MS Windows
briani 27239
sløv hastighed på lan
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 17-12-02 01:12

En windows 2000 maskine i mit netværk kan ikke overføre med mere end
50-100 kb/s over ftp på lan, selvom at det er 100 mbit schwitched. De to
andre linux maskiner kan fint overføre hvad der svarer til maskinernes
kapacitet.
Hvad kan problemet være her? De er forbundet til internettet med en 512
kbit/s adsl linie. Det er som om at forbindelsen skal omkring en server
på internettet. Det viser tracert dog ikke.
Hvordan får jeg hastigheden op på den windows maskine?

hilsen Esben

Fra : Nicolai

Dato : 17-12-02 01:40

Er det den klassiske full duplex?

Prøv med half og se om der er forskel.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 17-12-02 17:55

Nicolai skrev:
> Er det den klassiske full duplex?
>
> Prøv med half og se om der er forskel.

Hjælper ikke. problemet er der også med et 10 mb nic. Kan det være hvis
kablerne er ualmindelig dårligt kvalitet?

hilsen Esben

Fra : Nicolai

Dato : 17-12-02 19:24

> Hjælper ikke. problemet er der også med et 10 mb nic. Kan det være hvis
> kablerne er ualmindelig dårligt kvalitet?

Mystisk. Noget er helt galt. Du SKAL op i nærheden af 800+ Kb/s. Kan du ikke låne et andet kabel og prøve om det er det?
Hvor lang er kablet du bruger?

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 17-12-02 20:51

Nicolai skrev:

> Mystisk. Noget er helt galt. Du SKAL op i nærheden af 800+ Kb/s. Kan du ikke låne et andet kabel og prøve om det er det?
> Hvor lang er kablet du bruger?

Det er igennem vægdåser. I alt er der vel 10-15 m. hiver lige compen her
ind, så jeg kan udelkukke kablet.

hilsen Esben

Fra : Nicolai

Dato : 17-12-02 20:59

> Det er igennem vægdåser. I alt er der vel 10-15 m. hiver lige compen her
> ind, så jeg kan udelkukke kablet.

Kunne seriøst godt lyde som dem der er skyld i problemerne.