12-02 10:46

Henning wrote:
> [...]
> viderebringe i en periode, for så at prioriterer andre ting i livet
> højere, sådan har jeg oplevet det i de 3½ år jeg har været aktiv.

Nogen hænger jo trods alt ved og jeg håber da så sandelig
også at min skrivelyst i gruppen forøges fremover.

> [...]
> at lokke nogle af de nye skribenter med, da de ud fra gruppen ikke
> vil kunne forestille sig hvor hyggeligt og givende vores små

Som det er lige pt er der for mig ikke noget der hedder en
dss fest. Men jeg vil meget gerne mødes med en masse af
mine venner og bekendte

Fra : Ally

Dato : 17-12-02 11:49

On Tue, 17 Dec 2002 10:46:14 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:
>Nogen hænger jo trods alt ved og jeg håber da så sandelig
>også at min skrivelyst i gruppen forøges fremover.

*Piiiiiiip*... jeg er her også *G*. Jeg tror, der er flere af de gamle
gutter og gutinder, som gør som jeg: Jeg er i overfladen, læser med,
men føler ikke, gruppen er seriøs nok pt. til en ellers meget seriøs
debat om seksualitet og samliv. Desværre er der nogle mennesker, som
åbenbart har det som deres største interesse at destruere andre
menneskers fornøjelse. Det er sørgeligt, og viser en total mangel på
empati og sociale egenskaber.

Hvad løsningen så er, er svært at sige. Personligt tror jeg ikke på,
det virker med opfordringer til at undgå at besvare førnævnte
personer. Enhver erfaring viser jo efterhånden, at der altid er nogle,
der besvarer, og ét svar er føde nok. Det er umuligt helt at undgå
svar, dels fra nye skribenter, dels fra gamle, der ikke lige slår
koldt vand i blodet inden tastaturet får bank.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg egentlig synes om
moderering af gruppen. På den ene side bliver støjen filtreret fra, og
gruppen får mere præg af et seriøst debatforum. På den anden side
bryder jeg mig ikke om moderering som helhed. Jeg abonnerer på én
modereret gruppe, og den fungerer fantastisk godt. Den er et globalt
samlingspunkt for videndeling indenfor den interessegruppe.

>Som det er lige pt er der for mig ikke noget der hedder en
>dss fest. Men jeg vil meget gerne mødes med en masse af
>mine venner og bekendte

Ditto. Jeg tror ikke, der er belæg for en dss-fest i øjeblikket. De
garvede folk er enten i dvale eller over alle bjerge. Og hvis jeg var
ny skribent, så ville jeg stadig føle, at gruppen er alt for "løs" og
forvirrende (off topic) til en dss-fest. Hvor sørgeligt det end er.

Kærlige hilsener fra Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Henning

Dato : 17-12-02 13:23

Ally wrote:

> *Piiiiiiip*... jeg er her også *G*. Jeg tror, der er flere af de gamle
> gutter og gutinder, som gør som jeg: Jeg er i overfladen, læser med,

Jeg tror du har ret i at mange læser med, men ikke gider det
fnidder med trollene *G*

> [...]
> ny skribent, så ville jeg stadig føle, at gruppen er alt for "løs" og
> forvirrende (off topic) til en dss-fest. Hvor sørgeligt det end er.

Ok vi dropper så sammenkomsten i Januar og ser hvad det nye
år vil bringe
Alle vi "gamle" har jo hinandens mail-adresser og kan evt. lave et
sammenrend en dag og snakke om vejr og vind *G*

MVH
Henning

Fra : Tomas O.

Dato : 17-12-02 17:55

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in
SNIP
> Jeg tror du har ret i at mange læser med, men ikke gider det
> fnidder med trollene *G*

Ja jeg er her da endnu.. men synes ikke rigtig at jeg orker at svare på
langt de fleste indlæg. Jeg er vist blevet skabslæser.

Tomas

Fra : Ally

Dato : 17-12-02 20:33

Hej Henning + bedre halvdel

>Ally wrote:
>Jeg tror du har ret i at mange læser med, men ikke gider det
>fnidder med trollene *G*

Det tror jeg også. Det er det, jeg gør. Bliver gruppen seriøs igen, så
popper jeg op til overfladen igen, men sålænge der findes infantile
hoveder i gruppen, vil jeg ikke grænge mit privatliv ud i gruppen.

>Ok vi dropper så sammenkomsten i Januar og ser hvad det nye
>år vil bringe
>Alle vi "gamle" har jo hinandens mail-adresser og kan evt. lave et
>sammenrend en dag og snakke om vejr og vind *G*

Dét er jeg til gengæld helt med på! Så tager jeg Dina med, så hun kan
gå og stjæle fra alles tallerkner *G*.

Kærlig hilsen

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-02 21:01

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message

> Det tror jeg også. Det er det, jeg gør. Bliver gruppen seriøs igen, så
> popper jeg op til overfladen igen, men sålænge der findes infantile
> hoveder i gruppen, vil jeg ikke grænge mit privatliv ud i gruppen.

jamen synes du selv det er rigemeligt burde man ikke imøde gå det ?

> Dét er jeg til gengæld helt med på! Så tager jeg Dina med, så hun kan
> gå og stjæle fra alles tallerkner *G*.

Det vil jeg se frem, til meeeeeeenn Nahheee du vil da ikke sige min Nasher
Nastazia Lige frem gik i talerknerne ?
det plejer hun ikke !
ja ok hun åd godt nok 3/4 del af min mors sylte på bordet sidste år - men
jeg tror sgu det er fordi hun ikke er vand til at der findes borde - jeg
ejer jo ikke andet ind mit pc bord ....men det gør hun nu ikke igen.....
bedste hilsner
Bo

Fra : Ally

Dato : 17-12-02 22:33

> jamen synes du selv det er rigemeligt burde man ikke imøde gå det ?

Nej, jeg synes absolut ikke, det er rimeligt! Men jeg gider ikke få
dumsmarte infantile og stupide svar, hvis jeg krænger mit hjerte ud i
gruppen.

> Det vil jeg se frem, til meeeeeeenn Nahheee du vil da ikke sige min Nasher
> Nastazia Lige frem gik i talerknerne ?
> det plejer hun ikke !

Nej, det gjorde hun ikke... men det kunne Dina sagtens finde på *G*.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-12-02 03:08

> Nej, jeg synes absolut ikke, det er rimeligt! Men jeg gider ikke få
> dumsmarte infantile og stupide svar, hvis jeg krænger mit hjerte ud i
> gruppen.

ja det kan man selvfølig arldirg helt gardere sig i mod men jeg er sgu tæt
på at sige næsten ...hvis man laver den hvis list moderering ...

Nasher

> Nej, det gjorde hun ikke... men det kunne Dina sagtens finde på *G*.

Nahh det mente jeg nu nok :)
ja hun er lige kravlet under en dyne men den går sgu ikke hun har næsten
lige tømt en ½ gryde der køret på mildest talt dte sidste så ud skal vi ...

bedste hilsner
Bo

Fra : Henning

Dato : 19-12-02 07:46

Ally wrote:
> Hej Henning + bedre halvdel

Hej fra os

> Dét er jeg til gengæld helt med på! Så tager jeg Dina med, så hun kan
> gå og stjæle fra alles tallerkner *G*.

Hun skal da være så velkommen sammen med sin ejer!
Bo og jeg har overvejelser i gang om de der er på vores respektive
mail-lister om at sende noget ud til de der gennem tiden har vist
interesse for socialt samvær *G*

MVH
Henning

Fra : Mai-Britt

Dato : 17-12-02 13:23

Hey Allan

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> åbenbart har det som deres største interesse at destruere andre
> menneskers fornøjelse. Det er sørgeligt, og viser en total mangel på

/bifald
Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv...
Jeg forsøgte for lidt siden at forklare hvordan jeg lige havde det med
hensynt til gruppen - men kommer helt til kort overfor din formulering her -
voila

> [...]
> svar, dels fra nye skribenter, dels fra gamle, der ikke lige slår
> koldt vand i blodet inden tastaturet får bank.

Jeg tror du har ret - men jeg tror også mange af dem der ikke slår koldt
vand i blodet, måske banker tastaturet i frustration - for jeg synes da også
det er dybt kedeligt at de der typer er dukket op, som ser det som deres
opgave med livet at gøre livet surt for andre..

> [...]
> ny skribent, så ville jeg stadig føle, at gruppen er alt for "løs" og
> forvirrende (off topic) til en dss-fest. Hvor sørgeligt det end er.

Hmm - det er nu ikke alle de garvede der er over alle bjerge..
godt nok var jeg for en tid over alle bjerge - men nu er jeg vendt
frygteligt tilbage *grrr*
Men jeg vil give dig ret, selv som garvet og vendt tilbage fra livet uden
for usenet - så ville jeg godt nok betænke mig en betydelig masse gange før
jeg sagde ja til nogen dss-fest.. Og ja - det _er_ sørgeligt..

> Kærlige hilsener fra Allan

QnuZ
Mai-Britt

Fra : Ally

Dato : 17-12-02 19:26

Hej Mai-Britt!

On Tue, 17 Dec 2002 13:23:15 +0100, "Mai-Britt" <unleashed@esenet.dk>
wrote:
> [...]
>hensynt til gruppen - men kommer helt til kort overfor din formulering her -

Taaaak *Rødme*. Det er i hvertfald sådan, jeg føler det.

> [...]
>det er dybt kedeligt at de der typer er dukket op, som ser det som deres
>opgave med livet at gøre livet surt for andre..

Jeg tror også, svarene bunder i frustration. Jeg er heller ikke selv
bedre... jeg har utallige gange haft lyst til at gøre grin af de
stakler, der kun kan hævde sig på den måde. Men jeg har holdt mig i
skindet (undtagen et par gange, hvor jeg alligevel faldt i *G*).

>Hmm - det er nu ikke alle de garvede der er over alle bjerge..
>godt nok var jeg for en tid over alle bjerge - men nu er jeg vendt
>frygteligt tilbage *grrr*

Dejligt Bliv nu på denne side af bjergene, ik'?

>Men jeg vil give dig ret, selv som garvet og vendt tilbage fra livet uden
>for usenet - så ville jeg godt nok betænke mig en betydelig masse gange før
>jeg sagde ja til nogen dss-fest.. Og ja - det _er_ sørgeligt..

Meget sørgeligt! Jeg tror dog, det nok skal vende tilbage. Gruppen er
i krise lige nu, men det har den været før. Efterhånden forstår folk,
at man blot skal ignorere staklernes trollerier. Ret simpelt, ret
effektivt. Og så skal dss nok rejse sig igen. Jeg var med til dss-fest
for første gang til sidste fest (dårlig formulering, men vist til at
forstå *G*), og jeg vil edderhukme med til flere dss-fester!!!

Knus fra Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-02 20:56

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message

ja hI Allan & Maibritt :)

> [...]
> i krise lige nu, men det har den været før. Efterhånden forstår folk,
> at man blot skal ignorere staklernes trollerier. Ret simpelt, ret

jow men det holder jo ikke det kan man jo se !
og til den bedre del al af min ointering finder jeg også at det er
urigemeligt at et forum skal domineres
af folk der ingen interesse i det - der byder mine Jyske Aner mig at så bør
man sgu gøre noget effektivt ved det
om muligt - og der findes såre enkelt ikke noget mere effektivt ind en hvis
list moderering også effektivie klager over dem der misbruger den tillid de
bliver tildelt - Peder ku jo skrive en klage der virkede - han fik sgu
lukket flammer på den anden side af jorden .... i Asien og det er ellers et
helevd at komme igenem om end det ikke var China eller Taiwan net.

> Og så skal dss nok rejse sig igen. Jeg var med til dss-fest
> for første gang til sidste fest (dårlig formulering, men vist til at
> forstå *G*), og jeg vil edderhukme med til flere dss-fester!!!

Det er da suverænt med festerne og de skal nok komme igen - men der findes
jo også sideløbene agnementer -
da en del af os er blevet gode venner og jeg agter da at forsøge at gøre et
eller andet i forbindelse med mine 37 år i feb
om muligt - men altså det er lidt krævene hvis det skal være her på de 5 kwm
guldplads og selv om volieren i køkkenet er røget så tror jeg sgu ikke der
er mange der har tarm flora til at overleve mit køkken
der fint holder samme standard som man finder på et sted i malaysia hvor man
kan æde sig sønder og sammen for 1 kr og 75 øre men den tid.... den
ovevejelese.

Mv
Bo M Mogensen

Fra : Ally

Dato : 17-12-02 22:25

Hey Bo!

> ja hI Allan & Maibritt :)

Det er lige gået op for mig, at jeg vist har modsagt mig selv *G*. En lidt
dårlig formulering fra min side i ovenstående. Min pointe er, at jeg tror
ikke på, at det nogensinde vil lykkes for alle totalt at ignorere trollene.
Jeg ville ønske, det var, for hvis alle ignorerede dem, ville de automatisk
miste interessen... det er logik. Så kom den vist på plads

> jow men det holder jo ikke det kan man jo se !

Enig... det var blot min ønsketænkning

> [...]
hvis
> list moderering også effektivie klager over dem der misbruger den tillid

Jeg er fuldstændig enig i første halvdel af ovenstående, og jeg bliver mere
og mere enig i sidste halvdel. Den modererede gruppe, jeg omtalte før,
hedder rec.arts.movies.erotica. Den funkerer fantastisk godt, og det er værd
at bide mærke i, for den omhandler nogenlunde samme tema som denne gruppe.
Og årsagen til at gruppen blev modereret skal findes i samme årsag som denne
debat. Gruppen er nu befolket af både folk med interesse for erotiske film
og folk fra selve branchen. D.v.s. der er et meget seriøst forum både for
professionelle, fans og forbrugere.

Om moderering er vejen frem kan jeg ikke umiddelbart gennemskue, men efter
min mening er det en løsning, der er værd at overveje. Denne gruppe er,
p.g.a. emnets ømfindtlighed og intimitet, meget følsom, _samtidig_ med at
den, p.g.a. gruppens navn og emne, er tiltrækkende på trolle. En kedelig
kombination, som p.g.a. følsomheden altid vil falde ud til trollenes fordel.

Så jeg bliver nok mere og mere tilhænger af idéen, sålænge jeg ikke selv
skal sidde som moderator

> [...]
et
> eller andet i forbindelse med mine 37 år i feb

37 år??? Guuuuud, er du SÅ gammel? *GG*. Jeg glæder mig allerede til
februar!

Der er vel altid en McD i nærheden? *G*

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-12-02 03:27

> Hey Bo!

HI Allan :)

> [...]
automatisk
> miste interessen... det er logik. Så kom den vist på plads

ja selvfølig dør en troll hvis man ikke foder den meeeeeen det er jo en svær
vuderings sag og som sagt så falder der i reglen altid nogen i -

> Enig... det var blot min ønsketænkning

ja men ...sådan ville det da optimalt set også være bedst.... men sådan er
det nu ne gang ikke

> [...]
> at bide mærke i, for den omhandler nogenlunde samme tema som denne gruppe.
> Og årsagen til at gruppen blev modereret skal findes i samme årsag som

lad mig sige det på en anden måde jeg har ARLDIRG hørt om en modereret
gruppe hvor skirbenterne ikke var meget glade for moderationen.... jeg ser
ingen problemer med bolig om end det er den enste borset fra admin.opslag i
dk.hirakiet
menningen er så at grunden til at det er nemmer og bedre at modere bolig
gruppen - er fordi problemet i det tsore hele kan skæres ned til at det er
oplagt at sætte bolig anoncer i - det er den ikke til - hvor dss er mere
neunceret ... men der findes sgu by the end og the day ikke en der ikke kan
se forskel på en flame / fejlpostning også en oprigtig post.

> Gruppen er nu befolket af både folk med interesse for erotiske film
> og folk fra selve branchen. D.v.s. der er et meget seriøst forum både for
> professionelle, fans og forbrugere.

jamen det kan man jo også sige om den bedre del af dss det er folk med
interesse for erotik og samliv og de mange neuancer der følger med ....

> [...]
> den, p.g.a. gruppens navn og emne, er tiltrækkende på trolle. En kedelig
> kombination, som p.g.a. følsomheden altid vil falde ud til trollenes

man kan jo ikke forhindere ens indlæg i at blive kopieret og brugt anden
steds til laterlig gørelse
selv om jeg godt nok kæmbede en på forhånden tabt kamp for at dette skulle
bringes itl ophør i dk.admin
men ... det bør ikke forekomme i gruppen hvor man skriver - der har man krav
på seriøse svar - selvfølig skal der være plads til humor og skænderier
..... men den anden hærgen bør ophøre !¨

> Så jeg bliver nok mere og mere tilhænger af idéen, sålænge jeg ikke selv
> skal sidde som moderator

Puhh vi har haft diskusionen før ... det løser sig nok hvis det kommer til
det - det var ikke svært at finde 3-4 frivillige

> 37 år??? Guuuuud, er du SÅ gammel? *GG*.

Helved ja.... :).... men heller det ind 16 eller 21 :)
men det er sgu syret at være 10 år ældre ind de fleste af sine helete og dem
der taler mest til en :( ?
( jim Morrision )

>Jeg glæder mig allerede til
> februar!

ja vi finder ud af noget peder følger jo efter i måneden der kommer efter
.... så ... måske vi kan slå noget sammen på ½ vejen ?
der er jo et haw af vædder i dss.... så ...

> Der er vel altid en McD i nærheden? *G*

på 2450 SV :) Nahh ... vi kan prale med at have landets ringeste
pizzarier... men der er fleste steder i famillie med de gamle folke køkkner
hvor de lokale narkomaner og alkoholiker ( og dem er der mange af - vi har
faktisk flest alholiker i landet på denne strækning i % ) well jeg mener man
kan æde sig selv sønder og sammen for ca 10 kr :)

Mv
Bo MM

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-02 14:51

> [...]

> åbenbart har det som deres største interesse at destruere andre
> menneskers fornøjelse. Det er sørgeligt, og viser en total mangel på

ja men sådan vil der jo altid være nogen ... det er indrømmet ireterene...
men der findes kun en effektiv måde at håndtere problemet på - enten det
eller så må man give op .. for selv de bedste tiltag bliver jo kvalt i
opløbet ..

> [...]
> det virker med opfordringer til at undgå at besvare førnævnte
> personer. Enhver erfaring viser jo efterhånden, at der altid er nogle,

netop !

> Det er umuligt helt at undgå
> svar, dels fra nye skribenter, dels fra gamle, der ikke lige slår
> koldt vand i blodet inden tastaturet får bank.

jamen det tager kun 2 tåber så har du en *debat* om ingenting

> [...]
> modereret gruppe, og den fungerer fantastisk godt. Den er et globalt
> samlingspunkt for videndeling indenfor den interessegruppe.

jamen jeg tror modererings angsten den ligger i at man forbinder det med
censur det er det jo ikke man skal bare lige bevise sit værd en gang også
ruller alle af en andre indlæg lige igenem indtil en eller anden mister
forstanden og skriver noget der er helt ude i hampen ... reelt gør det ikke
nogen forskeld med hvid list moderreing.
for folk der ønsker at deltager seriøst i gruppen.

selvfølig bliver alle problemer ikke løst med det da ondsinde fødselsdags
hilsner osv. vil glide ind .... men når det så sker så må vi tage debaten om
det det derfra evt finde en anden måde at gøre det på ... men en ting af
gangen

> [...]
> ny skribent, så ville jeg stadig føle, at gruppen er alt for "løs" og
> forvirrende (off topic) til en dss-fest. Hvor sørgeligt det end er.

ja ja et eller andet finder vi ud af :)

bedste hilsner
Bo MM

Fra : Per

Dato : 18-12-02 18:05

In article <devtvu4s4mjqvloo3e3pft9j2sh4t3u27o@4ax.com>,
quincy_md@hotmail.com says...
> Det er sørgeligt, og viser en total mangel på
> empati og sociale egenskaber.

Det er sørgerligt de ikke har lært det.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-02 14:41

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Moderering er for mig lige med fjernelse af den sidste lyst til at
> skrive i gruppen.

der er da ikke noget problem med at skrive i gruppen når du først er hvis
list godkendt ?
og hvor meget af det lort der bliver postet pt har du lyst til at læse svare
på ?

> Nej Bo, det der sker lige for tiden er ganske naturligt og folk
> trænger vist bare til en pause og lidt frisk luft. Det skal nok
> komme tilbage, men DSS som den var, bliver det aldrig igen.

nej Dss har indrømmet nok nåed sit klimax - men der kommer trods alt nye
skirbenter til med nye idder og gamle debater der er værd at tage fra en ny
vinkel eller gamel for den sags skyld og det vil fanme befriene hvis det
kunne forgå i en ordentlig
atmosfære.

Mv
Bo MM

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-02 15:16

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

HI John jeg doubelt svare dig lige

> Moderering er for mig lige med fjernelse af den sidste lyst til at
> skrive i gruppen.

men kan du ikke forklare mig hvorfor ?
det er EN gang man skal skrive et topick indlæg så glider det lige igenem -
med mindre man skifter alias - email adresse
jeg kan ikke se hvordan det kan fjerne skrive lysten ???
det enste det gør er at det fjerner troll sabotøer etc.
og giver en ren debat jeg kan simpelthænd ikke se fordelen i at disse indlæg
under forskelige alias har nogen beretigelse
da de kun ødelægger gruppen....

jeg skirver fordi jeg reelt ikke forstå din mod vilje i mod det og gerne vil
have det forklaret så det danner mening for mig.
hvor i ligger det farlige i denne måde at gøre tingen på ? hvad skade kan
det gøre ? er der ikke meget vundet ved at slippe
for alle de troll indlæg ?

Mv
Bo M Mogensen

Fra : Anita

Dato : 17-12-02 16:02

"Bo M Mogensen" skrev

> det er EN gang man skal skrive et topick indlæg så glider det lige
igenem -
> med mindre man skifter alias - email adresse

Netop her ligger hele problemet i det du foreslår. Det er for let at omgås.
Og hvordan skal den stakkels moderator bedømme om et indlæg som fx. det den
"kære" Peter Martyn skriver er ok eller ude i skoven? Helle for ikke at have
den tjans.

Jeg tror ikke moderering løser problemet - for det kræver jo, som du påpeger
blot ét eneste nogenlunde on-topic indlæg før vi har balladen igen.

> jeg kan ikke se hvordan det kan fjerne skrive lysten ???
> det enste det gør er at det fjerner troll sabotøer etc.

Nej det fjerner dem ikke, det sænker dem bare en anelse?

> og giver en ren debat jeg kan simpelthænd ikke se fordelen i at disse
indlæg
> under forskelige alias har nogen beretigelse
> da de kun ødelægger gruppen....

Enig. Men vi må jo stå sammen om at ignorere disse tåber.

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-12-02 16:44

"Anita" <anita@REMOVEstofanet.dk> wrote in message
> [...]
den
> "kære" Peter Martyn skriver er ok eller ude i skoven? Helle for ikke at

Jamen det kan du sagentens slipper for :)
der er nogen rigemelig klare retnings linjer for hvad der er topick og ikke.

> Jeg tror ikke moderering løser problemet - for det kræver jo, som du
påpeger
> blot ét eneste nogenlunde on-topic indlæg før vi har balladen igen.

egentligt ikke et af dem også ryger man af listen igen...

> Nej det fjerner dem ikke, det sænker dem bare en anelse?

det gør også en verden til forskeld - frem for alt så forsøger man at gøre
noget i stedet for bare at se gruppen falde
endvider så skal man være meget angaeret i sit virke for at debat sabotere
for at gide og på det grundlag er det rigemeligt nemt at skirve en klage som
isp vil tage alvorligt.
sagen er at som det er nu er det nemt det andet kræver at man trods alt -
skal angaere sig sig lidt før man fyre noget lort af
så ku man selvfølig mail bombe modrator med al verdens ævl ... men det
skilder sig ikke fra en hver anden postning - det forwarder man bare til isp
abuse.
og det hjælper jo altså ... det er noget siden man har set onkel dunkel
alias clark kent osv.

> Enig. Men vi må jo stå sammen om at ignorere disse tåber.

det er forsøgt og det virker beviseligt ikke -
+ alt det gylle de når at sprede fylder en del og når man sider og kikker
dagens postninger igenem og man har set at 85 % af indlægene er den slags så
kvæler det interessen for at læse de sidste 15 %
Mv
Bo MM

Fra : Henning

Dato : 17-12-02 17:23

Anita wrote:
> [...]
>
> Jeg tror ikke moderering løser problemet - for det kræver jo, som du
> påpeger blot ét eneste nogenlunde on-topic indlæg før vi har balladen

Det PM skriver om sex med dyr, er helt on topic og vil gå igennem hos
en moderator, man kan så tage indlægget alvorlig eller ej, det er op
til den enkelte.

Det er ikke så meget det at lave en Hvid listning, men snarere at inddrage
tilladelser igen, hvis skribenterne kun er ude på at genere og nedgøre
andre skribenter, der bliver problemet,

Ved hvid-listningsmetoden, skal en moderator sige god for indlægget,
samtidig sende en mail til pågældende skribent, hvor vedkommende
får at vide, under hvilke omstændigheder han/hun fortsat får lov at
skrive i gruppen, det vil sige, at uden valid E-mail, ingen indlæg og
med en valid adresse har moderator samtidig pågældendes navn og
adresse ved søgning gennem whois etc. etc. så en moderator skal
også være van med at håndtere tavshedspligt.

Det er ikke så enkelt at moderere en gruppe, selv efter hvid-liste'
metoden.

MVH
Henning

Fra : John Sahl

Dato : 18-12-02 21:35

Bo M Mogensen wrote:
> men kan du ikke forklare mig hvorfor ?

Det er egentlig ret basalt = Min sexualitet er der kun MIG og
så min dejlige kæreste der kan/skal/må lægge begrænsninger
på. Moderering vil for mig føles som en begrænsning og er
derfor uønskelig for mig.

Fra : Chokmah

Dato : 18-12-02 22:47

On Wed, 18 Dec 2002 21:34:53 +0100, "John Sahl"
> [...]

>så min dejlige kæreste der kan/skal/må lægge begrænsninger
>på. Moderering vil for mig føles som en begrænsning og er

Øhh jamen Øhh ja det er klart at dit driftsliv er en sag i mellem dig
og din kærste.

men når du debatere i nærværende forum og måske indrager ting fra
dette samliv....så bliver det jo ikke begrænset af at gruppen er
modereret dit indlæg går jo lige igenem når hvid list modereringen
fungere... altså det ville ikka have nogen indflydelse på din rolle
som skribent i nærværende forum.

er det ikke rigtigt ?

den enste forskeld vil være at de rådne kar og debat sabotøer flamer
mm falder ud af gruppen eller med andre ord de kan få indraget derres
hvis listning hvis de begynder at opføre sig vadvittigt.
og de debater der føres kan føres på en saglig måde eller som dss køre
når det nu køre bedst.....

jeg kan ikke se det kan være andte ind en fordel ?
men forklar det gerne for jeg forstår det simpelthænd ikke

Mv
Bo M Mogensen
http://how.to/abmdivxfaq

Fra : John Sahl

Dato : 19-12-02 00:16

Chokmah wrote:
> jeg kan ikke se det kan være andte ind en fordel ?
> men forklar det gerne for jeg forstår det simpelthænd ikke

Jeg kan ikke forklare det bedre end at jeg vil føle mig
begrænset, om ikke andet ved tanken om at ikke alle
KAN svare på mine indlæg.

Its just the way I feel.

Fra : Chokmah

Dato : 19-12-02 00:48

On Thu, 19 Dec 2002 00:16:17 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Jeg kan ikke forklare det bedre end at jeg vil føle mig
>begrænset, om ikke andet ved tanken om at ikke alle
>KAN svare på mine indlæg.

jamen det kan de da - første gang vil det måske tage nogen timer
men det er da en ringe pris at betale - for at slippe det andet bøvl

>Its just the way I feel.

jow men de kan jo netop svare dig og for tid og evighed - når de er
godkendt alle svar går jo igenem - der kan bare være tale om nogen
timers forsinkelse på det første indlæg.

Mv
Bo M Mogensen
http://how.to/abmdivxfaq

Fra : Henning

Dato : 19-12-02 07:26

John Sahl wrote:

> Jeg kan ikke forklare det bedre end at jeg vil føle mig
> begrænset, om ikke andet ved tanken om at ikke alle
> KAN svare på mine indlæg.
>
> Its just the way I feel.

Alle kan svare dig og enhver anden, det er der i og for sig
intet der hindre, kan også svare dig spontant, når hvidliste
modereringen kører som den skal, det er kun førstegangs
skribenter, der skal godkendes.

Hvis hvidliste-modereringen bliver vedtaget, vil enhver der
skriver et indlæg få en mail om at gruppen er hvidliste modereret
og hvad dette indebærer og så kan de ellers frit grifle deres
synspunkter ned, skulle nogen der er blevet accepteret, begynde
at flame eller nedgøre andre, vil de blive sortlistet og via mail blive
orienteret om hvorfor etc. etc.

Alle, både "vi gamle" og nye skribenter skal registreres i hvidlisten

Og min personlige mening er at man én gang hver 14 dag
bekendtgør her i gruppen, at den er hvidliste modereret

MVH
Henning

Fra : Johan Wedell

Dato : 19-12-02 17:40

> [...]
> orienteret om hvorfor etc. etc.
>
> Alle, både "vi gamle" og nye skribenter skal registreres i hvidlisten

Men det vil vel alligevel lægge mundkurv på nye skribenter de første par
måneder, hvis nu de har nogle bare lidt ekstreme holdninger. De gamle
skribenter kan tillade sig rigtig meget (vi ved det ikke er så slemt ment
når Bo bander) og det er vel også ok. Jeg tror bare ikke dss er lige så fed,
hvis alle nyere skribenter må slutte af med "undskyld jeg er her".
Der var ikke rigtig noget galt med gruppen tidligere, men på den anden side
har gruppen suttet siden sommer, og det er synd, for den plejede at være den
fedeste på min liste.

Mvh. Johan, som ikke vil skrive om noget personligt i det nuværende miljø.

Fra : Chokmah

Dato : 19-12-02 18:28

On Thu, 19 Dec 2002 17:40:20 +0100, "Johan Wedell"
<johan-wedell@mail.dk> wrote:

>"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Men det vil vel alligevel lægge mundkurv på nye skribenter de første par
>måneder, hvis nu de har nogle bare lidt ekstreme holdninger.

på ingen måde tværtigmod skulle der være en fejk vil de blive
infomeret på stedet ... men ellers ryger de lige igenem

> [...]
>når Bo bander) og det er vel også ok. Jeg tror bare ikke dss er lige så fed,
>hvis alle nyere skribenter må slutte af med "undskyld jeg er her".

det skal de heller ikke men der i mod så bliver nye tiltag til debat
behandlet seriøs og drukner ikke trolls falmmers og vrøv hvad rent
faktisk har fåed flere nye skirbenter væk fra gruppen ind ind i den .

>Der var ikke rigtig noget galt med gruppen tidligere, men på den anden side
>har gruppen suttet siden sommer, og det er synd, for den plejede at være den
>fedeste på min liste.

den har nemeligt kørt sidt siden i sommers fordi man reelt måtte give
op over for flames ot vrøvl etc. man kørte træt i det og til sidt
kørte man træt i gruppen.

>Mvh. Johan, som ikke vil skrive om noget personligt i det nuværende miljø.

nej og som jeg skrev til Ally er dte rigemeligt ?
hvis der var en hvis listmoderering så vil der praktisk talt kun komme
saglige svar eller ihvertilfælled i en ordentlig tone.
og al laterlige gørelse og pis vil blive lukket på stedet.

Mv
Bo M Mogensen
http://how.to/abmdivxfaq

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-12-02 17:48

Chokmah <chokmah@c.dk> skrev:

> jeg synes det er værd at oveveje.... igen.. fo dte andet her fungere
> bevisligt ikke.

Da gruppen har dygtige engagerede vejledere kan jeg godt med til at gruppen
modereres, ud fra betragtningen, at det er svært at kritisere noget, der
ikke er prøvet.

Beslutningen er ikke irreversibel og jeg gider ikke kæmpe med det i 1½ år
som med boliggruppen. Det kører nu idk.bolig, alle er glade, men der var alt
for hårdt tilkæmpet selvom det blev en succes.

Lad os prøve en moderering, siger jeg. Vi ved alle hvad det handler om. Vær
for eller imod, men kom med en beslutning snart.

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-02 17:57

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev :

>Da gruppen har dygtige engagerede vejledere kan jeg godt med til at gruppen
>modereres, ud fra betragtningen, at det er svært at kritisere noget, der
>ikke er prøvet.

Henning hatr meldt, at han ikke ønsker at være vejleder.

>Lad os prøve en moderering, siger jeg. Vi ved alle hvad det handler om. Vær
>for eller imod, men kom med en beslutning snart.

Der vil blive en diskussion, om hvilke afsendere, der skal have
lov til at poste.

Indlæg som
til at slippe igennem (eller afsenderen var blevet blacklistet),
hvis jeg var moderator.

Det samme formentlig med

Ikke p.gr.a.emnet, men indlægget virker ikke som et seriøst
debatindlæg.

Blot for at tage to nyere tråde som eksempel.

En modering af en gruppe som d.s.s. er uhyre vanskelig, hvis man
skal være objektiv.

Og så længe, at gamle garvede debattører ikke kan lade være med
at svare på trolleindlæg, så...

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-12-02 18:21

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

Hej Knud

> [...]
>
> Ikke p.gr.a.emnet, men indlægget virker ikke som et seriøst
> debatindlæg.
>
> Blot for at tage to nyere tråde som eksempel.

Udmærkede eksempel på to indlæg, der skulle filtreres væk, efter min mening.

Det er blevet bedre.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-12-02 03:55

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Det er blevet bedre.

nope... det kan gå når der er liv i gruppen og man har en afryder klager og
hardcore vejleder som Peder
men problemter at livet er langsomt blevet suget ud af gruppen og der sider
i det store hele nogen få små parasitter og keder sig og styre showet .....
det synes jeg er uhold bart hvorfor der bør træffes en beslutning der
holder - jeg fornemmer da også at der er træthed over tingenes tilstand om
end det mere har afødt apati ind handling - men dss skribenter er bare ikke
typisk admin skribenter.... hvad gør det hele lidt svært.... men jeg forslår
at vi tager en afstemning på et tidspunkt inden for nær fremtid I DSS også
må skribenterne der ikke vil gå i admin bare tilkendegive derres mening ved
at at følge en fut til dk.admin.
men der er behov for en klar udmelding fra dem der trafikere gruppen
seriøst - hvis den skal have en chanse i dk.admin
hvis der er nogen der stadigt ikke ved hvad hvis ist moderering er så spørg
og få en forklaring den er godt nok skrevet af Henning ,,, i denne tråd....

Mv
Bo M Mogensen

Fra : Henning

Dato : 19-12-02 07:09

Bo M Mogensen wrote:
> "Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> nope... det kan gå når der er liv i gruppen og man har en afryder
> klager og hardcore vejleder som Peder

Hej der er aldrig blevet afryddet indlæg fra danske skribenter
eller spammere i de danske grupper ( det mås man ikke!!)
Det Peder gjorde, var at følge en skribent helt til døren og hvis det
var skrevet fra en virksomheds PC. at oplyse vedkommende
virksomhedsejer om at en af firmaets ansatte generede folk på
internettet gennem firmaets computere, det fik adskillige til at
forsvinde fra grupperne.

snip
> [...]
> have en chanse i dk.admin hvis der er nogen der stadigt ikke ved hvad
> hvis ist moderering er så spørg og få en forklaring den er godt nok

Helt klart, det må være gruppens brugere der tager stilling til moderering
eller ej og ikke trollene der huserer i diverse andre grupper, der kun er
ude på at lave ballade og diskuterer bare for at diskutere.

Hvis jeg tager Knuds indlæg med eksempler på noget der ikke
slap gennem modereringen hvis han bestemte, så ville jeg lade dem
gå igennem, fordi, de var selvstændige indlæg, de var ikke svar
på andre indlæg, så hos mig ville de blive hvidlistet, hvis de ellers
havde en valid mail-adresse og ikke var sendt gennem kandu, google.
eller andre af den slags www sider.
Kun mennesker der over for moderatorene vil stå frem med
fuldstændig navn og adresse vil hos mig blive hvidlistede.
..
Med en hvid-liste-moderering må der også være f.eks. karantæne
bestemmelser f.eks. 3 måneder, hvor alt skulle gennem moderator.
fra en given skribent. Evt. moderering tiltag skulle måske offentliggøres i
gruppen og ikke kunne besvares af gruppens skribenter i gruppen

Som evt. moderator har man diktatoriske beføjelser og beslutninger
truffet af moderator vil være indiskutable!

Der ligger en masse i at være en modereret gruppe!

Hvordan det teknisk kan lade sig gøre har jeg overhovedet
ingen forstand på, kan nogen forklare den side af sagen?

Styregruppen skal jo også acceptere at gruppen modereres.

Jeg har før tænkt at spontaniteten ville forsvinde, men det
vil ikke være tilfældet med en hvidliste-moderering.

( Bo har du tænkt på, at du og FreYa var blevet sortlistet med
det nummer i lavede i sommer? )

MVH
Henning

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-02 15:40

> [...]

>på andre indlæg, så hos mig ville de blive hvidlistet, hvis de ellers
>havde en valid mail-adresse og ikke var sendt gennem kandu, google.

Det er jo lige netop den slags indlæg, der opfordrer til useriøse
svar.

Samtidig viser det, hvor svært en moderering vil være.
Du ville til gengæld så måske stoppe noget, som jeg ville lade gå
igennem.

En moderering af en gruppe som d.s.s kan aldrig være objektiv.

Såfremt gruppen skulle modereres, så bør det ske ved, at den
nuværende d.s.s forsætter uforandret og der bliver oprettet en ny
d.s.s.modereret, hvor det framgår af gruppenavnet, at den er
modereret.

Fra : John Sahl

Dato : 19-12-02 18:29

Knud Gert Ellentoft wrote:
> [...]
> nuværende d.s.s forsætter uforandret og der bliver oprettet en ny
> d.s.s.modereret, hvor det framgår af gruppenavnet, at den er

Helt enig.

Fra : Chokmah

Dato : 19-12-02 19:17

On Thu, 19 Dec 2002 15:39:37 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det er jo lige netop den slags indlæg, der opfordrer til useriøse
>svar.

ja og nej nu er gruppen jo ikke modereret så man kan jo næsten gøre
hvad man vil ... men nu er det Jul og der plejer ta være en en
almindeligt akcepteret kådhåed i den forbindelse... men selvfølig skal
der sættes fut til netop disse indlæg til f.eks snak.snik hvor dte så
kan blive svinet til af div.

>Samtidig viser det, hvor svært en moderering vil være.
>Du ville til gengæld så måske stoppe noget, som jeg ville lade gå
>igennem.

ja men i tivls situasioner så må moderatoerene lige kospondere med
hianden

> [...]
>nuværende d.s.s forsætter uforandret og der bliver oprettet en ny
>d.s.s.modereret, hvor det framgår af gruppenavnet, at den er

nej - skulle der vise sig at være et stort behov for indlæg der træder
unde om gruppens fundas kan man forøsge at oprette en dss.chat gruppe
der ikke er modereret hvor man evt også kunne give nogen ander
beføjelser som f.eks anoncering efter folk der er til det ene og andte
men savner nbogen at gøre det med - der ellers høre under opslag
samtidit med at de nuværende troll og flammers vil kunne forsætte med
derres sager der om folk så gider ta være med til det er op til dme
selv skulle de ønske at føre en serøs debat kan de gå tilbage i dss

Mv
Bo M Mogensen
http://how.to/abmdivxfaq

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-02 20:24

Chokmah <chokmah@c.dk> skrev :

>ja men i tivls situasioner så må moderatoerene lige kospondere med
>hianden

Dur ikke, man vil blive alt for afhængig af sit moderatorjob og
vil forsinke indlæg alt for meget.

dk.bolig er nem at moderere fordi det kun er indlæg, der hører
hjemme i markedsgrupper, der bliver afvist.

I d.s.s vil det kun gælde i meget begrænset form, her er det mere
en definition om det er et trolleindlæg eller ej og om indlægget
hører under gruppens fundats.

Fra : Chokmah

Dato : 19-12-02 22:40

On Thu, 19 Dec 2002 20:24:08 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Dur ikke, man vil blive alt for afhængig af sit moderatorjob og
>vil forsinke indlæg alt for meget.

nu er dte jo ikke ås tit der er noget at være i tivl om

>dk.bolig er nem at moderere fordi det kun er indlæg, der hører
>hjemme i markedsgrupper, der bliver afvist.

ja dte er klart - men så må vi jo bare holde os til fundassen og sætte
fut

>I d.s.s vil det kun gælde i meget begrænset form, her er det mere
>en definition om det er et trolleindlæg eller ej og om indlægget
>hører under gruppens fundats.

well det er nu ikke en umulig opgave at mester der er jo sådan set
heller ikke noget forkert i at være troll hvis emnet holder fundassen

Mv¨
Bo M Mogensen

http://how.to/abmdivxfaq

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-02 23:26

Chokmah <chokmah@c.dk> skrev :

>well det er nu ikke en umulig opgave at mester der er jo sådan set
>heller ikke noget forkert i at være troll hvis emnet holder fundassen

Så kan man lige så godt lade være med at modere gruppen for det
var jo for at komme dem til livs.

Fra : Chokmah

Dato : 20-12-02 01:03

On Thu, 19 Dec 2002 23:26:22 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Så kan man lige så godt lade være med at modere gruppen for det
>var jo for at komme dem til livs.

det kan man da - indrømmet man kan jo ikke fjerne nogen fra
hvidlistningen før de har begåed noget dumt og det vil da selvfølig
komme nogen af - men dybest set så tror jeg at der er for meget bøvl
ved det - til der e rnogen der gider at dyrke det... for dte først
skal man have en valid email adresse det kan man så lave ...
men som i den gruppe Allan refererede til så var de praktisk talt
faldet væk efter modereringen ... selv om man for en moderering så kan
man jo heller ikke være smags dommer er der en der skirver på at han
tænder på at skide en uspecificeret perosn i munden - jamen så er dte
jo en drift - dss relateret selv om mange nok vil syens at det var
noget sært noget at skrive.

der ifvl da også være et efterfølgene behov for - vejledning hvis en
tråd går for megte i chat ... hvad dne jo tit gør når der er en go
stemning omkring tråden .... hvis der så er nogen der fo rondt i røwen
af det så må man jo anmode dem om at futte den - man lukker jo ikke af
for hvid listningen for små forselser.....

dte enste man gør er ta man lukker den beviste terror ude.....

http://how.to/abmdivxfaq

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-12-02 03:45

> Henning hatr meldt, at han ikke ønsker at være vejleder.

Nahh det er well moderator ?
ikke jeg nære tvil om han bestrider det - men er indrømmet lagt for had af
for mage profesionnel hysterikere til at det vil være en go ide...

men sidst vi havde snakken var det muligt at finde nogen der ville..... og
som også havde færdighederne.
+ jeg tror at Peder godt vil være med til at søsætte skibet.

Vær

> Der vil blive en diskussion, om hvilke afsendere, der skal have
> lov til at poste.

ja og nej det kommer well an på hvad de poster ... Steen Johansen kan jo
rent faktisk godt skirve et indlæg der er topick f.eks

> [...]
> hvis jeg var moderator.
>
> Det samme formentlig med
>
> Ikke p.gr.a.emnet, men indlægget virker ikke som et seriøst

rigemeligt nok....

> Blot for at tage to nyere tråde som eksempel.
>
> En modering af en gruppe som d.s.s. er uhyre vanskelig, hvis man
> skal være objektiv.

jow men der må vi jo ufærdige nogen retnings liner der er til at forstå.

> Og så længe, at gamle garvede debattører ikke kan lade være med
> at svare på trolleindlæg, så...

det kan de ikke.... så var det sket.
faktum er det er et problem som der arldrig er fundet en holdbar løsning på
og det kan man lige så godt gøre når muligheden er der ..

Mv
Bo M Mogensen-

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-02 04:08

Fra : Henning

Dato : 19-12-02 07:41

Bo M Mogensen wrote:
> [...]

Jeg er ligeglad med de " professionelle hysteriker" *GGG*
Jeg stopper fordi jeg føler grundlaget for at optræde
som valgt vejleder ikke længere er til stede i og med
de der valgte mig ikke længere er dominerende aktive
her i gruppen, hvilket jeg føler må være forudsætningen
for at vejlede på gruppens vegne.

At være moderator er noget helt andet
Men jeg er nok for flink til at være det *G*
Jeg vil jo tillade fjollede og morsomme indlæg, der
ikke er nedsættende svar på andres indlæg

MVH
Henning

Fra : Kristine Gazel

Dato : 19-12-02 14:43

Hej Henning

> At være moderator er noget helt andet
> Men jeg er nok for flink til at være det *G*
> Jeg vil jo tillade fjollede og morsomme indlæg, der
> ikke er nedsættende svar på andres indlæg

Jamen ville de skulle hvidlistes - der skal da også være plads til
sjove/morsomme indlæg, der udspringer af en seriøs tråd - sådan var det jo
også i gamle dage (og her tænker jeg *ikke* på Bos og Freyas stunt i
sommer - vinker til Bo). Det jeg synes er irriterende er alt det lort der
kommer, hvor hele stemningen bliver fjendtlig - det er det jeg ville have
væk, hvis jeg skulle stemme for.

Som udgangspunkt er jeg imod moderering, men jeg må erkende, at det måske er
den eneste muligheder, der er nu. Der er jo mange vi ikke har set i flere
måneder (Søs, Puk, Hanne L. fx) og som jeg savner. Men jeg kan da godt
forstå, at de holder sig væk, hvis grunden er gruppens stemning, jeg gør jo
selv det samme. Jeg tænker tit om det er umagen værd at svare på et indlæg,
og så dropper jeg det igen.

Mange venlige jule og nytårshilsner - også til alle de "gamle" fraværende -
som muligvis læser med.

den specialeskrivende

--
Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Stud. scient. bibl.

Fra : Tomas O.

Dato : 19-12-02 23:17

"Kristine Gazel" <kristineFJERNDETTE@gazel.dk> wrote in

SNIP
> [...]
> stemning, jeg gør jo selv det samme. Jeg tænker tit om det er umagen
> værd at svare på et indlæg, og så dropper jeg det igen.

Søs har bare for travlt med sit liv.. som jeg har det.. det er ikke KUN
fordi gruppen er 'underlig' for tiden..

> Mange venlige jule og nytårshilsner - også til alle de "gamle"
> fraværende - som muligvis læser med.

I lige måde
Tomas

Fra : Freya

Dato : 19-12-02 19:00

Hej Chokmah <chokmah@c.dk>, du skrev:

>jeg synes det er værd at oveveje.... igen.. fo dte andet her fungere
>bevisligt ikke.

Hvad er det der ikke fungerer?

Der er nu engang grænser for hvor mange gange de samme mennesker kan
debattere det samme emne, uden at blive forudsigelige, så mon ikke
snarere "de gamle garvede" er blevet trætte af at opleve sig selv og
de andre, gentage sig selv. Det er da en helt naturlig reaktion.

At skyde skylden på nye useriøse skribenter er bare en belejlig
undskyldning for ovenstående, for der har *altid* været useriøse
skribenter og indlæg, og det er ikke værre nu end det tidligere har
været.

Men kort sagt:

INGEN støtte til moderering af dss, herfra.

Prøv evt. at foreslå en NY modereret gruppe. Personligt vil jeg ikke
anvende den, men som alternativ til dss, vil jeg gerne støtte idéen.

--
Freya